Η διατροφή και κυρίως το βάρος φαίνεται να παίζει μεγάλο ρόλο τόσο στη γονιμότητα όσο και στη σεξουαλική λειτουργία. Γνωρίζουμε ότι οι τροφές περιέχουν ένα μεγάλο αριθμό βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων που είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού. Επίσης, μια καλή διατροφή προστατεύει από την εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων όπως είναι η παχυσαρκία, τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ο Σακχαρώδης Διαβήτης, αλλά και είναι απαραίτητη για τη θεραπεία των νοσημάτων αυτών. Τα χρόνια νοσήματα και η κακή ποιότητα διατροφής είναι δύο από τους καταλυτικότερους παράγοντες στην ολοένα αυξανόμενη σεξουαλική δυσλειτουργία στους άντρες.

Παράγοντες που επηρεάζουν τη σεξουαλική λειτουργία του άντρα είναι οι εξής:

Παχυσαρκία. Οι άντρες με παχυσαρκία έχει φανεί ότι έχουν 3 φορές μικρότερο αριθμό και κινητικότητα σπερματοζωαρίων. Επίσης, το επιπλέον λίπος στον παχύσαρκο άντρα δεσμεύει την ελεύθερη τεστοστερόνη και πιθανώς ευνοεί τη μετατροπή της σε οιστρογόνο, κάτι που μειώνει την ερωτική επιθυμία. Τέλος, η παχυσαρκία συνοδεύεται με χαμηλότερη αυτοεκτίμηση, μειωμένη libido και κινητικότητα.

Κοιλιακή παχυσαρκία. Οι άντρες με κοιλιακή παχυσαρκία (περίμετρος μέσης άνω των 92εκ.) έχουν 2 φορές υψηλότερο κίνδυνο να εμφανίσουν στυτική δυσλειτουργία.

Αγγειακή λειτουργία. Η καλή μικρο- και μακρο-αγγειακή κυκλοφορία είναι απαραίτητη για την καλή στυτική λειτουργία και μια διατροφή πλούσια σε ζωικά λιπαρά, η έλλειψη άσκησης και η παχυσαρκία, δημιουργούν αθηρωματική πλάκα, δηλαδή βλάβη των αγγείων.

Δυτικού τύπου διατροφή. Γνωρίζουμε ότι η κακή ποιότητα της διατροφής δημιουργεί κακές συνθήκες για τη σεξουαλική λειτουργία του ζευγαριού και στην Ελλάδα ο τρόπος διατροφής φαίνεται να έχει στραφεί περισσότερο προς τα δυτικά πρότυπα παρά ποτέ. Η δυτικού τύπου διατροφή αποτελείται από πολλά πολυακόρεστα, κορεσμένα λιπαρά και υψηλές σε απλά σάκχαρα τροφές.

Για την καλή λειτουργία τoυ υποθαλάμου, της υπόφυσης, των όρχεων και των επινεφριδίων, που παράγουν και ελέγχουν τα επίπεδα της τεστοστερόνης, είναι απαραίτητη η κατανάλωση ψευδαργύρου, βιταμινών Α και C, ω-3 λιπαρών οξέων (όλα τα παραπάνω είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά) και βιταμινών του συμπλέγματος Β. Τα αντιοξειδωτικά βελτιώνουν την αγγειακή λειτουργία και την κινητικότητα και αριθμό των σπερματοζωαρίων, ενώ παίζουν ρόλο στη δημιουργία των ορμονών του σεξ και στην παραγωγή τεστοστερόνης.

Πώς μεταφράζονται οι παραπάνω οδηγίες σε μια διατροφή που μπορεί να ακολουθήσει κανείς και να έχει καλά αποτελέσματα:

1) Αποφεύγουμε τις πλούσιες σε λίπος και ζάχαρη τροφές, που ‘μπλοκάρουν’ τα αγγεία και είναι πλούσια σε θερμίδες. Αυτές οι τροφές είναι τα τηγανητά, τα παχιά κρέατα, τα ολόπαχα γαλακτοκομικά, τα φαγητά τύπου junk, τα γλυκά και αναψυκτικά.

2) Εμπλουτίζουμε τη διατροφή με φρούτα και λαχανικά εποχής που περιέχουν άφθονες βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.

3) Προτιμούμε τα ολικής άλεσης και αναποφλοίωτα δημητριακά, καθώς και ανάλατους καρπούς.

4) Καταναλώνουμε άπαχα κομμάτια κόκκινου κρέατος, λιπαρά ψάρια (γαύρος, σαρδέλα, σολομός, τσιπούρα κτλ) και οστρακοειδή από καθαρές θάλασσες.

5) Εάν υπάρχει υπέρβαρο /παχυσαρκία, ακολουθούμε τις οδηγίες εδικού και χάνουμε βάρος. Ακόμα και μια μικρή απώλεια βάρους, συνδέεται με καλύτερη αγγειακή λειτουργία, αυξημένη ελεύθερη τεστοστερόνη και βελτιωμένη ερωτική διάθεση.

6) Εντάσσουμε στην καθημερινότητά μας φυσική δραστηριότητα που βελτιώνει τη διάθεση, βοηθάει στην απώλεια βάρους, στη βελτίωση της αντοχής και της κινητικότητας.

7) Η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ, ειδικά του κόκκινου κρασιού που περιέχει ρεσβερατρόλη, φαίνεται ότι προσφέρει καλύτερη λειτουργία στα αγγεία και πιο χαλαρή διάθεση. Η συνιστώμενη καθημερινή ποσότητα αλκοόλ για τους άντρες είναι μέχρι 2 μερίδες.




















ΠΗΓΗ: iatronet.gr