Ακόμα επτά ταινίες έκαναν την είσοδό τους στις λίστες του επίσημου προγράμματος του 65ου Φεστιβάλ Καννών, λίγες ημέρες πριν την έναρξή του.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ, Τιερί Φρεμό, ο οποίος είχε γίνει έξαλλος με τη διαρροή ταινιών που είχαν ανεπισήμως παρουσιαστεί πριν την επίσημη ανακοίνωσή τους, έκανε πραγματικότητα την δήλωση του «ότι το τελικό πρόγραμμα υπάρχει μόνο στο δικό του κεφάλι».

Τρεις ενδιαφέρουσες ταινίες προστέθηκαν στην ενότητα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» (Un Certain Regard), δύο στην κατηγορία των μεταμεσονύκτιων προβολών ενώ είχαμε και την προσθήκη δύο ακόμα ντοκιμαντέρ.

«Ένα Κάποιο Βλέμμα»

«Gimme the Loot», τιτλοφορείται η αστική κωμωδία που αποτελεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο του ’νταμ Λιον. Η επιλογή του Σάντανς για τη Βόρεια και τη Λατινική Αμερική απέσπασε το μεγάλο βραβείο της κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ «South by Southwest», πριν ένα μήνα.

Το «Djeca» (Παιδιά), είναι ένα δράμα για τα ορφανά του πολέμου της Βοσνίας. Η δημιουργός του, Αΐντα Μπέγκιτς, ήταν η νικήτρια στην κατηγορία «Εβδομάδα της Κριτικής» στο Φεστιβάλ των Καννών πριν από τέσσερα χρόνια, με την ταινία «Χιόνι».

Η ταινία «Renoir» του Ζιλ Μπουρντός θα ρίξει την αυλαία της ενότητας «Ένα Κάποιο Βλέμμα». Η υπόθεση του έργου εστιάζει στον ζωγράφο και εκπρόσωπο του ιμπρεσιονισμού, Πιερ Ογκίστ Ρενουάρ. Οι αθώες σκηνές του Γάλλου καλλιτέχνη και η καινοτόμος χρήση του χρώματος ήλθαν για να τυποποιήσουν το κίνημα του Ιμπρεσιονισμού και να ανοίξουν τη σκηνή για περαιτέρω πειραματισμούς για τον ίδιο τον Ρενουάρ αλλά και για τις επερχόμενες γενιές.

Μεταμεσονύκτιες προβολές

Το «Maniac» του Φρανκ Καλφούν αποτελεί ένα ριμέικ στην αγγλική γλώσσα του κλασικού φιλμ του Γουίλιαμ Λάστινγκ, το οποίο αναφέρεται σ’ έναν σκληρό κατά συρροή δολοφόνο, με πρωταγωνιστή τον μικροσκοπικό Ελάιζα Γουντ. Η ταινία γράφτηκε από τον Γάλλο σκηνοθέτη Αλεξάντρε Αζά σε παραγωγή του Τόμας Λάνγκμαν της «Petite Reine», που έκανε την παραγωγή του «The Artist». Η ταινία «The Sapphires», του πρωτοεμφανιζόμενου Αυστραλού Γουέιν Μπλερ, είναι μια προσαρμογή για την μεγάλη οθόνη του αυστραλινού θεατρικού μιούζικαλ.

Ντοκιμαντέρ

Το ντοκιμαντέρ «Final Cut - Holgyeim es uraim», με πλούσιο αρχειακό υλικό σε παραγωγή του Ούγγρου σκηνοθέτη Μπέλα Ταρ και σκηνοθεσία του Γκιόργκι Πάλφι (Taxidermia) θα κλείσει την ενότητα «Cannes Classics». Μια θέση στις ειδικές προβολές κέρδισε και το ντοκιμαντέρ «Trashed» της Βρετανίδας Κάντιντα Μπρέιντι, το οποίο αναφέρεται στα καταναλωτικά απόβλητα.

Το Φεστιβάλ Καννών ανοίγει την αυλαία του στις 16 Μαΐου και την κλείνει στις 27 του ίδιου μήνα.

Πηγή: naftemporiki.gr