Συγγραφή σεμιναρίου στο Σχολείο του Σινεμά

Συγγραφή σεμιναρίου στο Σχολείο του Σινεμά

Το Σχολείο του Σινεμά διοργανώνει εργαστήριο σεμιναρίου, που θα αποτελείται από 12 συναντήσεις και 36 ώρες.

Στόχος αυτού του σεμιναρίου είναι να παρουσιάσει στους συμμετέχοντες τα«μυστικά» της σεναριακής γραφής, να τους βοηθήσει να χειριστούν δραματουργικά τις ιδέες τους και να τους εξοπλίσει με τις απαραίτητες γνώσεις για να μπορούν να τις παρουσιάσουν σε ένα επαγγελματικό επίπεδο.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2013-2014

Θα παρουσιαστούν οι βασικές αρχές της δραματικής αφήγησης (από τον Αριστοτέλη μέχρι την σύγχρονη αντίληψη ενός κινηματογραφικού σεναρίου) και θα εξεταστούν ζητήματα όπως η αρχική ιδέα και το θέμα ενός σεναρίου, το ύφος και το είδος του, η δραματουργική δομή του και οι προϋποθέσεις για την δημιουργία ενδιαφέρουσας πλοκής και χαρακτήρων με βάθος. Θα αναλυθoύν επίσης η σημασία του διαλόγου, η χρήση ήχων και εικόνων, ο τρόπος οικοδόμησης του σεναρίου και η γραπτή μορφή του. Παράλληλα θα χρησιμοποιηθούν παραδείγματα από κινηματογραφικά σενάρια και αποσπάσματα ταινιών και τηλεοπτικών σειρών για την καλύτερη κατανόηση όλων των προς συζήτηση θεμάτων. Συνεχείς ασκήσεις συγγραφής θα δώσουν την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να αξιοποιήσουν τις ιδέες τους, ενώ το τελικό αποτέλεσμα του σεμιναρίου θα είναι η συγγραφή από κάθε συμμετέχοντα ενός ολοκληρωμένου σεναρίου μικρού μήκους.

ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

1η συνάντηση: Λογοτεχνική και κινηματογραφική αφήγηση . Τι σημαίνει γραφω για ένα οπτικοακουστικό μέσο. Ποιές είναι οι ιδιαιτερότητες της οπτικοακουστικής αφήγησης. Η μορφή ενός σεναρίου και το παράδοξο ενός γραπτού κειμένου που αφηγείται μια ιστορία με εικόνες και ήχους.

2η συνάντηση: Από την αρχική ιδέα στο τελικό draft. Τα στάδια κατασκευής ενός σεναρίου. Premise, outline, step outline, treatment. Ο ρόλος των rewrites. Παρουσίαση των ιδεών των συμμετέχοντων.

3η συνάντηση: Αναπτύσσοντας μια αρχική ιδέα. Δουλεύοντας με το θέμα, ανακαλύπτοντας τους χαρακτήρες και επινοώντας την δραματική κατάσταση. Έρευνα και ερωτηματολόγια. Ιστορία ↔ Πλοκή, Θέμα ↔ Φόρμα, Είδος ↔ Ύφος.

Ανάλυση και επεξεργασία των ιδεών των συμμετέχοντων.

4η συνάντηση: Πλοκή και ανάπτυξη των χαρακτήρων. Βρίσκοντας τη ραχοκοκαλιά του βασικού χαρακτήρα. Πρωταγωνιστής και Ανταγωνιστής, επιθυμία και βαθύτερη ανάγκη των χαρακτήρων, σχέδιο του πρωταγωνιστή και επιπλοκές. Δημιουργώντας χαρακτήρες με βάθος.

Ανάλυση και επεξεργασία των ιδεών των συμμετέχοντων.

5η συνάντηση: Δραματουργική δομή. Τρίπρακτη δομή και πενταμερής δομή. Σημεία πλοκής και πορεία του χαρακτήρα από την άγνοια στη γνώση.

6η συνάντηση: Δραματουργική δομή. Ένας καταλύτης – δύο turning points – τρείς πράξεις – οκτώ σεκάνς.

7η συνάντηση: Παρουσίαση treatments και ανάλυσή τους.

8η συνάντηση: Οικοδομώντας το σενάριο: Σκηνή – σεκάνς – πράξη. Υποπλοκές και δευτερεύοντες χαρακτήρες και οι λειτουργίες που επιτελούν.

9η συνάντηση: Γράφοντας τη σκηνή . Διάλογος και δράση, χώρος και χρόνος, point of view, δραματική κατάσταση και νόημα της σκηνής. Τι ακριβώς εξυπηρετεί ο διάλογος σε ένα σενάριο; Διάλογος και υπο-κείμενο. Δουλεύοντας με εικόνες και ήχους σε ένα σενάριο.

10η συνάντηση: Ανάλυση και επεξεργασία πρώτων drafts.

11η συνάντηση: H έννοια του pitching και η παρουσίαση του σεναρίου σε έναν παραγωγό. Η αγορά εργασίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Δυνατότητες και προοπτικές για έναν νέο σεναριογράφο.

12η συνάντηση: Ανάλυση και επεργασία τελικών drafts.

Εισηγητής: Νίκος Λερός

Πηγή: culturenow.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο