Αλάτι σημαίνει κυτταρίτιδα, αφυδάτωση, φούσκωμα, θαμπό δέρμα... Μείωσέ το! Τι είναι η ζωή χωρίς έρωτα... φαγητό χωρίς αλάτι! Σωστά! Μήπως όμως σε ό, τι έχει να κάνει με το αλάτι στο τραπέζι σου το παρακάνεις λίγο; Κι αν δεν σε παχαίνει, είναι υπεύθυνο για την κατακράτηση υγρών στο σώμα σου. Όπου κατακράτηση υγρών, βάλε κυτταρίτιδα, φούσκωμα, θαμπό δέρμα, αφυδάτωση, υπέρταση και άλλα πολλά!

"Το ίδιο το αλάτι δεν μας επιβαρύνει με θερμίδες και επομένως θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν μας παχαίνει. Παρόλα αυτά, διαταράσσει την ισορροπία Νατρίου – Καλίου. Για αυτό το λόγο καλό θα ήταν να αποφεύγουμε να το χρησιμοποιούμε σε επιπλέον ποσότητα αφού μπορεί να προκαλέσει κατακράτηση υγρών, αφυδάτωση, υπέρταση κ.α." επισημαίνει η διαιτολόγος διατροφολόγος Μαρία Κόκκινου.

Ανακάλυψε το «κρυμμένο» αλάτι
"Μα εγώ δεν χρησιμοποιώ πολύ αλάτι στο φαγητό μου" θα σκεφτείς. Υπάρχουν όμως δεκάδες τροφές που το περιλαμβάνουν και ίσως να μην το γνωρίζεις. Ακόμη και τα νόστιμα - και υγιεινά - δημητριακά σου περιλαμβάνουν αλάτι. "Ενώ ορισμένη ποσότητα προστίθεται στα τρόφιμα για λόγους ασφαλείας, η ποσότητα του αλατιού που προστίθεται στα επεξεργασμένα τρόφιμα είναι κατά πολύ περισσότερη από την αναγκαία" επισημαίνει η διαιτολόγος.

Ξετρύπωσε το...
Πώς όμως θα γνωρίζεις που βρίσκεται κρυμμένη παραπάνω από την κανονική ποσότητα αλατιού; Ο καλύτερος σύμβουλός σου είναι φυσικά η διατροφική ετικέτα. Τσέκαρε λοιπόν τις ενδείξεις στη συσκευασία για την ποσότητα Νατρίου, του βασικού συστατικού του αλατιού.

Πότε όμως ένα τρόφιμο χαρακτηρίζεται χαμηλό ή υψηλό σε νάτριο (ή αλάτι);
Εάν ένα τρόφιμο στα 100 γρ περιέχει:
> 0,5 γρ Νάτριο (ή 1,5 γρ αλάτι) σημαίνει πως έχει πάρα πολύ αλάτι
<= 0,1 γρ νάτριο (ή 0,3 γρ αλάτι) σημαίνει πως έχει μικρή ποσότητα αλατιού
<=0,04 γρ νατρίου (ή ισοδύναμη ποσότητα αλατιού) σημαίνει πως έχει πολύ λίγο αλάτι
<=0,005 γρ νατρίου (ή ισοδύναμη ποσότητα αλατιού) σημαίνει πως δεν έχει καθόλου αλάτι

Το αλάτι μπορεί να υπάρχει ακόμη και σε ένα μπουκαλάκι εμφιαλωμένο νερό. Αν διαβάσεις στην ετικέτα του την ένδειξη «πολύ χαμηλό σε νάτριο», τότε θα πρέπει αυτό να μην έχει μεγαλύτερη ποσότητα από 0,7mg νατρίου στα 100ml. Αν πάλι θέλεις να μην έχει καθόλου αλάτι τότε η περιεκτικότητα του σε νάτριο να μην ξεπερνά τα  0,1mg νατρίου στα 100ml.

Να σημειωθεί πως ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας συστήνει λιγότερο από 5 γρ αλάτι ημερησίως (1 κουταλάκι του γλυκού).








ΠΗΓΗ: t-life.gr