current views are: 1

21 Ιουνίου 2013
Δημοσίευση09:10

Επιστολές από τη σκοτεινή πλευρά της δημιουργίας

Μετά την επιτυχημένη πορεία της στο θέατρο Θησείο, η μουσική παράσταση της Βάιολετ Λουίζ, με τίτλο «Γράμματα στα κοριτσάκια», παρουσιάζεται με ελεύθερη είσοδο για το κοινό για μία και μόνο βραδιά, στο Ανοιχτό Θέατρο του Κολωνού (Ιωαννίνων και Καπανέως), σήμερα, Παρασκευή 21 Ιουνίου, στις 9 το βράδυ.

Δημοσίευση 09:10’
αρθρο-newpost

Μετά την επιτυχημένη πορεία της στο θέατρο Θησείο, η μουσική παράσταση της Βάιολετ Λουίζ, με τίτλο «Γράμματα στα κοριτσάκια», παρουσιάζεται με ελεύθερη είσοδο για το κοινό για μία και μόνο βραδιά, στο Ανοιχτό Θέατρο του Κολωνού (Ιωαννίνων και Καπανέως), σήμερα, Παρασκευή 21 Ιουνίου, στις 9 το βράδυ.

Μετά την επιτυχημένη πορεία της στο θέατρο Θησείο, η μουσική παράσταση της Βάιολετ Λουίζ, με τίτλο «Γράμματα στα κοριτσάκια», παρουσιάζεται με ελεύθερη είσοδο για το κοινό για μία και μόνο βραδιά, στο Ανοιχτό Θέατρο του Κολωνού (Ιωαννίνων και Καπανέως), σήμερα, Παρασκευή 21 Ιουνίου, στις 9 το βράδυ.

Βασισμένη στη μυστική αλληλογραφία του συγγραφέα της «Αλίκης στη χώρα των θαυμάτων», Λιούις Κάρολ, η παράσταση είναι αφιερωμένη στη σκοτεινή πλευρά της δημιουργίας και αποτελεί μία σύνθεση από τα γράμματα που έστελνε στα ανήλικα κοριτσάκια – φίλες της, τις επιστολές προς ενήλικους φίλους της και τα προσωπικά της ημερολόγια, η πολυσύνθετη αυτή προσωπικότητα (συγγραφέας παιδικής λογοτεχνίας, καθηγητής μαθηματικών, φωτογράφος, κληρικός), που άφησε πίσω της ένα τεράστιο συγγραφικό έργο, αλλά και πολλά ερωτηματικά γύρω από τη φύση της ερωτικής της ταυτότητας.

Κατά τη διάρκεια της παράστασης, προβάλλονται από έναν χειροκίνητο προτζέκτορα, ασπρόμαυρες φωτογραφίες των κοριτσιών, τις οποίες ο  ίδιος ο Κάρολ τραβούσε σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο του σπιτιού του, ενώ και οι στίχοι των τραγουδιών  βασίζονται σε δικούς του στίχους. H παράσταση εντάσσεται στο πλαίσιο της δράσης «Έκφραση Αθήνα 2013», που διοργανώνεται σε συνεργασία του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων.

Μυστηριώδη «προσωπικά δεδομένα»

Ο άγγλος συγγραφέας Λιούις Κάρολ (1832 – 1898) άφησε έναν πολύ σημαντικό αριθμό επιστολών, καθώς και ημερολογιακές καταγραφές, στις οποίες παρουσίαζε αναλυτικά τις δραστηριότητές του. Συνολικά, υπήρχαν 13 τόμοι προσωπικών ημερολογίων, 4 εκ των οποίων αγνοούνται σήμερα. Ο πρώτος τόμος ξεκινά πριν τον Οκτώβριο του 1853, ενώ η τελευταία καταγραφή σημειώνεται τον Δεκέμβριο του 1897. Μετά τον θάνατό του, οι χειρόγραφες σημειώσεις του παρέμειναν στην οικογένειά του, ενώ τα ημερολόγιά του πωλήθηκαν στη Βρετανική Βιβλιοθήκη, το 1969, όταν και ανακαλύφθηκε πως ήταν ελλιπή.

Ο πρώτος βιογράφος του και ανιψιός του, Στιούαρτ Ντότζσον Κόλιγκγουντ, υπήρξε ο μοναδικός που είχε πρόσβαση σε όλο το ημερολογιακό υλικό του, προκειμένου να ολοκληρώσει την πρώτη βιογραφία του. Στην επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση του Κάρολ, κατά την οποία αναβίωσε ένα έντονο ενδιαφέρον για αυτόν, 4 τόμοι ημερολογίων εξαφανίστηκαν, καθώς και 10 μεμονωμένες σελίδες από τους υπόλοιπους 9.
Επισήμως, οι τόμοι αυτοί χάθηκαν από αμέλεια, ωστόσο έχει αναπτυχθεί έντονη φημολογία περί σκόπιμης απόκρυψής τους από μέλη της οικογένειας του Κάρολ, προκειμένου να προστατευθεί η υπόληψή του ή να μη δημοσιοποιηθούν συγκεκριμένες πτυχές της ζωής του. Άγνωστο παραμένει, επίσης, αν οι μεμονωμένες σελίδες που απουσιάζουν από τους υπόλοιπους 9 τόμους των ημερολογίων, έχουν αφαιρεθεί από τον ίδιο τον Κάρολ ή κάποιον συγγενή του.

Το χαμένο υλικό, περιγράφει συνολικά μία περίοδο 5 χρόνων από τη ζωή του συγγραφέα, για την οποία έχουν γίνει πολλές υποθέσεις, χωρίς όμως να στηρίζονται σε επαρκή αποδεικτικά στοιχεία. Εκτός από τα ημερολόγια, εκτιμάται ότι συνολικά το 80% του προσωπικού αρχείου του Κάρολ, που περιείχε εκτός από πληθώρα επιστολών και αρκετές φωτογραφίες, έχει χαθεί ή καταστραφεί.

Ταυτότητα παράστασης
Σύλληψη – υλοποίηση – κίνηση – μουσική – sound design: Βάιολετ Λουίζ, επιμέλεια κίνησης: Χαρά Κότσαλη – Pauline Huguet, ηχοληψία – βοηθός sound design: Άρης Παυλίδης, φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος.