Διαμαρτυρία εντός αλλά και εκτός οθόνης στην πρεμιέρα της 69ης Κινηματογραφικής Μόστρα. Επί της οθόνης η τελευταία ταινία της Ινδής σκηνοθέτιδας Μίρα Ναίρ, «Ο διστακτικός φονταμενταλιστής» η οποία άνοιξε την αυλαία του φεστιβάλ, αρχίζει με σκηνές διαμαρτυρίες φοιτητών στην Λαχόρ του Πακιστάν και εν συνεχεία μετατρέπεται σε μια μελέτη της προκατάληψης, του ρατσισμού και της παγκοσμιοποίησης στην μετά 11ηςΣεπτεμβρίου 2001 εποχή, με άξονα την σχέση ενός πακιστανού καθηγητή στην Αμερική και ενός αμερικανού δημοσιογράφου.

Την ώρα που πραγματοποιούνταν η προβολή στην Sala Grande του Λίντο όμως, μια πραγματική διαμαρτυρία λάμβανε χώρα στην κεντρική οδό, μπροστά στο Casino, τον πυρήνα του φεστιβάλ: εργαζόμενοι της Τσινετσιτά διαμαρτύρονταν για το ενδεχόμενο του κλεισίματος των θρυλικών ιταλικών στούντιο προκειμένου ο τεράστιος χώρος να ανοικοδομηθεί και να μετατραπεί σε θέρετρο πλουσίων με ξενοδοχεία, πισίνες και γήπεδα του γκολφ.

 Ως γνωστόν, μετά την πρόσφατη πυρκαγιά στην Τσινετσιτά, τα στούντιο της Ρώμης δεν διανύουν την καλύτερή τους περίοδο. Το επιχείρημα των εργαζομένων του όμως, οι οποίοι μάλιστα έχουν κάνει κατάληψη στην κεντρική είσοδο των στούντιο, είναι ότι τα τελευταία χρόνια η παραγωγή του ιταλικού κινηματογράφου είναι εκρηκτική. Και αυτό είναι αλήθεια ανεξαρτήτως από το αν οι ιταλικές ταινίες εξακολουθούν να διανέμονται με τρομερή δυσκολία σε χώρες όπως η Ελλάδα.

Το εντυπωσιακό στην διαδήλωση της πρεμιέρας ήταν ότι ενώ οι διαμαρτυρόμενοι της Τσινετσιτά δεν ξεπερνούσαν τους 50 ανθρώπους, οι αστυνομικές δυνάμεις που είχαν κληθεί για να τους σταματήσουν είχαν πολύ περισσότερο δυναμικό. Το θέμα κινείτο ανάμεσα στην γελοιότητα και τον εφιάλτη, να βλέπεις την πρεμιέρα ενός τόσο μεγάλου φεστιβάλ (από τα μεγαλύτερα του κόσμου) να συνοδεύεται από ΜΑΤ, καραμπινιέρους, Polizia, δημοτική αστυνομία και ιδιωτική αστυνομία του ιδίου του φεστιβάλ!

πηγή: tovima.gr