Οι πολλές θερμίδες, όχι οι πολλές πρωτεΐνες είναι που οδηγούν σε ανθυγιεινή αύξηση βάρους που σχετίζεται με την υπερβολική κατανάλωση φαγητού, αναφέρει νέα έρευνα. Σε έρευνα, 25 υγιείς συμμετέχοντες ακολούθησαν διατροφή που περιείχε διαφορετικά επίπεδα πρωτεΐνης και σχεδόν 1.000 επιπλέον θερμίδες για 8 εβδομάδες. Οι συμμετέχοντες είχαν μόλις συμπληρώσει δίαιτες σταθεροποίησης βάρους για 13 έως 25 μέρες. Όσοι ακολουθούσαν διατροφή με χαμηλές πρωτεΐνες κέρδισαν λιγότερο βάρος σε σχέση με τις άλλες ομάδες, αλλά η ποιότητα του βάρους που κερδήθηκε ήταν χειρότερη, καθώς προήλθε από αύξηση στο λίπος του σώματος. Αντίθετα, οι διατροφές που ήταν υψηλές σε πρωτεΐνες οδήγησαν σε αλλαγές στη λεπτή σωματική μάζα και βοήθησε τους συμμετέχοντες να καίνε θερμίδες.

Η ερευνήτρια Leanne Redman, του Pennington Biomedical Research Center στο Baton Rouge, δήλωσε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι καταναλώνουν περισσότερο φαγητό και πρέπει να προσέχουν τι καταναλώνουν. Πρόσθεσε ότι αν κάποιος καταναλώνει περισσότερες θερμίδες, μια διατροφή υψηλών λιπαρών, χαμηλής πρωτεΐνης, μπορεί να αυξήσει το βάρος σε χαμηλότερο ποσοστό, ενώ κερδίζει περισσότερο λίπος και χάνει περισσότερη μυϊκή μάζα.

Οι ερευνητές εξέτασαν πώς το επίπεδο των πρωτεϊνών στη διατροφή επηρέαζε τη σύνθεση του σώματος, την αύξηση βάρους και το ξόδεμα ενέργειας κάτω από αυστηρά ελεγχόμενες συνθήκες χρησιμοποιώντας λεπτές τεχνικές μέτρησης. Οι συμμετέχοντες ήταν νέοι, ηλικίας 18 έως 35 ετών.

Οι διατροφές ποίκιλαν στην ποσότητα θερμίδων που προέρχονταν από πρωτεΐνη. Η διατροφή που ήταν χαμηλή σε πρωτεΐνη είχε 5% θερμίδες από πρωτεΐνες, η διατροφή με φυσιολογικές πρωτεΐνες είχε 15% θερμίδες από πρωτεΐνη και η διατροφή υψηλή σε πρωτεΐνες είχε 25% των θερμίδων ως πρωτεΐνες. Και οι 3 δίαιτες περιελάμβαναν την ίδια ποσότητα υδατανθράκων και το λίπος αποτελούσε τη διαφορά στις θερμίδες. Όλοι οι συμμετέχοντες κατανάλωναν περισσότερο φαγητό, κατά 954 θερμίδες την ημέρα.

Όλοι αύξησαν το βάρος τους την περίοδο που κατανάλωναν επιπλέον θερμίδες. Ωστόσο, άνθρωποι της χαμηλής σε πρωτεΐνες διατροφής, έχασαν 1 κιλό σε μυϊκή μάζα, ενώ όσοι ανήκαν στη φυσιολογική ή υψηλή πρωτεΐνη, κέρδισαν μυϊκή μάζα κατά το ίδιο διάστημα. Οι μυς ζυγίζουν περισσότερο από το λίπος, για αυτό κέρδισαν περισσότερο βάρος. Οι επιπλέον θερμίδες μετατράπηκαν σε λίπος στους συμμετέχοντες που ακολουθούσαν διατροφή χαμηλή σε πρωτεΐνες.

Ο Dr. David Heber, του University of California, στο Λος Άντζελες, δήλωσε ότι η κατανομή του βάρους-λεπτή μυϊκή μάζα ή λίπος- μπορεί ενδεχομένως να είναι ακόμα περισσότερο σημαντική σε σχέση με τον αριθμό που δείχνει η ζυγαριά ή τον Δείκτη Μάζας Σώματος. Πρόσθεσε ότι οι θερμίδες μετρούν. Ενθαρρύνει τη διατροφή με υψηλές πρωτεΐνες, χαμηλά λιπαρά, που είναι πλούσια σε φρούτα και λαχανικά. Η πρωτεΐνη στην οποία αναφέρεται υπάρχει στο κοτόπουλο, τα ψάρια ωκεανού, τη γαλοπούλα, το ασπράδι αυγών και ορισμένες σκόνες πρωτεΐνης Η πρωτεΐνη βοηθά περισσότερο στον κορεσμό, εξήγησε.

Tα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό ‘Journal of the American Medical Association.’

Πηγή: iatronet.gr