Nιώθεις συχνά πόνους στην πλάτη, στον αυχένα ή στη μέση; Έχεις ποτέ σκεφτεί ότι μπορεί να οφείλονται στην κακή σου στάση όταν κάθεσαι σε μια συγκεκριμένη θέση και μάλιστα για πολλές ώρες; Ακολούθησε τις απλές αλλά σωτήριες συμβουλές μας και σε λίγο αυτοί οι ενοχλητικοί πόνοι θα είναι παρελθόν. Στο γραφείο

Συνήθως οι ώρες που περνάς στο γραφείο σου γράφοντας ή μελετώντας, στο σπίτι ή στη δουλειά, είναι πολλές. Ο τρόπος που κάθεσαι στην καρέκλα μπορεί να σε γλυτώσει ή να σου δημιουργήσει πολλά προβλήματα. Πρόσεξε, λοιπόν, ώστε ο κορμός του σώματος και τα πόδια σου να σχηματίζουν ορθή γωνία και η πλάτη σου να είναι χαλαρή και να στηρίζεται κάθετα πάνω στην καρέκλα, δηλαδή να μην πέφτει προς το γραφείο. Επίσης, απόφυγε να σταυρώνεις τα πόδια και κράτα το κεφάλι σου στητό πάνω στον αυχένα. Οι αγκώνες και οι παλάμες σου να ακουμπούν χαλαρά πάνω στο γραφείο. Μην ξεχνάς κάθε μία ώρα να κάνεις μια διάταση επί τόπου, τεντώνοντας τα πόδια και τα χέρια και χαλαρώνοντας όλο το κορμί.
 

Μπροστά στον υπολογιστή

Σημαντικό είναι το ύψος της καρέκλας σου. Ούτε να βουλιάζεις μέσα, αλλά ούτε και να βλέπεις την οθόνη του υπολογιστή σου αφ’ υψηλού. Τα μάτια σου πρέπει να διαβάζουν στο πάνω μέρος της οθόνης, οπότε καταλαβαίνεις ότι μια καρέκλα ανατομική, της οποίας μπορείς να ρυθμίζεις το ύψος, θα σου φανεί πολύ χρήσιμη. Επίσης, μην παραμελείς τα διαλείμματα, περπατώντας λίγα λεπτά πάνω κάτω στην αίθουσα. Θα βοηθήσουν και τα μάτια σου, αλλά και το σώμα σου θα ξεκουραστεί.
 

Στο τηλέφωνο

Λόγω δουλειάς ή… συνήθειας, περνάς αρκετές ώρες την ημέρα μιλώντας στο τηλέφωνο; Ε, τότε πρέπει να το κρατάς και σωστά. Όπως μας λέει η φυσικοθεραπεύτρια Όλγα Κατσαρού, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να κρατάμε το ακουστικό με το κεφάλι «σπάζοντας» το λαιμό, γιατί επιβαρύνουμε πολύ τον τραπεζοειδή μυ. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι μέχρι και πολύ οδυνηρό, με επιπτώσεις στον αυχένα. Εάν, ενόσω μιλάς στο τηλέφωνο, θες να έχεις και τα δύο χέρια ελεύθερα, επίλεξε την ανοιχτή ακρόαση. Διαφορετικά, αφιέρωσε στο τηλεφώνημά σου το χρόνο που χρειάζεται φροντίζοντας κάθε 5 λεπτά να αλλάζεις χέρι και αφτί.
 

Στο αυτοκίνητο

Φέρε το κάθισμα σε τέτοια απόσταση από το τιμόνι ώστε τα πόδια σου ούτε να λυγίζουν αλλά ούτε να τραβούν και το σώμα για να φτάσουν μέχρι το πεντάλ. Τα χέρια να είναι ελαφρά λυγισμένα στο τιμόνι, η πλάτη σου να ακουμπά καλά πίσω στο κάθισμα και κάθετα στη θέση. Επίσης, μη φέρνεις το κεφάλι και το πιγούνι μπροστά, αλλά φρόντισε αυτά να αποτελούν προέκταση του λαιμού σου.

Στην τηλεόραση

Το να βουλιάζεις στο κάθισμα ή τον καναπέ για να παρακολουθήσεις τηλεόραση μπορεί να νομίζεις ότι είναι η απόλυτη ξεκούραση στο τέλος της ημέρας, σύντομα όμως τα αποτελέσματα της κακής στάσης θα εμφανιστούν με διάφορους πόνους στο σώμα. Γι’ αυτό κάθισε ξεκούραστα μεν, σωστά δε. Πρόσεξε ώστε η πλάτη σου να στηρίζεται πάντα καλά και ο αυχένας να βρίσκεται κάθετα πάνω από την πλάτη. Ένα μαξιλάρι πίσω από τη μέση ή τον αυχένα θα σε ξεκουράσουν περισσότερο.


Πηγή: shape.gr