Η τέχνη του χορού έχει και φέτος την τιμητική της στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, το οποίο συνεχίζει ακάθεκτο τη δράση του για 19η χρονιά, παρά τις αντιξοότητες και τις αναγκαίες περικοπές λόγω της οικονομικής κρίσης.

Μένοντας πιστό στους στόχους του και στη σταθερή του συμβολή στην καλλιτεχνική ζωή της χώρας, το 19ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας πραγματοποιείται από το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας, σε καλλιτεχνική διεύθυνση της Βίκυς Μαραγκοπούλου, από τις 18 έως τις 25 Ιουλίου, εγκαινιάζοντας το πολυαναμενόμενο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας.
 

HERMAN SORGELOOS

«Drumming», Rosas – Αν Τερέζα Ντε Κέερσμακερ: 18 και 19 Ιουλίου, στο Μέγαρο Χορού (Κεντρική Αίθουσα).

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 6 παραγωγές από τον διεθνή χώρο και 5 από την Ελλάδα, με καλλιτέχνες που προέρχονται από την  Ευρώπη (Γαλλία, Βέλγιο, Ελβετία, Ελλάδα), την Αφρική (Νιγηρία) και τη Νότιο Αμερική (Εκουαδόρ), παράλληλες εκδηλώσεις και 2 δύο σεμινάρια - εργαστήρια για επαγγελματίες και σπουδαστές ανώτερου επιπέδου με εκπαιδευτές από την Ισπανία και την Ελλάδα.

Καταξιωμένο και επίμονα ενεργό

Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει χαρακτηριστεί πρότυπο, αποσπώντας επαίνους για την παραδειγματική λειτουργία του, τη διαρκή ανάπτυξη και τη σταθερή πορεία του, που το κατατάσσουν σε ξεχωριστή θέση ανάμεσα στα ευρωπαϊκά Φεστιβάλ χορού και τα μεγάλα ευρωπαϊκά πολιτιστικά γεγονότα και καταφέρνει να αναδεικνύει τους έλληνες χορογράφους και να δημιουργεί έναν δίαυλο επικοινωνίας της εγχώριας σκηνής με τη διεθνή.

LILA SOTIRIOU

«Μικρές ζωές ή το σώμα που κατοικώ» - Αγγελική Στελλάτου, στο ΔΗΠΕΘΕΚ.

Με όραμά του να συνεχίσει να «φωτίζει» την τέχνη του χορού προσελκύοντας όλο και μεγαλύτερο κοινό, να συμβάλλει στην εκπαίδευση των φιλότεχνων και να εμπλουτίζει με κάθε τρόπο τις προσλαμβάνουσες των θεατών από το τοπίο του χορού, εντάσσει κάθε χρόνο τις παραστάσεις του προγράμματός του σε ένα περιβάλλον διαρκούς εμβάθυνσης, μέσα από τη δημιουργία ενός παράλληλου χώρου θεωρητικής υποστήριξης και επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Μάλιστα, με την πεποίθηση ότι όσο πιο δύσκολες στιγμές περνά ο κόσμος, τόσο περισσότερο έχει ανάγκη την τέχνη όχι μόνο ως τροφή για τη σκέψη, αλλά και ως δεξαμενή, από όπου μπορεί να αντλεί δύναμη, παρηγοριά και την απαραίτητη αισιοδοξία για να αντιμετωπίσει τις δύσκολες καταστάσεις, το Φεστιβάλ εφαρμόζει πολιτική συγκράτησης των τιμών των εισιτηρίων, έχοντας, παράλληλα, καθιερώσει ειδικές εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών.

Ξανακοιτώντας την ιστορία, αναζητώντας το μέλλον

HELMUT HERGARTEN

«Μια βραδιά χορού» της Μαίρυ Βίγκμαν - Φαμπιάν Μπάρμπα: 22 Ιουλίου, στο ΔΗΠΕΘΕΚ.

Συντονισμένο και φέτος με τις  πανευρωπαϊκές αναζητήσεις και ακολουθώντας στην πράξη την ανάγκη για το ουσιώδες, όπως επιβάλλουν και οι ιστορικές συγκυρίες, το Φεστιβάλ διατηρεί ορισμένες σταθερές ως προς την επιλογή των καλλιτεχνών που φιλοξενεί: καλλιτέχνες που έχουν σημαδέψει την ιστορία του χορού (Μαίρυ Βίγκμαν), χορογράφοι που έχουν διαγράψει μια σημαντική διεθνή πορεία μέσα από το προσωπικό καλλιτεχνικό τους στίγμα και έχουν αφήσει ανεξίτηλο το αποτύπωμά τους στην ιστορία του σύγχρονου χορού (Αν Τερέζα Ντε Κέερσμακερ, Βιμ Βαντεκέυμπους).

Επίσης, χορογράφοι που έχουν να αφηγηθούν μια ιστορία γεμάτη νόημα για την ανθρωπότητα και διακρίνονται στο διεθνές στερέωμα για την πρωτοποριακή καλλιτεχνική γραφή τους (Ρασίντ Ουραμντάν), αλλά και «ανακαλύψεις» του Φεστιβάλ, καλλιτέχνες που αξίζει να παρακολουθήσει κανείς την εξέλιξη και ωρίμανσή τους (Κούντους Ονικέκου, Φαμπιάν Μπάρμπα, Γιάννης Μανταφούνης και Μέυ Ζαρύ).
Και φυσικά, προσωπικότητες καθοριστικές για τη διαμόρφωση του τοπίου του χορού στην Ελλάδα (Δημήτρης Παπαϊωάννου), καθώς και έλληνες καλλιτέχνες που έχουν αναδειχθεί μέσα από την ωρίμανση του καλλιτεχνικού τους έργου (Αγγελική Στελλάτου) ή που διαφαίνεται ότι θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο τοπίο του σύγχρονου χορού (Ίρις Καραγιάν) ή που, αν και πρωτοεμφανιζόμενοι, αξίζουν την προσοχή μας (Γιάννης Νικολαΐδης).

Πρόγραμμα παραστάσεων

«Drumming», Rosas – Αν Τερέζα Ντε Κέερσμακερ: 18 και 19 Ιουλίου, στο Μέγαρο Χορού (Κεντρική Αίθουσα).
Τιμές εισιτηρίων: 20, 15, 12, 10 ευρώ.

«STILL/life» - Κούντους Ονικέκου: 19 και 20 Ιουλίου, στο ΔΗΠΕΘΕΚ.
Τιμές εισιτηρίων: 15 και 12 ευρώ.

«Exposition universelle» -  L’A / Ρασίντ Ουραμντάν: 20 και 21 Ιουλίου, στο Μέγαρο Χορού (Στούντιο).
Τιμές εισιτηρίων: 15 και 12 ευρώ.

«What the body does not remember» - Ultima Vez / Βιμ Βαντεκέυμπους: 21 Ιουλίου, στο Αμφιθέατρο Κάστρου.
Τιμές εισιτηρίων: 20 και 12 ευρώ.

«Μια βραδιά χορού» της Μαίρυ Βίγκμαν - Φαμπιάν Μπάρμπα: 22 Ιουλίου, στο ΔΗΠΕΘΕΚ.
Τιμές εισιτηρίων: 12 και 10 ευρώ.

«Mothers» - ΖΗΤΑ / Ίρις Καραγιάν: 23 Ιουλίου, στο Μέγαρο Χορού (Στούντιο).
Τιμές εισιτηρίων: 12 και 10 ευρώ.

«Μικρές ζωές ή το σώμα που κατοικώ» - Αγγελική Στελλάτου, στο ΔΗΠΕΘΕΚ και «Cie Projet 11» - Γιάννης Μανταφούνης και Μέυ Ζαρύ, στο Μέγαρο Χορού (Στούντιο): 24 Ιουλίου.
Ενιαίο εισιτήριο και για τις δύο παραστάσεις: 12 και 10 ευρώ.

Εγκατάσταση βίντεο «Μέσα» - Δημήτρης Παπαϊωάννου: 25 Ιουλίου, στο Αμφιθέατρο Κάστρου.
Τιμές εισιτηρίων: 8 και 5 ευρώ.

Παράλληλες εκδηλώσεις με ελεύθερη είσοδο

NIKOS DRAGONAS

Το «Απομεσήμερο ενός Φαύνου 100 + 1 χρόνια μετά» του Γιάννη Νικολαΐδη, φόρος τιμής στον Βάσλαβ Νιζίνσκι (24 Ιουλίου).

Στο πλαίσιο της σειράς εκδηλώσεων «Συνάντηση με τον καλλιτέχνη», που διοργανώνει κάθε χρόνο το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, ο Φαμπιάν Μπάρμπα θα δώσει διάλεξη για τη δημιουργία της παράστασης «Μια βραδιά με τη Μαίρυ Βίγκμαν» και θα συζητήσει με το κοινό (23 Ιουλίου).

Οι ουγγρικής καταγωγής Ζοζέφ Τρεφέλι και Γκαμπόρ Βάργκα ερμηνεύουν ένα ανδρικό ντουέτο, το «JINX 103», μια συναρπαστική παράσταση υψηλής ενέργειας για τον δημόσιο χώρο (23 και 25 Ιουλίου).

Ως παράλληλη εκδήλωση θα παρουσιαστεί και το «Απομεσήμερο ενός Φαύνου 100 + 1 χρόνια μετά» του Γιάννη Νικολαΐδη, φόρος τιμής στον Βάσλαβ Νιζίνσκι (24 Ιουλίου).

Τέλος, την τελευταία μέρα του χορογραφικού εργαστηρίου «play for Kalamata Dance Festival», με τη Σοφία Μαυραγάνη και τη Σάνια Στριμπάκου, οι συμμετέχοντες θα παρουσιάσουν στο κοινό τις χορογραφικές συνθέσεις τους, εμπνευσμένες από την ικανότητα του ανθρώπου να παράγει κινητικό υλικό μέσα από την πιο παιγνιώδη πλευρά του (25 Ιουλίου).