Το ιστορικό θέατρο Ακροπόλ της οδού Ιπποκράτους ξαναζωντανεύει και εβδομήντα επτά χρόνια μετά την γέννησή του φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα μεταμοντέρνο χώρο στον οποίο εκτός από θεατρικές παραστάσεις θα φιλοξενηθούν και μουσικές παραγωγές, σε ένα περιβάλλον ζεστό γεμάτο μνήμες και νοσταλγία.

Η πρωτοβουλία ανήκει στο νέο επιχειρηματία Φάνη Κιρκινέζο ο οποίος ανέλαβε πρόσφατα την εκμετάλλευση του θεάτρου για 16 χρόνια.

«Πήραμε το θέατρο από την Λυρική σε μία κατάσταση εγκατάλειψης και αδιαφορίας και το ανακαινίσαμε ριζικά από τα ηλεκτρολογικά του και τα μηχανολογικά του μέχρι τα καθίσματα και την σκηνογραφία την οποία επιμελήθηκε ο Γιάννης Μετζικώφ. Ξεκινήσαμε να στήσουμε το θέατρο ξανά από την αρχή. Χρειάστηκε να δουλέψουμε σκληρά 4 μήνες αλλά σήμερα έχουμε ένα θέατρο καινούργιο» λέει ο Φάνης Κιρκινέζος.

«Είναι ένας ιστορικός χώρος. Eρχόμουν από παιδί, έχω παρακολουθήσει παραστάσεις της Λυρικής, είναι ένας χώρος που αγαπώ πολύ που έχει για μένα μια ιδιαίτερη ενέργεια».

Μιλώντας για τα σχέδιά του εξηγεί ότι «του χρόνου τα πράγµατα θα 'ναι περισσότερο θεατρικά ενώ προβλέπεται και η δημιουργία παιδικής σκηνής.

Σκέφτοµαι ακόμη να φιλοξενήσουμε παραστάσεις του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος» ενώ για φέτος, μετά την συνεργασία με τον Διονύση Σαββόπουλο -αν και σε επίπεδο συζητήσεων ακόμη - έχουν προγραμματιστεί παραστάσεις µε την Αρλέτα, τον Μανώλη Μητσιά, τη Μαρία Φαραντούρη, την Τάνια Τσανακλίδου και τον Αντρέα Μποτσέλι.

Το 1934, το θέατρο Ακροπόλ ήταν καρβουναποθήκη που φιλοξενούσε ιταλικά βαριετέ, το 1941 µετατράπηκε σε θερινό θέατρο και µετά το Β' Παγκόσµιο έγινε συνώνυµο του οικογενειακού λαϊκού θεάµατος.

Την τελική του µορφή, όπως την ξέρουμε σήµερα, µε τις εισόδους από τις δύο στοές και εσωτερικά τα θεωρεία και τον εξώστη, την πήρε το 1957. Στη σκηνή του θεάτρου Ακροπόλ έγραψαν ιστορία οι µεγαλύτεροι πρωταγωνιστές του ελληνικού σινεµά, ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, η Ρένα Βλαχοπούλου, η Σπεράντζα Βρανά, ο Χρόνης Εξαρχάκος, ο Νίκος Σταυρίδης, ο Ορέστης Μακρύς ,ο Ντίνος Ηλιόπουλος ο Γιάννης Γκιωνάκης.

H θεατρική Αθήνα του 1950 και του 1960 χαρακτηρίστηκε από τις θεαµατικές παραστάσεις με εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια, µεγάλες ορχήστρες και φαντασμαγορικά µπαλέτα.

Το 1952, ο ιδιοκτήτης Βασίλης Μπουρνέλης κάλεσε τη Ρένα Βλαχοπούλου να τραγουδήσει ένα ντουέτο µε την Μπελίντα στην επιθεώρηση «Βασίλισσα της νύχτας». Στην ίδια παράσταση συμμετέχει και η λαμπερή Σπεράντζα Βρανά. Το 1963 ο Μάνος Λοΐζος και ο Χρήστος Λεοντής δίνουν εκεί την πρώτη τους συναυλία, την οποία προλογίζει ο Μίκης Θεοδωράκης. Ο Καζαντζίδης και η Μαρινέλλα εμφανίζονται τον Ιανουάριο του 1964 στην επιθεώρηση του Γιώργου Οικονοµίδη "Αρχοντορεµπέτισσα" και η ουρά φτάνει από το ταµείο του θεάτρου µέχρι τη γωνία της οδού Ακαδηµίας.

Η καλή πορεία ανακόπηκε τις δύο επόµενες δεκαετίες, όταν η επιθεώρηση είχε αρχίσει να χάνει τη λάμψη της. Το φθινόπωρο του 1992 και αφού το θέατρο έχει περάσει στα χέρια του Αλέξανδρου Παρίση (1985) η Ρένα Βλαχοπούλου συνεργάζεται µε το θέατρο για να γιορτάσουν τα 100 χρόνια της επιθεώρησης και η µεγάλη πρωταγωνίστρια ξανατραγουδάει παλιές της επιθεωρησιακές επιτυχίες.

Από το 1994 ως το 2000 το Ακροπόλ θα ταυτιστεί µε την εµπορική επιτυχία της Μιµής Ντενίση, η οποία ανεβάζει εκεί τις παραστάσεις «Αννα Καρένινα», «Θεοδώρα, η αγία των φτωχών» και «Εγώ, η Λασκαρίνα».

Στη συνέχεια και µέχρι τον Μάιο του 2010 το κτίριο, χρησιµοποιήθηκε ως ανακαινισµένη στέγη της Λυρικής Σκηνής για παραστάσεις οπερέτας.

Το θέατρο που δεν έκλεισε ποτέ ούτε στην διάρκεια του Πολέμου ανακαινίστηκε εκ βάθρων, για να δημιουργηθεί ένας πολυχώρος με μεγάλη και μικρή σκηνή και φιλοδοξεί να κατακτήσει τη δική του ξεχωριστή θέση στο χώρο του θεάματος, όπως άλλωστε τόνισε ο Φάνης Κιρκινέζος «η Αθήνα δεν έχει κανένα χώρο που μπορεί να ανταγωνιστεί από άποψη ζεστασιάς και δυναμικής του Ακροπόλ. Είναι ένα χώρος 800 θέσεων ένα ζεστό θέατρο που όλοι νομίζουν ότι βρίσκονται πάνω στην σκηνή. Θα παραμείνει ένα λαϊκό θέατρο με χαμηλές τιμές, θα είναι προσιτό στον κόσμο που όμως θα παρουσιάζει θεάματα υψηλού επιπέδου, κύρους και καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος».

Το ανακαινισμένο θέατρο Ακροπόλ ξεκίνησε την καινούργια του ζωή με τον Διονύση Σαββόπουλο σε ένα φαντασμαγορικό θέαμα για μικρούς και μεγάλους που δίνει πνοή στη Θεογονία του Ησίοδου, την παράσταση «Για να γίνει ο χρόνος καινούργιος» , που παρουσιάστηκε τον περασμένο Δεκέμβριο στο Μέγαρο Μουσικής. Την περασμένη εβδομάδα το θέατρο Ακροπόλ ξαναλειτούργησε με την προοοπτική να αποκτήσει ένα μέλλον αντάξιο του παρελθόντος του.