Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε μελέτη αμερικανών επιστημόνων, η οποία κάνει λόγο για διπλάσια απώλεια κιλών για τους ανθρώπους που διατηρούν ημερολόγιο διατροφής για περισσότερο από έξι μήνες.  Στη μελέτη συμμετείχαν 1.685 υπέρβαροι και παχύσαρκοι άνδρες και γυναίκες με μέσο όρο ηλικίας τα 55 έτη. Οι επιστήμονες ζήτησαν από τους εθελοντές να καταναλώνουν λιγότερα λιπαρά και περισσότερα λαχανικά και φρούτα, να ασκούνται 3 ώρες την εβδομάδα κυρίως με περπάτημα, να συμμετέχουν σε ειδικές ομαδικές συναντήσεις και να κρατούν λεπτομερές ημερολόγιο διατροφής.

Στο τέλος της μελέτης, οι εθελοντές είχαν χάσει κατά μέσο όρο 6 κιλά. Οι ερευνητές, ωστόσο, διαπίστωσαν ότι όσοι σε καθημερινή βάση συνήθιζαν να καταγράφουν τις διατροφικές τους επιλογές έχασαν ακριβώς τα διπλάσια κιλά. Πιο συγκεκριμένα, για όσους κρατούσαν ημερολόγιο διατροφής η απώλεια ήταν 8 κιλά ενώ για εκείνους που δεν το έκαναν αυτό σε τακτική βάση η απώλεια ήταν 4 κιλά. 

«Για όσους προσπαθούν να χάσουν βάρος, η απλή καταγραφή των ποσοτήτων που καταναλώνουν αποτελεί μια αρκετά ισχυρή τεχνική, καθώς με αυτό τον τρόπο μπορούν να καταλάβουν από πού προέρχονται οι περιττές θερμίδες», σχολιάζει ο επικεφαλής της μελέτης Victor Stevens από το Κέντρο Έρευνας για την Υγεία Kaiser Permanente στο Πόρτλαντ (Kaiser Permanente’s Center for Health Research).

Οι μελετητές επισημαίνουν ότι το διαιτητικό ημερολόγιο βοηθά και όσους ανθρώπους βρίσκονται σε δίαιτα και επιθυμούν να υπολογίζουν τις ποσότητες των τροφών και των ποτών που καταναλώνουν. 

«Η διατήρηση ημερολογίου διατροφής δεν αποτελεί μια διαδεδομένη συνήθεια. Ωστόσο, η απλή καταγραφή όσων τρώμε αρκεί για να χάσουμε βάρος», αναφέρει η δρ. Keith Bachman από το Κέντρο Έρευνας για την υγεία Kaiser Permanente. 

Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύονται στο Αμερικανική Επιθεώρηση Προληπτικής Ιατρικής (American Journal of Preventive Medicine).

πηγή: ygeiaonline.gr