Οι -σταθεροί μας επισκέπτες- Ρόμπερτ Ουίλσον, Berliner Ensemble, Σάσα Βαλτς, Μπαλέτα Μαριίνσκι, Ματς Εκ και Ροδρίγο Γκαρσία επανέρχονται με νέα θεάματα μέσα στην καρδιά του μετεκλογικού μας καλοκαιριού (από 9/6-18/7), όπως επίσης αρκετοί ακόμη καλλιτέχνες υψηλού κύρους -διεθνούς κι εγχώριου-, σαν τον Βρετανό Έντουαρντ Χωλ (ο ταλαντούχος γιος του σερ Πίτερ Χωλ) και τον Λιθουανό Τσέζαρις Γκραουζίνις (και οι δύο, στην Επίδαυρο) ή τους Λεωνίδα Καβάκο, Δημήτρη Παπαϊωάννου, Δημήτρη Δημητριάδη και Μιχαήλ Μαρμαρινό. Κι αν η Επίδαυρος αφήνεται στα χέρια των έμπειρων -και ικανών να τη γεμίσουν- Σταμάτη Φασουλή, Νίκου Μαστοράκη, Γιάννη Κακλέα, Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου και Λευτέρη Βογιατζή (όλοι τους με κωμωδίες), η Πειραιώς 260 και η Μικρή Επίδαυρος γίνονται ξανά ο ιδανικός χώρος για δέκα low-budget πειραματικές παραστάσεις από τους έλληνες σκηνοθέτες της νεότερης γενιάς με πιο sui generis πρόταση το «Αθανάσιος Διάκος: η επιστροφή» της Λένας Κιτσοπούλου με πρωταγωνιστή τον Νίκο Καραθάνο και πιο αξιοπρόσεκτες συμπράξεις εκείνη της δικής μας Έλλης Παπακωνσταντίνου με τον Γερμανό κορυφαίο ηθοποιό του Φασμπίντερ, τον Φόλκερ Σπένγκλερ, πάνω στον «Βόυτσεκ» του Μπύχνερ και εκείνη της ελληνογερμανικής συνεργασίας της Όπερας Νόικελνερ με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης για το "Yasou Aida".

«Το ζήτημα δεν είναι μόνο η κρίση αλλά η διαχείρισή της» δήλωσε εμφατικά σήμερα το μεσημέρι ο Γιώργος Λούκος, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Ελληνικού Φεστιβάλ, στη Συνέντευξη Τύπου που έδωσε στο Μουσείο Μπενάκη. 

Κόντρα στην γενικευμένη απαισιοδοξία και τις φήμες πως το φεστιβάλ δύσκολα θα μπορέσει να πραγματοποιηθεί φέτος, εκείνος αντιπροτείνει ένα ενδιαφέρον καλλιτεχνικό πρόγραμμα, αν και -ολοφάνερα- πρόχειρα σχεδιασμένο και δίχως την πρόθεση να μας συστήσει την εμπροσθοφυλακή της διεθνούς φεστιβαλικής πρωτοπορίας. Όλα αυτά, βασίζονται σε έναν προϋπολογισμό που δεν ξεπερνά το ύψος των € 3.600.000 αλλά και σε ιδιώτες χορηγούς όπως, χαρακτηριστικά, ο Γιώργος Λούκος δήλωσε: «Ένας έλληνας της ομογένειας, κάτοικος της Ελβετίας, έχει αναλάβει να συντρέξει στα έξοδα των δυο πιο ακριβών παραγωγών: εκείνων του Berliner Ensemble». 

Για την ώρα, πάντως, οι έλληνες καλλιτέχνες που συμμετείχαν στην προηγούμενη διοργάνωση έχουν μόνο κατά το ήμισυ αμειφθεί και η ημερομηνία της εξόφλησης τους παραμένει άγνωστη.

Εξίσου άγνωστο παραμένει το πότε (και εάν…) το Υπουργείο Πολιτισμού θα δώσει στο Φεστιβάλ τα εγκεκριμένα μεν αλλά χρωστούμενα ποσά που απαιτούνται για την κάλυψη του ήδη συσσωρευμένου χρέους. 


πηγή: athinorama.gr