Η τακτική αεροβική άσκηση έδρασε το ίδιο καλά με τη θεραπεία χαλάρωσης ή αντιεπιληπτικό σκεύασμα σε σουηδική έρευνα, όσον αφορά την πρόληψη της ημικρανίας. Η Dr. Emma Varkey, από το Ιnstitute οf Neuroscience and Physiology, του πανεπιστημίου του Γκέτεμποργκ, γράφοντας στο περιοδικό ‘Cephalalgia’, σημειώνει ότι η μη φαρμακευτική μέθοδος μπορεί ενδεχομένως να αποτελεί επιλογή για την πρόληψη της ημικρανίας σε ασθενείς που δεν ωφελούνται ή που δεν επιθυμούν την καθημερινή λήψη φαρμάκου.

Η ερευνητική ομάδα χώρισε τους συμμετέχοντες σε 3 προγράμματα για 3 μήνες. Αεροβική γυμναστική σε στατικό ποδήλατο, θεραπεία χαλάρωσης ή καθημερινή λήψη τοπιραμάτης.

Οι 91 γυναίκες στην έρευνα ήταν από μια κλινική. Η ηλικία τους κυμαινόταν από 18 έως 65 χρόνια, είχαν ημικρανία με ή χωρίς αύρα και πονοκεφάλους 2 έως 8 φορές το μήνα.

Και οι 3 αγωγές μείωναν τη συχνότητα των ημικρανιών ορισμένων γυναικών μέχρι 75% αν και η μέση μείωση ήταν περισσότερο μέτρια.

Η Varkey παραδέχεται ότι εξεπλάγη λίγο από τη μικρή διαφορά ανάμεσα στις ομάδες. Η τοπιραμάτη, είναι φάρμακο πρώτης εκλογής και ήταν έκπληξη ότι η αλλαγή στον αριθμό των εμφανίσεων της ημικρανίας ήταν σχεδόν παρόμοια σε όλες τις ομάδες.

Η μόνη παράμετρος που το φάρμακο ήταν καλύτερο σε σύγκριση με την άσκηση και τη χαλάρωση ήταν η μείωση της έντασης του πόνου. Αντίθετα, οι μη φαρμακευτικές επιλογές δεν είχαν παρενέργειες και η ομάδα της άσκησης αύξανε την πρόσληψη οξυγόνου, που είναι πολύ θετικό, δήλωσε η ερευνήτρια.

Καμία από τις γυναίκες στην ομάδα χαλάρωσης ή άσκησης δεν ανέφερε παρενέργειες, αλλά 8 γυναίκες στην ομάδα τοπιραμάτης εμφάνισαν και 3 αποχώρησαν από την έρευνα λόγω αυτού. Οι περισσότερο συχνές παρενέργειες του φαρμάκου περιλάμβαναν μούδιασμα, κούραση, καταθλιπτική διάθεση, ίλιγγο και δυσκοιλιότητα.

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι το εύρημα ότι η άσκηση δεν είναι υποδεέστερη του χαπιού για την επιληψία ως προληπτικό μέτρο είναι μεγάλης αξίας επειδή οι ασθενείς συχνά ψάχνουν μη φαρμακευτικές μεθόδους για την ημικρανία.

Η Varkey δήλωσε ότι χρειάζονται νέες έρευνες που θα επιβεβαιώσουν το ρόλο της άσκησης στην πρόληψη της ημικρανίας.



Πηγή: iatronet.gr