Σταρ, ντίβα, μοιραία, εικόνισμα και αγία για τους λάτρεις της όπερας, η Μαρία Κάλλας έλαμψε στη Σκάλα του Μιλάνου και το κοινό του μιλανέζικου θεάτρου έπεσε στα πόδια της, λατρεύοντας ένα πλάσμα που είχε γίνει μύθος, πολύ πέρα από τα όρια της τέχνης του.

Την ιλιγγιώδη δεκαετία στη ζωή της Κάλλας, αλλά και της Σκάλας του Μιλάνου, αφηγείται η μεγάλη έκθεση που θα παρουσιαστεί για δύο μήνες στο Φουαγιέ του Ισογείου του Μεγάρου Μουσικής.

Το Μέγαρο, με την ευκαιρία του εορτασμού της 20ετίας από την έναρξη λειτουργίας του, φιλοξενεί την έκθεση αυτή που οργανώθηκε, στο πλαίσιο της υλοποίησης του πρωτοκόλλου πολιτιστικής συνεργασίας μεταξύ του Μεγάρου και της Σκάλας.

Η Έκθεση τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιταλίας στην Αθήνα με την ευκαιρία του εορτασμού των 150 χρόνων από την ένωση της Ιταλίας.

Το υλικό, που δεν έχει ποτέ παρουσιαστεί εκτός Ιταλίας, περιλαμβάνει είκοσι βαρύτιμα κοστούμια που φόρεσε η Κάλλας σε 12 παραστάσεις της Σκάλα, ενσαρκώνοντας μεγάλους ρόλους της όπερας, σπάνιο φωτογραφικό υλικό, αντικείμενα, βίντεο και πρωτότυπο ηχητικό υλικό από τις παραστάσεις της Κάλλας. Ένα μικρό σύνολο εκθεμάτων θα ανατρέχει στην ιστορία της Σκάλας του Μιλάνου, του μοναδικού αυτού ναού της μουσικής.

Στο Μέγαρο θα εκτεθούν δώδεκα κοστούμια, για τη Λαίδη Μάκβεθ στην όπερα «Μάκβεθ» του Τζουζέππε Βέρντι(1952), Ελισάβετ του Βαλουά από τον «Ντον Κάρλο» του Βέρντι το 1954 (δύο κοστούμια), Φεντόρα Ρομάζοφ από τη «Φεντόρα» του Ουμπέρτο Τζορντάνο το 1956 (τέσσερα αριστουργηματικά κοστούμια), Αννα Μπολένα από την «Αννα Μπολένα» του Γκαετάνο Ντονιτσέτι το 1957, Ιφιγένεια από την «Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Κρίστοφ Βίλλιμπαλντ Γκλουκ το 1957, Αμέλια από τον «Χορό των Μεταμφιεσμένων» του Βέρντι το 1957 και Παυλίνα για τον «Πολύευκτο» του Ντονιτσέτι το 1960 (δύο κοστούμια).

Επίσης θα εκτεθεί το μεταξωτό, ζωγραφισμένο στο χέρι, κοστούμι της Μήδειας από τη «Μήδεια» του Κερουμπίνι το 1953.

Το κοινό θα έχει ακόμη την ευκαιρία να απολαύσει κοστούμια του Πιέρο Τζούφφι για την Άλκηστη, από την «Άλκηστη» του Κρίστοφ Βίλλιμπαλντ Γκλουκ το 1954, για την Ιουλία από την Εστιάδα του Γκάσπαρε Σποντίνι το 1954 και την Ιμογένη από τον Πειρατή του Βιντσέντσο Μπελλίνι το 1958 (δύο κοστούμια).

Την έκθεση ολοκληρώνουν δύο υπέροχα κοστούμια του Φράνκο Τζεφιρέλλι, για τη Φιορίλλα από τον Τούρκο στην Ιταλία, του Τζοακίνο Ροσσίνι το 1954.

Την επιμέλεια της έκθεσης έκανε η Έφη Ανδρεάδη.