Economic woes force Communist TV station off air

The TV station owned by Greece’s Communist Party (KKE) stopped broadcasting on Tuesday.

KKE said that the operational costs for its 902 channel had become prohibitive due to last month’s switch from analog to digital broadcasting.

The party said that it did not receive enough financial support from advertisers or the state to keep going.

KKE said that it would create an online news portal instead with the help of “volunteer work from party members.”

The party pledged to “help as much as possible” the employees at 902 who had lost their jobs as a result of the closure.

KKE also has a radio station called 902 and publishes the daily Rizospastis newspaper.


Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο