Τελευταίες πινελιές, τελευταίες μορφολογικές και χρωματικές εμπνεύσεις της αείμνηστης ζωγράφου Όπυ Ζούνη - γεμάτες από τη σκέψη και το συναίσθημά της- παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην έκθεση με τίτλο «Η τελευταία πινελιά - Το εργαστήρι της Όπυ Ζούνη», που εγκαινιάζεται απόψε στις 7 στην αίθουσα εκθέσεων του Συνεδριακού Κέντρου στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών (Ε.Π.Κε.Δ.), και θα διαρκέσει έως τις 27 Ιουλίου. Η έκθεση

Η έκθεση περιλαμβάνει 26 έργα της καλλιτέχνιδας, σε επιμέλεια του συζύγου της, Αλέκου, και των παιδιών της, ενώ σύμβουλος θα είναι η παλαιά συνεργάτης του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών, ιστορικός τέχνης και μουσειολόγος Κατερίνα Κοσκινά, η οποία σημειώνει: «Στην έκθεση αυτή, που πρωτοπαρουσιάζονται και κάποια από τα τελευταία και άγνωστα ακόμη έργα της δημιουργού, προβάλλεται και πραγματώνεται εικαστικά η ισορροπία που διέπει φαινομενικά αντιθετικές φόρμες και τάσεις, μετατρέποντάς τις σε νοητικές ασκήσεις και αισθητικές απολαύσεις. Τα τελευταία χρόνια, ο αυστηρός χαρακτήρας των έργων της Όπυ Ζούνη "διαταράχθηκε" από την παρεμβολή ακαθόριστων μορφολογικά χρωματικών στοιχείων, που αντιπαραβάλλονται στη σαφήνεια των γεωμετρικών σχημάτων των έργων της. Είναι σαφές ότι, από τη δεκαετία του '90, τα έργα της Όπυ Ζούνη ακροβατούν ηθελημένα μεταξύ δύο κόσμων. Ο ορθολογισμός που αποπνέουν δεν αποκλείει την πρόκληση συναισθηματικών φορτίσεων. Η Όπυ Ζούνη είναι μια γυναίκα καλλιτέχνης. Τα έργα της αντανακλούν όχι μόνο τη σκέψη της, αλλά και το συναίσθημά της».

Τολμηρές τομές


Η Όπυ Ζούνη έγραφε για την τελευταία δουλειά της: «Τα τελευταία χρόνια, έχω τολμήσει στην απεικόνιση του χώρου τομές, που ούτε εγώ είχα φανταστεί προγενέστερα. Εκεί βρίσκεται και η γοητεία της έρευνας στην τέχνη. Εάν σε αυτές διακρίνεται η δική σου ταυτότητα, τότε, όσο πληθαίνει το λεξιλόγιό σου, είτε αυτό είναι νέα μέσα έκφρασης, είτε άλλες τεχνικές, γεννιέται πάντα το έναυσμα για κάτι άλλο. Χρησιμοποιώ την προοπτική ελεύθερα, όπως και τη συμμετρία. Δεν είναι αυτοσκοπός. Ίσα ίσα, είναι το κλειδί, η ιδέα για κάτι άλλο... Όταν ο επισκέπτης σου λέει "η τέχνη με βοηθά να ζήσω" - είτε είναι νέος είτε είναι τρίτης ηλικίας- σου δίνει την κινητήρια δύναμη, για να δουλεύεις, να προχωρήσεις τον εαυτό σου... Απώτερος σκοπός κάθε καλλιτέχνη είναι η επικοινωνία με το κοινό και κάθε μουσείο καλείται με τη σειρά του να συνδράμει στην ολοκλήρωση αυτής της επικοινωνίας».

Από την Αίγυπτο στην Ελλάδα


Η Όπυ Ζούνη γεννήθηκε το 1941, στο Κάιρο, όπου και σπούδασε ζωγραφική. Μετά την εγκατάστασή της στην Αθήνα, το 1963, συνέχισε τις σπουδές της στη Σχολή Καλών Τεχνών. Γράφοντας την ιστορία της στην ελληνική τέχνη, από τη δεκαετία του '70 αναγνωρίστηκε ως μια καλλιτέχνης της γεωμετρικής αφαίρεσης, ενώ, από την δεκαετία του '90, διάνθιζε τη δουλειά της και με μια εξπρεσιονιστική συνύπαρξη, όπως έλεγε η ίδια.
Έφυγε από τη ζωή στα τέλη του 2008, αφήνοντας πίσω της ένα πλούσιο έργο, διανεμημένο σε μουσεία, δημόσιους χώρους και ιδιωτικές συλλογές.


Πηγή: naftemporiki.gr