Αν ο ιατρός που σας παρακολουθεί, σας έχει ενημερώσει ότι έχετε υψηλά επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα σας, είναι καιρός να σκεφτείτε πως με απλούς τρόπους μπορείτε να διορθώσετε το πρόβλημα, ώστε να μειώσετε τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Η τήρηση μερικών απλών κανόνων στη διατροφή σας, μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση των υψηλών επιπέδων χοληστερόλης. Είναι καλό να τρώτε υγιεινά φαγητά προσθέτοντας στη διατροφή σας πολλά φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, άπαχο γάλα και πηγές πρωτεϊνών. Περιορίστε την κατανάλωση λιπαρών κρεάτων, γλυκών, μπισκότων και σνακ.

Ας δούμε συνοπτικά τι δεν πρέπει να καταναλώνετε:

1) Αυγά και πιο συγκεκριμένα τους κρόκους τους: Αν σας αρέσουν τα αυγά, προσπαθήστε να περιορίσετε την κατανάλωσή τους στο ελάχιστο. Σημειώστε επίσης ότι πολλά τρόφιμα περιέχουν αυγά όπως: τα ειδικά επιδόρπια με κρέμες, οι κρέμες καραμελέ, τα ζυμαρικά, τα γλυκά και πολλά άλλα τυποποιημένα προϊόντα.

2) Όλα τα αλλαντικά και πιο συγκεκριμένα τα λουκάνικα και το μπέικον: Στην σύνθεσή τους περιέχουν πολύ υψηλό ποσοστό των ζωικών λιπαρών και θα πρέπει να σταματήσετε τη κατανάλωσή τους άμεσα.

3) Μαγιονέζα: Η μαγιονέζα είναι μια πλούσια πηγή ζωικού λίπους. Επίσης διαθέτει πολύ υψηλή περιεκτικότητα αυγών ή αυγών σε σκόνη, έτσι είναι καλύτερα να αποφεύγεται η κατανάλωσή της.

4) Λιπαρά κρέατα: Το αρνί και το χοιρινό βρίσκονται πρώτα στη λίστα με τα απαγορευμένα κρέατα και ακολουθούν τα υπόλοιπα. Προτιμήστε άπαχο κρέας που θα πρέπει να καταναλώνετε μόνο μια φορά την εβδομάδα.

5) Προϊόντα βουτύρου με υψηλή περιεκτικότητα σε ζωικά λιπαρά: Κάποια από αυτά περιέχουν έως 82% περισσότερο λίπος από τα υπόλοιπα για να θεωρούνται ποιοτικά. Αντικαταστήστε τα με προϊόντα βουτύρου που αποδεδειγμένα μειώνουν τα επίπεδα χοληστερόλης.

6) Γαλακτοκομικά προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος: Είναι το πλήρες γάλα, το πλήρες γιαούρτι, τα κίτρινα τυριά κ.τ.λ. Αντικαταστήστε τα με γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλών λιπαρών που συστήνονται από τους ειδικούς διατροφής.

7) Σνακ και πρόχειρο φαγητό: Αποφύγετε τα σνακ, ιδιαίτερα όταν τρώνε πατατάκια, γαριδάκια, χάμπουργκερ, ντόνατς, πίτσες, σάντουιτς κ.τ.λ. Τα περισσότερα από αυτά κατασκευάζονται με αμφιβόλου ποιότητας έλαια, ενώ πολλά από αυτά περιέχουν ζωικά λιπαρά.

Επιμέρους κανόνες που θα πρέπει να τηρήσετε.

- Κάντε γυμναστική: Η μέτρια άσκηση (30 λεπτά περίπου πέντε φορές την εβδομάδα) μειώνει την χοληστερόλη. Αν αυτό είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί, το ζωηρό περπάτημα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης.

- Χάστε βάρος: Η παχυσαρκία μπορεί να αυξήσει την «κακή» και να μειώσει την «καλή» χοληστερόλη. Αυτός ο συνδυασμός είναι μια τέλεια συνταγή για την ανάπτυξη καρδιακής νόσου. Στην πραγματικότητα, εάν είστε παχύσαρκοι, χάνοντας μόλις 5% έως 10% του σωματικού σας βάρους, θα εμφανίζει μια ελαφρά βελτίωση των επιπέδων χοληστερόλης σας.

- Σταματήσετε το κάπνισμα: Το κάπνισμα μειώνει τη λιποπρωτεΐνη υψηλής πυκνότητας, αυξάνει την οξειδωμένη χαμηλής πυκνότητας λιποπρωτεϊνών και επιταχύνει την ανάπτυξη της αθηροσκλήρωσης, τα οποία προδιαθέτουν για στεφανιαία νόσο.

- Προσοχή στην κατανάλωση φαρμάκων: Υπάρχουν αρκετά φάρμακα που μπορεί να αυξήσουν τα επίπεδα της χοληστερόλης σας στο αίμα σας. Κάθε φορά που λαμβάνετε ένα νέο φάρμακο, καλό θα είναι να ρωτήσετε τον ιατρό σας αν αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα σας.











ΠΗΓΗ: ygeiaonline.gr