Είτε βρισκόμαστε σε δίαιτα είτε όχι υπάρχουν κάποιες τροφές στις οποίες δύσκολα μπορούμε να αντισταθούμε. Ποιος είναι όμως ο λόγος που θέλουμε να καταναλώνουμε μετά μανίας τις «απαγορευμένες» τροφές και τι μπορούμε να κάνουμε για να αντισταθούμε σ΄ αυτές; Junk food

Γιατί δεν μπορείς να αντισταθείς;  "Πριν καταναλώσουμε τέτοιου είδους τρόφιμα, το έχουμε επεξεργασθεί και φιλτράρει αρκετές φορές στον εγκέφαλο μας, ώστε αποφασίζουμε να τα καταναλώσουμε" επισημαίνει ο κ. Κριαράς.

Τι μπορείς να κάνεις; Την επόμενη φορά που θα σκεφτείς junk food προσπάθησε να το βγάλεις από το μυαλό σου. Μια καλή ιδέα θα ήταν να πάρεις εκείνη την ώρα ένα πιο ελαφρύ σνακ - μια σαλάτα, ένα κουλούρι - που θα ξεγελάσει την πείνα σου και θα σε βάλει σε πιο... φιλοσοφικές διατροφικές επιθυμίες. 


Σουβλάκι

Γιατί δεν μπορείς να αντισταθείς; 
Όταν πιέζεις τον εαυτό σου να αποφύγει κάποιο φαγητό, τότε αυτός πιέζεται. Αυτή η νευρικότητα δημιουργεί ένα παροδικό επεισόδιο στρες και ο οργανισμός σου εκκρίνει κορτιζόλη για να ηρεμήσεις. "Όμως η έκκριση κορτιζόλης αυξάνει την επιθυμία για λιπαρό τρόφιμο" επισημαίνει ο διαιτολόγος διατροφολόγος Νικόλαος Κριαράς. 

Τι μπορείς να κάνεις; Την επόμενη φορά, απλά μην βάλεις τον εαυτό σου στη διαδικασία της άρνησης. Εκεί που θα έπαιρνες μια πίτα με γύρο, πατάτες και σος, προτίμησε ένα σουβλάκι κοτόπουλο και διώξε την επιθυμία ανώδυνα και ελαφριά.


Τηγανιτές πατάτες

Γιατί δεν μπορείς να αντισταθείς; Η ακαταμάχητη έλξη στα λιπαρά φαγητά, όπως οι τηγανητές πατάτες, οφείλεται σε χημικές ουσίες που παράγονται στον εγκέφαλό σου κάθε φορά που τα δοκιμάζεις. Οι ουσίες αυτές μπορούν να συγκριθούν ακόμη και με τον εθισμό που προκαλούν τα ναρκωτικά. 

Η πατάτα δεν είναι απαγορευμένη. "Είναι η διαδικασία του τηγανίσματος που δεν αποτελεί σπουδαία ιδέα! Έχει ενοχοποιηθεί για αύξηση του σωματικού λίπους διότι καταστρέφει το μέσο ψησίματος τους, το λάδι" εξηγεί ο κ. Κριαράς.
Τι μπορείς να κάνεις; Για να διώξεις την επιθυμία για πατάτες καλό θα ήταν να επιλέξεις κάποια τροφή πλούσια σε πρωτεΐνη. Για παράδειγμα ένα σουβλάκι κοτόπουλο ή γαλοπούλα ψητή. Αν πάλι είσαι έξω δοκίμασε αντί για πατάτες να παραγγείλεις μια πίτα από σουβλάκι αλάδωτη και ξεροψημένη.


Ζυμαρικά

Γιατί δεν μπορείς να αντισταθείς; 
 Οι υδατάνθρακες, δηλαδή η βάση κάθε μακαρονάδας, είναι οι φύλακες της ηρεμίας και της καλής σου διάθεσης. Όλα καλά ως εδώ! Αν όμως δεν συνδυάζεις υδατάνθρακες με πρωτεΐνες - δηλαδή κρέας, αυγό κτλ - τότε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα θα ανέβαιναν και θα έπεφταν αστραπιαία. Τι σημαίνει αυτό; Πώς πολύ σύντομα θα νιώσεις και πάλι την ανάγκη-λιγούρα για μακαρόνια. 

Τι μπορείς να κάνεις; Φρόντισε μαζί με τα ζυμαρικά να καταναλώσεις κρέας (κατά προτίμηση λευκό) το οποίο έχει την τάση να δεσμεύει μεγαλύτερη ποσότητα νερού και να ενεργοποιεί πιο γρήγορα τη λεπτίνη.


Γλυκά 

Οι αιτίες που δεν μπορείς να πεις όχι στο γλυκό είναι τρεις:

Η απάντηση του οργανισμού στην κούραση, το στρες και την κακή διατροφή. "Με τη παροχή γλυκού στον οργανισμό,καλύπτεται το ορθό ποσό έκκρισης σεροτονίνης και L-ντοπαμίνης, οι οποίες δρούν ηρεμιστικώς και επίσης προσφέρουν ένα γενικό αίσθημα ευφορίας" εξηγεί ο διαιτολόγος. 

Επειδή το μυαλό θυμάται...  Το γλυκό στην παιδική ηλικία του κάθε ανθρώπου αποτελούσε μέσο επιβράβευσης. "Το αποτέλεσμα είναι ότι πλέον έχοντας μεγαλώσει, σε μία φάση χαλάρωσης, θέλεις να επιβραβεύσεις τον εαυτό σου για ότι πέτυχες μέσα στην μέρα με ένα γλυκό"

Ένας εθισμός, κληρονομικός! "Η επιθυμία για κατανάλωση γλυκών οφείλεται σε κληρονομικούς παράγοντες. Αν για παράδειγμα, οι γονείς κατανάλωναν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης, τότε το παιδί θα εμφανίσει τη συγκεκριμένη τάση" αναφέρει ο Νικόλαος Κριαράς. 

Τι μπορείς να κάνεις; Δεν είναι κακό να τρως ένα μικρό κομματάκι σοκολάτας (25 γρ. συστήνει ο διαιτολόγος), ακόμη και καθημερινά. Μόνο όμως η σοκολάτα - σε λογικές βέβαια ποσότητες - κι όχι όλα τα γλυκά θα σε βοηθήσει να "ξεγελάσεις" το μυαλό σου.





πηγή: t-life.gr