Η γνωστή οπερέτα του Φραντς Λέχαρ «Εύθυμη Χήρα» ανεβαίνει στις 22 Φεβρουαρίου στην Εθνική Λυρική Σκηνή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη. Η οπερέτα θα παρουσιαστεί για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.  
«Η Εύθυμη Χήρα είναι μια χείρα βοηθείας» δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Δημήτρης Λιγνάδης.   

«Οι φόβοι μου είναι πάντα λιγότεροι από τις επιθυμίες μου. Είμαι ανοικτός σε κάθε πρόκληση» σημειώνει ο σκηνοθέτης.  
«Ο κόσμος βαρέθηκε να βλέπει ντοκιμαντέρ, δηλαδή να πηγαίνει στο θέατρο για να ξαναδεί τα ίδια θέματα με τα οποία βομβαρδίζεται από την ήδη "πεθαμένη" τηλεόραση. Θέλει να δει έναν ροζ μύθο. Όταν η ζωή είναι τόσο στεγνή, τόσο απομυθοποιητική, τόσο μη ηρωική, τόσο φτωχή, ο κόσμος αντί να αρνείται το παραμύθι το επιδιώκει» λέει ο Δ.Λιγνάδης, εξηγώντας τους λόγους που τον οδήγησαν να δεχθεί την πρόταση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής να σκηνοθετήσει την οπερέτα.   

Η παράσταση μεταφέρει τους θεατές στο Παρίσι των αρχών του 20ού αιώνα. Μέσα σε μια ατμόσφαιρα ζωντάνιας και αισιοδοξίας η πλούσια χήρα Χάνα προσπαθεί να βρει τον κατάλληλο άνδρα.
 
«Σήμερα, η παράσταση αποτελεί ένα σχόλιο στην Μπελ Επόκ. Μπορούμε να κάνουμε την σύγκριση ή να αποτελέσει προσωρινά ένα καταφύγιο» σχολιάζει ο σκηνοθέτης που έχει μελετήσει το λιμπρέτο των Λέο Στάιν και Βίκτορ Λέον.  

Όσο για το προσωπικό του στίγμα στην παράσταση; Αυτό φαίνεται ότι είναι το κέφι και το χιούμορ του.   
«Φαίνονται αυτονόητα αλλά ζούμε σε μια εποχή που έχουμε χάσει το αυτονόητο» σχολιάζει.  

«Όλοι είμαστε μέρος του συστήματος και πρέπει να το αποδεχτούμε. Το σύστημα είναι μια τόσο γενική έννοια. Αν θες να αλλάξεις το σύστημα πρέπει να κάνεις επανάσταση απέναντι στον εαυτό σου, να ξεβολευτείς, να ρισκάρεις και να παίξεις με τα χαρτιά του συστήματος. Αλλιώς πήγαινε σε ένα ερημονήσι, φύτεψε και έναν σταυρό και έχεις γίνει αναχωρητής» τονίζει.  

«Ένας άνθρωπος που ρισκάρει δεν καταλαβαίνει ότι ρισκάρει. Κάνει αυτό που νιώθει. Το ίδιο συμβαίνει και με τη λεγόμενη πρωτοτυπία στην τέχνη. Ένας αληθινά πρωτοπόρος δεν ξέρει ότι κάνει πρωτοπορία, κάνει αυτό που νομίζει. Αυτός που λέει "τώρα θα κάνω μια πρωτοπορία" δεν είναι κατ' ουσίαν πρωτοπόρος» προσθέτει.  

Η κρίση δεν τον αφήνει αδιάφορο, θεωρεί όμως ότι τα αίτια της δεν είναι οικονομικά.  
«Δυστυχώς η Ελλάδα απέδειξε -από τις μαζικές και κυρίως τις εθνικές καταστροφές- πως μόνο αν πιάσει πάτο υπάρχει πιθανότητα να αλλάξει σελίδα. Μακάρι να είχαμε ένα συνταγολόγιο που να μας μαθαίνει τον τρόπο να μην έχουμε κρίσεις. Πιστεύω ότι η κρίση δεν είναι οικονομική, το σύμπτωμά της είναι οικονομικό. Δυστυχώς πρέπει να πιάσουμε πάτο, όπως και στο κολύμπι όταν βουλιάζεις: μόνο αν πιάσεις πάτο, μπορείς να δώσεις ώθηση και να ανέβεις πάνω, αν ανέβεις».  

Όσο για το θέατρο πιστεύει πως δεν αποτελεί τρόπο διαφυγής για πολύ κόσμο, κυρίως για λόγους οικονομικούς.  
«Ο κόσμος είναι πολύ πιο μαζεμένος και επιλεκτικός, οι περισσότερο περνούν κατάθλιψη και ίσως γι'αυτό και προτιμά όταν έχει τα λεφτά να μην κλειστεί σπίτι του. Προτιμά να διασκεδάσει, να ψυχαγωγηθεί με την βεβαιότητα ότι δεν θα χαλάσει 50 ευρώ για δυο άτομα, όπως στα μεγάλα θέατρα» προσθέτει.  

Η παράσταση θα διαρκέσει μέχρι τις 4 Απριλίου.  
Η μουσική διεύθυνση είναι των Nίκλας Βιλέν και Χρύσανθου Αλισάφη. Τα σκηνικά και τα κοστούμια έχει φιλοτεχνήσει η Εύα Νάθενα και τη χορογραφία έχει επιμεληθεί ο Φωκάς Ευαγγελινός.


πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ