Light προϊόντα και δίαιτα: Τι πρέπει να προσέχουμε;

Light προϊόντα και δίαιτα: Τι πρέπει να προσέχουμε;

Κατά τη διάρκεια μιας δίαιτας, βασικός στόχος είναι ο περιορισμός των προσλαμβανόμενων θερμίδων, προκείμενου να
δημιουργηθεί το απαραίτητο ενεργειακό έλλειμμα, που θα οδηγήσει στην επιθυμητή απώλεια βάρους. Τα προϊόντα μειωμένων θερμίδων ή αλλιώς “light”, παρουσιάζονται ως σημαντικοί «σύμμαχοι» σε αυτή την προσπάθεια. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Τι θα πρέπει τελικά να προσέχουμε σχετικά με την κατανάλωση light προϊόντων, ώστε να διευκολυνθεί η απώλεια βάρους και όχι το αντίθετο;

Σύμφωνα με τα neadiatrofis.gr τα light τρόφιμα και ποτά περιέχουν λιγότερα λιπαρά ή ζάχαρη –και κατ’ επέκταση θερμίδες-, συγκριτικά με τα αντίστοιχα προϊόντα που δε χαρακτηρίζονται ως light. Μοιραία, προκύπτει το γεγονός ότι αν καταναλωθούν σε αντικατάσταση των μη light επιλογών και σε ίσες ποσότητες, τότε θα οδηγήσουν σε χαμηλότερη ενεργειακή πρόσληψη. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι η διαφορά που θα δημιουργηθεί στο σύνολο των προσλαμβανόμενων θερμίδων, θα είναι και ικανή να επιφέρει απώλεια στο σωματικό βάρος. Με λίγα λόγια, μπορεί η διαφορά στο θερμιδικό περιεχόμενο μεταξύ των δύο προϊόντων να είναι ουσιαστικά μικρή ή, ακόμη και στη light εκδοχή του, το προϊόν να προσφέρει αρκετές θερμίδες.

Σε κάθε περίπτωση, ο σημαντικότερος παράγοντας που θα καθορίσει το κατά πόσο θα βγούμε «κερδισμένοι» επιλέγοντας light προϊόντα, είναι η ποσότητα κατανάλωσης. Γενικά, ο χαρακτηρισμός ενός τροφίμου ως light ή χαμηλού σε λιπαρά, δε συνεπάγεται ότι δεν περιέχει θερμίδες κι επομένως δεν αποτελεί μια επιλογή που μπορεί να καταναλωθεί χωρίς περιορισμούς στην ποσότητα. Από την άλλη, θα πρέπει να δίνεται προσοχή και στη συνολική διατροφική σύσταση του προϊόντος, αφού σε πολλές περιπτώσεις, η μείωση της περιεκτικότητας σε ζάχαρη «πάει πακέτο» με την προσθήκη λιπαρών ή το αντίστροφο.

Συμπερασματικά, τα light προϊόντα αποτελούν επιλογές που μπορούν να συμβάλλουν στον καλύτερο έλεγχο της ενεργειακής πρόσληψης, αρκεί να καταναλώνονται σε ελεγχόμενη ποσότητα. Ταυτόχρονα, θα πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψιν και το είδος του τροφίμου, αφού η ετικέτα light σε ένα «ανθυγιεινό» προϊόν, σαφώς δεν το καθιστά αυτόματα «υγιεινή» επιλογή…

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο