Έπειτα από πληθώρα ερευνών, οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η Ε είναι η πιο σημαντική βιταμίνη, όσον αφορά στην πρόληψη των νόσων που σχετίζονται με τη γήρανση.  
Η βιταμίνη Ε, γνωστή και ως α-τοκοφερόλη, είναι ένα ισχυρό λιποδιαλυτό αντιοξειδωτικό, που καταπολεμά τη βλαβερή δράση των ελευθέρων ριζών. Προς αυτή την κατεύθυνση, η βιταμίνη Ε «συνεργάζεται» και με άλλα αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη C και το σελήνιο.  

Η συγκεκριμένη βιταμίνη προσφέρει την προστασία της με ποικίλους τρόπους:  

Εμποδίζει την αρτηριοσκλήρωση, δηλαδή τη σταδιακή απόφραξη των αρτηριών, που επέρχεται καθώς μεγαλώνουμε. Με λίγα λόγια, η βιταμίνη Ε εισέρχεται στο μόριο της LDL χοληστερόλης, αναστέλλοντας την καταστροφική οξείδωσή της, η οποία προκαλείται από τις επιθέσεις των ελευθέρων ριζών.  

Συνεπώς, σταματά το φράξιμο, τη στένωση και την καταστροφή των αρτηριών, εμποδίζοντας τη δημιουργία της στεφανιαίας νόσου.
 

Σύμφωνα με έρευνα της δρ Σιμίν Μεϊντάνι, διατροφική ανοσολόγος στο Πανεπιστήμιο Ταφτς των Η.Π.Α., η χορήγηση βιταμίνης Ε -υπό μορφή συμπληρωμάτων σε δόσεις των 400 ή 800 IU ημερησίως- σε άτομα ηλικίας άνω των εξήντα ετών επανέφερε το εξασθενημένο, με την πάροδο των ετών, ανοσοποιητικό τους σύστημα, «σχεδόν στην κατάσταση που είναι το ανοσοποιητικό σύστημα ενός νέου ανθρώπου».  

Ως ισχυρό αντιοξειδωτικό, η βιταμίνη Ε προστατεύει τις ίνες κολλαγόνου από την καταστροφική δράση των ελευθέρων ριζών που οδηγούν στις ρυτίδες, ανακουφίζει την ξηρότητα του δέρματος και προάγει την απαλότητά του.  

Επίσης, προστατεύει το πιο ακραίο στρώμα της επιδερμίδας μας από τη ζημιά που προκαλεί η UV ακτινοβολία, περιορίζοντας τη δυνατότητα για ηλιακά εγκαύματα.  

Παράλληλα, η βιταμίνη Ε προσφέρει σημαντική προστασία κατά του καρκίνου. Η αντικαρκινική δράση της βιταμίνης αυτής αποδίδεται κυρίως στις ανοσο-διεγερτικές της ιδιότητες. Μελέτες έχουν δείξει ότι άτομα με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Ε στο αίμα τους είναι κατά 50% πιο επιρρεπή στην ανάπτυξη όλων των μορφών καρκίνου.  

Τέλος, έπειτα από έρευνες, πολλοί επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η βιταμίνη Ε, μέσω της βελτίωσης της κυκλοφορίας του αίματος στον εγκέφαλο, συμβάλλει στην επιβράδυνση και παρεμπόδιση της απώλειας πνευματικών και εγκεφαλικών λειτουργιών, όπως η προσβολή από τη νόσο Αλτσχάιμερ.  

Η λιποδιαλυτή βιταμίνη Ε βρίσκεται σε μεγαλύτερες ποσότητες στις λιπαρές τροφές, με κυριότερη πηγή τα φυτικά έλαια (κυρίως στο σογιέλαιο, ηλιέλαιο και καλαμποκέλαιο), τους ξηρούς καρπούς (κυρίως στα αμύγδαλα, φουντούκια και καρύδια), προσφέροντας ω-3 λιπαρά οξέα στον οργανισμό μας, τους σπόρους και τα μη επεξεργασμένα δημητριακά, το σιτάρι, ορισμένα λαχανικά, το αβοκάντο και τα θαλασσινά.
 

ΠΗΓΗ: iatronet.gr