Τελευταία μέρα του διαγωνιστικού τμήματος της 61ης Μπερλινάλε σήμερα, με την προβολή της συναρπαστικής ταινίας, «The Forgiveness of Blood», γύρω από μια βεντέτα, με φόντο τη σημερινή Αλβανία. Σκηνοθέτης ο Αμερικανός Τζόσουα Μάρστον, γνωστός στην Ελλάδα από την ταινία του «Maria, Full of Grace», δραματική ιστορία γύρω από μια νεαρή Κολομβιανή που φτάνει στις ΗΠΑ μεταφέροντας στην κοιλιά της μερικά κιλά ηρωίνη.

Εκείνο που ενδιαφέρει τον Μάρστον στην ταινία του δεν είναι τόσο η σύγκρουση ανάμεσα στις δυο αντιμαχόμενες πλευρές όσο η επίδραση της βεντέτας στα μικρά παιδιά μιας οικογένειας.

Για τις λεπτομέρειες της ιστορίας, ο Μάρστον ταξίδεψε, μαζί με τον συν-σεναριογράφο του Ανταμιόν Μουρατάι, σε διάφορα μέρη της Αλβανίας, όπως ανάφερε στη συνέντευξη τύπου που ακολούθησε την προβολή της ταινίας, «κάνοντας συνεντεύξεις με διάφορα πρόσωπα και μαζεύοντας υλικό γιατί, η έρευνα για μένα είναι συχνά το πιο γοητευτικό στοιχείο μιας ταινίας. Γιατί τότε όλα είναι καινούρια και όλα έχουν ενδιαφέρον. Κι εγώ τα μαζεύω για να τα συνδέσω, όπως ακριβώς σ’ ένα παζλ.»

Η ιστορία αρχίζει με μικροκαυγάδες μεταξύ δυο οικογενειών σε ένα καφενείο του χωριού αλλά παίρνει τραγικές διαστάσεις, μ' ένα φονικό.

Το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας εκτυλίσσεται με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η οικογένεια των δραστών , που είναι αναγκασμένη να παραμένει κλεισμένη στο σπίτι της μέχρι που η αντίπαλη οικογένεια δεχτεί να γίνει η αναγκαία «μπέσα» (άδεια να κυκλοφορούν στους δρόμους και τα παιδιά να πηγαίνουν στο σχολείο) και να οδηγηθούν σε συγχώρεση και συμφιλίωση.

Ο Μάρστεν εστιάζει την κάμερά τους στα παιδιά, ιδιαίτερα στην τινέιτζερ κόρη, που αναγκάζεται να εγκαταλείψει το σχολείο και αναλαμβάνει τη δουλειά του πατέρα και στον τινέιτζερ γιο, στον οποίο πέφτει το βάρος της οικογένειας και ο οποίος τελικά θα δώσει τη λύση στη βεντέτα.

Με εικόνες στημένες με φροντίδα (η πολύ ωραία φωτογραφία είναι του Ρομπ Χάρντι), με λιγοστό διάλογο και ένα λιτό στιλ, ο Μάρστεν κατάφερε να καταγράψει με πειστικότητα την αγωνία και το δράμα των παιδιών, αποσπώντας ταυτόχρονα πολύ καλές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς του, ιδιαίτερα από τον Τρίσταν Χαλιλάζ και τη Σίντι Λασέζ, που ερμηνεύουν τα δυο τινέιτζερ αδέρφια- ερμηνείες που μπορεί και να βραβευτούν μια και στο παρελθόν το Βερολίνο, όσον αφορά τα βραβεία ερμηνείας, έχει δείξει μια τάση βράβευσης νέων ταλέντων.

Μέρα της απονομής αύριο και, αν στην κρίση της κριτικής επιτροπής, με πρόεδρο την ηθοποιό Ιζαμπέλα Ροσελίνι, δεν διεισδύσουν πολιτικά ή άλλα συμφέροντα και επικρατήσει η καλλιτεχνική αξία μιας ταινίας, φαβορί για τη Χρυσή Αρκτο του φετινού φεστιβάλ είναι δυο βασικά ταινίες: η ιρανική «Νάντερ και Σιμίν: Ένας χωρισμός» του Ασγκάρ Φαραντί και η ουγγρική «Το άλογο του Τορίνο» του Μπέλα Ταρ. Στα φαβορί για ένα από τα βραβεία του φεστιβάλ είναι και η γερμανική «Αν όχι εμείς, ποιός;» του Αντρες Βίελ.