current views are: 3

9 Δεκεμβρίου 2013
Δημοσίευση13:38

Η «Εβραία» του Μπέρτολτ Μπρεχτ στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας

Επίκαιρη όσο ποτέ ίσως, η «Εβραία» του Μπέρτολτ Μπρεχτ, είναι ένα από τα εικοσιτέσσερα μονόπρακτα που ο συγγραφέας έγραψε εξόριστος από τη Γερμανία ανάμεσα στο 1935 και το 1939, με γενικό τίτλο «Τρόμος και αθλιότητα του τρίτου Ράιχ».

Δημοσίευση 13:38’
αρθρο-newpost

Επίκαιρη όσο ποτέ ίσως, η «Εβραία» του Μπέρτολτ Μπρεχτ, είναι ένα από τα εικοσιτέσσερα μονόπρακτα που ο συγγραφέας έγραψε εξόριστος από τη Γερμανία ανάμεσα στο 1935 και το 1939, με γενικό τίτλο «Τρόμος και αθλιότητα του τρίτου Ράιχ».

Επίκαιρη όσο ποτέ ίσως, η «Εβραία» του Μπέρτολτ Μπρεχτ, είναι ένα από τα εικοσιτέσσερα μονόπρακτα που ο συγγραφέας έγραψε εξόριστος από τη Γερμανία ανάμεσα στο 1935 και το 1939, με γενικό τίτλο «Τρόμος και αθλιότητα του τρίτου Ράιχ».

Αυτό το πολύ ενδιαφέρον έργο, σε σκηνοθεσία και απόδοση κειμένου Φένιας Παπαδόδημα θα παρουσιάσει η Θεατρική Εταιρία Πράξη στη Β΄σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας.

Η ίδια η σκηνοθέτις σημειώνει:

«Ο παραλληλισμός με την σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα είναι αναπόφευκτος. Η άνοδος του ρατσισμού και του εθνικισμού, η εξαθλίωση του βιωτικού επιπέδου, η δυσπιστία και η υποκρισία, ορίζουν πια την καθημερινότητα μας. Το ξύπνημα του κτήνους καραδοκεί μέσα μας.

Διαχρονικά πρωτοποριακό, το επικό-διαλεκτικό θέατρο του Μπρεχτ προυποθέτει την ελευθερία των συνειρμών και των προεκτάσεων. Βίντεο προβολές και ακουστικό υλικό της εποχής, συνεντεύξεις του ίδιου του Μπρεχτ, αυτοσχεδιασμοί των ηθοποιών πάνω σε εφιαλτικά όνειρα αποτελούν τις παρενθέσεις της δικής μου ανάγνωσης.

Μέσα από το κείμενο διαισθάνομαι τα κτηνώδη ορμέμφυτα που όλοι φέρουμε, αλλά και τον αντίποδα τους, μία πνευματικότητα στα όρια της μεταφυσικής αναγκαιότητας. Σίγουρα αποτελεί ένα θαυμάσιο μέσο αποκάλυψης των «κατασκευαστών» της ιστορίας του ανθρώπινου γένους, πίσω από το παραμύθι των καλών και των κακών, ακρογωνιαίος λίθος κάθε προπαγάνδας».

Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Φένια Παπαδόδημα
Παίζουν : Ραφίκα Σαουίς, Μάκης Παππάς
Σκηνικά: Αριστοτέλης Καρανάνος, Αλεξάνδρα Σιάφκου
Μουσική: Γιώργος Παλαμιώτης
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη