Η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην προφύλαξή μας από την υπερθερμία και τις επιπτώσεις της. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δώσουμε στην πρόσληψη περισσότερων υγρών. Με τον καύσωνα αυξάνεται πολύ η θερμοκρασία του σώματος και, προκειμένου ο οργανισμός μας να το «ψύξει» δαπανά ενέργεια αλλά και νερό (ιδρώτας).

Νερό

Προτεραιότητα δίνουμε στο νερό. Μπορούμε, ωστόσο, να συμπληρώνουμε την πρόσληψη υγρών με παγωμένο τσάι και φυσικούς χυμούς, πάντα με μέτρο, αφού το τσάι έχει καφεΐνη και οι χυμοί θερμίδες.

Τα αναψυκτικά, αλλά και τα αλκοολούχα ποτά θα πρέπει να τα αποφεύγουμε, αφού τα μεν πρώτα έχουν ζάχαρη και άρα περιττές θερμίδες, χωρίς να μας ξεδιψάνε ουσιαστικά, ενώ τα αλκοολούχα μας προκαλούν αυξημένη διούρηση οπότε πιθανότατα θα μας αφυδατώσει. Ακόμα και ένα ποτήρι οινοπνευματούχου ποτού (π.χ. μπύρα) μπορεί να είναι προς στιγμήν δροσερό και απολαυστικό αλλά αν συνδυαστεί με φαγητό, τελικά μάλλον μας ζεστάνει λόγω των θερμίδων του.

Λαχανικά και φρούτα

Τα λαχανικά και φρούτα αποτελούν την ιδανικότερη επιλογή. Είναι πλούσια σε υγρασία (νερό), απαραίτητες βιταμίνες για την τόνωση και ενδυνάμωση του οργανισμού το καλοκαίρι (π.χ. Α, C, καροτένια κ.α.) και αναγκαίους για την υδατική ισορροπία ηλεκτρολύτες (π.χ. κάλιο, νάτριο, μαγνήσιο κ.α.). Οι τελευταίοι μάλιστα χρειάζονται συχνή αναπλήρωση στο σώμα μας, σε περιόδους καύσωνα. Έτσι, το καρπούζι ή το αγγούρι πέρα από νερό (95% περιεκτικότητα) και ιχνοστοιχεία θα μας δώσει λίγες θερμίδες ώστε να μην ζεσταθούμε με τη βρώση του, είναι εύπεπτο και περιέχει υδατάνθρακες (ήπια αύξηση γλυκόζης αίματος) ώστε να μας τονώσει και να μας «ξυπνήσει» από το λήθαργο και την ατονία της υπερβολικής ζέστης.

Γεύματα

Προτιμείστε μικρά και συχνά γεύματα με λαχανικά, ψάρια και άπαχο κρέας. Σε κάθε περίπτωση τα μεγάλα, λιπαρά και γενικότερα βαριά γεύματα και φαγητά θα σας φουσκώσουν, θα σας ζεστάνουν παραπάνω και τελικά θα σας επιφέρουν δυσφορία και λήθαργο.












Πηγή: iatronet.gr