Καθώς η παχυσαρκία τείνει να λάβει διαστάσεις επιδημίας και «καραδοκεί» η εμφάνιση διαβήτη τύπου ΙΙ, είναι πολύ σημαντική η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής και διατροφής που θα βοηθήσει τα παιδιά να διατηρηθούν σε φυσιολογικό σωματικό βάρος. Ακολουθούν συμβουλές για υιοθέτηση ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής για το καλοκαίρι, που αν γίνει συνήθεια πιθανότατα θα διατηρηθεί και μακροπρόθεσμα. Περιορίστε τις ώρες που παρακολουθούν τηλεόραση τα παιδιά

Υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ του χρόνου που τα παιδιά παρακολουθούν τηλεόραση, παίζουν video games, ή κάθονται μπροστά στον ηλεκτρονικό υπολογιστή και της παχυσαρκίας. Έτσι, είναι σημαντικό να περιορίζονται αυτές οι δραστηριότητες σε λιγότερες από δυο ώρες την ημέρα. Με το να μειώνουν οι γονείς τις ώρες καθιστικής ζωής των παιδιών τους εξοικονομούν ώρες για παιχνίδια σε εξωτερικούς χώρους ή για άλλες δραστηριότητες.

Κάντε τις δραστηριότητες ευχάριστες

Η άσκηση δεν θα πρέπει να είναι δυσάρεστη, ειδικά για τα παιδιά. Με ζεστό καιρό τα παιδιά μπορούν να δραστηριοποιηθούν σε διασκεδαστικές ασχολίες που θα βοηθήσουν και τη σιλουέτα τους. Οι γονείς θα πρέπει να τα παρακινούν σε δραστηριότητες με κίνηση και όχι μόνο σε επιτραπέζια παιχνίδια και πάζλ. Ειδικοί προτείνουν το σκοινάκι, το κολύμπι, το ποδήλατο και το skateboard. Τα ομαδικά αθλήματα είναι επίσης καλός τρόπος εξάσκησης. Έτσι, καλό θα είναι οι γονείς να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να συμμετάσχουν σε κάποια ομάδα ποδοσφαίρου, μπάσκετ ή χορού. Όπως πιστεύουν οι ειδικοί, το καλοκαίρι είναι καλή εποχή για τη διατήρηση της σιλουέτας.

Ενθαρρύνετε όλη την οικογένεια να συμμετάσχει

Μπορείτε να εναλλάσσεστε όσον αφορά την επιλογή και τη συμμετοχή σε διασκεδαστικές δραστηριότητες, όπως το να πηγαίνετε οικογενειακώς για ποδήλατο, το να επισκέπτεστε το ζωολογικό κήπο ή ακόμα και το να ασχοληθείτε με την κηπουρική. Τα παιδιά είναι πιθανότερο να θέλουν να ασκηθούν και να διασκεδάσουν όταν είναι μαζί με τους γονείς. Επιπλέον, η εστίαση στην οικογένεια ως ομάδα βοηθά στη μείωση της αμηχανίας που μπορεί να νιώθουν τα υπέρβαρα παιδιά. Σημαντικό είναι να υπάρξει συζήτηση σχετικά με τη σημασία της διατήρησης φυσιολογικού βάρους στο πλαίσιο ολόκληρης της οικογένειας.

Αποθηκεύστε υγιεινά σνακς

Ότι υπάρχει στην κουζίνα σας επηρεάζει τον τρόπο διατροφής των παιδιών στο παρόν αλλά και στο μέλλον. Αποφύγετε την αγορά τροφών με υψηλά λιπαρά, αλάτι ή ζάχαρη, όπως τα τσιπς και τα μπισκότα. Αντί για αυτά, δοκιμάστε φρούτα και λαχανικά, όπως μήλα, μπανάνες και καρότα, που μπορεί εύκολα να τα πάρει κανείς μαζί του. Άλλα κατάλληλα σνακς αποτελούν τα γιαούρτια και τα κρακεράκια ολικής αλέσεως με τυρί. Αποφύγετε τα αναψυκτικά και αντικαταστήστε τα με εμφιαλωμένο νερό ή γάλα. Μπορείτε να πείσετε και τα παιδιά σας να συμμετάσχουν στην αγορά των τροφίμων, συστήνουν ειδικοί. Επιτρέποντας στα παιδιά σας να διαλέξουν υγιεινά σνακς που τα ευχαριστούν, αυξάνονται οι πιθανότητες να καταναλώνουν αυτά τα τρόφιμα, αντί για λιγότερο υγιεινά σνακς.

Σχεδιάστε από πριν τις δραστηριότητες

Τα παιδιά μένουν συχνά το καλοκαίρι χωρίς επιτήρηση, γεγονός που δυσκολεύει την κινητοποίησή τους στο να δραστηριοποιούνται και να τρώνε πιο υγιεινά. Μπορείτε να κάνετε πρόγραμμα και να σχεδιάζετε από πριν τις διάφορες δραστηριότητες. Να προσχεδιάζετε, δηλαδή, μιλώντας με τα παιδιά για τις δραστηριότητες από τις προηγούμενες ημέρες. Στη συνέχεια μπορείτε να συζητήσετε και πάλι για αυτές, μετά την επιστροφή στο σπίτι.

Δώστε το καλό παράδειγμα

Τα παιδιά είναι περισσότερο πιθανόν να κάνουν υγιεινές επιλογές όταν οι γονείς δίνουν τέτοιο παράδειγμα. Να τους δείχνετε ότι σας ευχαριστεί να καταναλώνετε υγιεινές τροφές, για να αυξηθούν έτσι οι πιθανότητες να σας μιμηθούν. Ακόμα και μικρές αλλαγές, όπως το να περπατάτε μέχρι το μαγαζί που θέλετε να επισκεφτείτε, αντί να πηγαίνετε έως εκεί με το αυτοκίνητο, μπορεί να κάνουν τη διαφορά και να ενθαρρύνουν τα παιδιά να κινηθούν. Όσο πιο ενεργητικοί και υγιείς είστε σαν γονείς, σύμφωνα με τους ειδικούς, τόσο πιο ενεργητικό και υγιές θα θέλει να γίνει και το παιδί σας.

Συνεχίστε την υιοθέτηση του υγιεινού τρόπου ζωής

Οι συνήθειες που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού θα συνεχιστούν το φθινόπωρο και τον χειμώνα, ιδιαίτερα αν υπάρχει συνέχεια και συνέπεια στις συνήθειες του καλοκαιριού. Αν οι γονείς βοηθούν τα παιδιά να υιοθετήσουν αυτές τις υγιεινές συνήθειες, τότε πιθανότατα θα συνεχιστούν αυτές και στο μέλλον. Το να θέσετε την υγεία ως βασικό στόχο, το καλοκαίρι, είναι πρωταρχικής σημασίας και αν εξακολουθήσετε να τον έχετε στόχο και τους φθινοπωρινούς μήνες, τα παιδιά θα υιοθετήσουν υγιεινές συνήθειες μακροπρόθεσμα.

Πηγή: iatronet.gr