Ο Γάλλος κινηματογραφιστής και συγγραφέας Πιερ Σεντερφέρ έφυγε από τη ζωή νωρίς σήμερα το πρωί, σε ηλικία 83 ετών, έπειτα από χειρουργική επέμβαση που υπεβλήθη σε κλινική στο παρισινό προάστιο Κλαμάρ, ανακοίνωσε η οικογένειά του, επιβεβαιώνοντας σχετική πληροφορία που δημοσιεύθηκε στον ιστότοπο Figaro.fr.   «Ο Πιερ Σεντερφέρ του Γαλλικού Ινστιτούτου, συγγραφέας, σκηνοθέτης, παραγωγός ντοκιμαντέρ, αντιπρόεδρος της Ακαδημίας Καλών Τεχνών στον τομέα κινηματογράφου και οπτικοακουστικών μέσων, έφυγε από τη ζωή σήμερα το πρωί στο στρατιωτικό νοσοκομείο Περσί», τονίζει η οικογένειά του σε σύντομη ανακοίνωσή της.  

Από τα ιδρυτικά μέλη των βραβείων Σεζάρ, ο Σεντερφέρ στάθηκε με το έργο του ένας παραδειγματικός μάρτυρας των άθλων και της δυστυχίας των πολεμιστών, έναν κόσμο με τον οποίο ήταν απόλυτα εξοικειωμένος κι ο ίδιος.  

Αιχμάλωτος στο Ντιεν Μπιεν Φου του Βιετνάμ το 1954, μετά την απελευθέρωσή του εγκατέλειψε το στράτευμα για να γίνει φωτορεπόρτερ. Από το Βιετνάμ ως την Αλγερία, θήτευσε σε όλα τα πολεμικά μέτωπα, εναλλάσσοντας τη δραστηριότητα του φωτογράφου με αυτή του συγγραφέα και του ανταποκριτή (Paris-Match, ORTF) και του κινηματογραφιστή.  

Μετά την πρώτη του ταινία «Η διάβαση του Διαβόλου» (La Passe du Diable, 1958), η παραγωγή του εναλλασσόταν από τον κινηματογράφο στο ντοκιμαντέρ, ενώ το 1963 έγραψε το πρώτο του μυθιστόρημα «Ο 317ος Τομέας» (La 317e Section) το οποίο και μετέφερε στην μεγάλη οθόνη το 1965. Το έργο αυτό παραμένει μία από τις καλύτερες μαρτυρίες για τον πόλεμο στην Ινδοκίνα, ενώ το «Ο Τομέας Άντερσον» (La Section Anderson), που γύρισε δύο χρόνια αργότερα, βραβεύθηκε με Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ.  
   
Γεννημένος το 1928 στο Σαμαλιέρ της κεντρικής Γαλλίας, ο Σεντερφέρ υπήρξε ενθουσιώδης αναγνώστης των έργων του Γιόζεφ Κέσλερ και του Τζόζεφ Κόνραντ, με αποτέλεσμα στα πρώτα του χρόνια να ονειρεύεται να γίνει ναυτικός. Σε ηλικία 19 ετών μπαρκάρισε ως ναύτης σε σουηδικό πλοίο και πέρασε 18 μήνες στη Βαλτική και τη Βόρειο Θάλασσα. Το 1952 στρατολογήθηκε στην κινηματογραφική υπηρεσία του στρατού, και έκανε τα πρώτα του βήματα ως εικονολήπτης στην Ινδοκίνα. Αναπληρώνοντας με δικό του αίτημα έναν νεκρό συνάδελφό του, επί τρεις μήνες κατέγραψε όλες τις ωμότητες του πολέμου, αιχμαλωτίσθηκε από τους Βιέτ Μινχ στο Ντιεν Μπιεν Φου το 1954 και πέρασε τέσσερις μήνες σε στρατόπεδο αιχμαλώτων.  
   
Μεταξύ των σημαντικότερων έργων του Σεντερφέρ είναι το μυθιστόρημα --που αργότερα ανέπλασε σε ταινία-- «Ο Κάβουρας ταμπούρλο» (Le Crabe tambour) του 1977, το οποίο απέσπασε στο βραβείο μυθιστορήματος της Γαλλικής Ακαδημίας, και κατόπιν το «Η τιμή του Λοχαγού» (L'Honneur d'un capitaine, 1982), στο οποίο ξανά σκιαγραφούσε την εικόνα των στρατιωτών που μάχονται για την τιμή τους, χωρίς να τρέφουν αυταπάτες για την έκβαση της μάχης.  
   
Με το «Ντιεν Μπιεν Φου» (Dien Bien Phu, 1991), ο Σεντερφέρ κατόρθωσε να δώσει μία ανάγλυφη εικόνα του πολέμου, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα πυκνές σκέψεις για την ανώφελη θυσία.  
   
Μηνύματα για τον θάνατό του εξέδωσαν ο πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί και ο σοσιαλιστής αντίπαλός του στις επερχόμενες προεδρικές εκλογές Φρανσουά Ολάντ.