Οι επτά πίνακες κορυφαίων ζωγράφων -όπως των Πικάσο, Μονέ, Ματίς και Γκογκέν- που είχαν κλαπεί από πινακοθήκη του Ροντερνταμ είναι τελικά αρκετά πιθανό να έγιναν στάχτη στη Ρουμανία στον φούρνο της... μητέρας του ληστή.

Πέρυσι, ομάδα ληστών χτύπησε με χειρουργική ακρίβεια την Κούνστχαλ του Ρόντερνταμ στην Ολλανδία παίρνοντας πίνακες του Πικάσο, του Μονέ, του Ματίς, του Γκογκέν, του ντε Χααν και του Λουσιάν Φρόιντ.

Τον περασμένο Ιανουάριο συνελήφθησαν τρεις ύποπτοι από τη Ρουμανία, αλλά οι πίνακες ήταν άφαντοι.

Εδώ ανέλαβε δράση όπως φαίνεται η μητέρα του ενός, η οποία ζει στο χωριό Καράκλιου στη Ρουμανία. Ο γιος της θεωρείται ο εγκέφαλος του σχεδίου και η ίδια υποστήριξε πως είχε τους πίνακες και προσπάθησε αρχικά να τους κρύψει θάβοντάς τους. 

Όταν όμως η αστυνομία άρχισε να ψάχνει όλο και εντατικότερα στο χωριό, η γυναίκα -είπε- πήρε την δραστική απόφαση να τους καταστρέψει μία και καλή, καίγοντάς τους στο φούρνο.

Ο διευθυντής του Μουσείου Εθνικής Ιστορίας της Ρουμανίας ανέφερε πως οι εμπειρογνώμονες του μουσείου εξετάζουν τις στάχτες από τον φούρνο για να καταλήξουν εάν είναι τα λείψανα των επτά πινάκων.

Σύμφωνα με τον ίδιο, στις στάχτες βρέθηκαν υπολείμματα μπογιάς, καμβά και καρφιών, ορισμένα από τα οποία φαίνεται πως είχαν ηλικία πάνω από 100 ετών -που φαίνεται να επιβεβαιώνουν τους ισχυρισμούς της γυναίκας. Τα οριστικά αποτελέσματα θα γίνουν γνωστά την επόμενη εβδομάδα.

Οι πίνακες που είχαν κλαπεί ήταν κυρίως μικρού μεγέθους έργα, τα οποία μπορούσαν να σηκώσουν και να μεταφέρουν γρήγορα οι ληστές της πινακοθήκης. Επρόκειτο για την «Κεφαλή Αρλεκίνου» (1971) του Πικάσο, τη «γέφυρα του Γουότερλου» και τη « γέφυρα του Τσάρινγκ Κρος» (1901) του Μονέ, το «Κορίτσι που διαβάζει» (1919) του Ματίς, του «Κορίτσι σε ανοικτό παράθυρο» 1898) του Γκογκέν, ένα αυτοπορτρέτο του 1890 του ντε Χάαν και τη «Γυναίκα με κλειστά μάτια» (2002) του Λούσιαν Φρόιντ.