Ο Δημήτρης Σγούρος, τέως παιδί-θαύμα που κατέπληξε τη διεθνή μουσική σκηνή, ώριμος πιανίστας πια, επιστρέφει στη σκηνή της Αίθουσας Χρήστος Λαμπράκης, για να κατακτήσει για μία ακόμη φορά τους πολυπληθείς θαυμαστές του, με ένα μοναδικό ρεσιτάλ αυτή την Τετάρτη 30 Μαρτίου στις 8.30 το βράδυ.

Το ρεσιτάλ περιλαμβάνει δύο εξόχως απαιτητικά έργα του πιανιστικού ρεπερτορίου που ο Έλληνας βιρτουόζος από νωρίς αγάπησε και ενέταξε στο πρόγραμμα των συναυλιών του όντας ταιριαστά στο ύφος και το ταμπεραμέντο του: τη Φαντασία σε ντο μείζονα, έργο 17 του Σούμαν και τη Σονάτα σε σι ελάσσονα του Λιστ.

Δύο αναμφίβολα αριστουργήματα της κλασικής μουσικής που συνδέονται μεταξύ τους και για έναν ακόμη - ιδιαίτερο - λόγο: μια αμοιβαία αφιέρωση. Ο Φραντς Λιστ αφιέρωσε την εν λόγω Σονάτα του στον Ρόμπερτ Σούμαν το 1854, σε ανταπόδοση της εκ μέρους του αφιέρωσης, μερικά χρόνια νωρίτερα, της Φαντασίας σε ντο μείζονα.

Όταν ο Δημήτρης Σγούρος πρωτοπαρουσίασε το 2000 τη Φαντασία του Ρόμπερτ Σούμαν στο Κάρνεγκι Χολ της Νέας Υόρκης, ο καταξιωμένος μουσικοκριτικός Χάρολντ Τσαρλς Σόνμπεργκ έγραψε στους New York Times: «Ο Σγούρος παίζει με απόλυτο έλεγχο της τεχνικής, με πλούσιο πιανιστικό ήχο, ακλόνητο ρυθμό, δύναμη και μουσικότητα». Και δεν ήταν ο μόνος.

Το έργο με το οποίο σήμερα εμφανίζεται και στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής, θεωρείται μια κορυφαία πιανιστική στιγμή. Γραμμένη το 1836, δηλαδή κατά τη χρονική περίοδο 1835-1838, όταν με τις σονάτες του ο Ρόμπερτ Σούμαν (1810-1856) αναζητούσε επίμονα τον έλεγχο της μεγάλης γραμμής στη σύνθεση, είναι η έκφραση του εσωτερικού σπαραγμού του για έναν ακόμη χωρισμό του από την πιανίστρια και συνθέτρια Κλάρα Βικ - και μετέπειτα σύζυγό του - εξαιτίας του πατέρα της.

Δεκαεπτά χρόνια αργότερα ο Λιστ ανταπέδωσε την τιμή αφιερώνοντας στον Σούμαν τη μοναδική του Σονάτα σε σι ελάσσονα (1851-1853). Πρόκειται για το έργο που ο Δημήτρης Σγούρος θα ερμηνεύσει στο δεύτερο μέρος του ρεσιτάλ του: την πρώτη τόσο εκτενή πιανιστική δημιουργία του συνθέτη κι ένα πραγματικό μουσικό μνημείο το οποίο αφενός σημάδεψε τη ρομαντική πιανιστική φιλολογία, αφετέρου προανήγγειλε τις αρμονικές καινοτομίες των τελευταίων έργων του.

Με την αφιέρωση του έργου στον Σούμαν, ο μεγάλος μουσικός ήθελε έμμεσα να ευχαριστήσει αλλά και να καταθέσει επίσημα φόρο τιμής στον συνθέτη που θαύμαζε απεριόριστα όταν εκείνος βρισκόταν ήδη στην κλινική με σοβαρότατες πια ψυχικές διαταραχές.

Το ρεσιτάλ πιάνου του Δημήτρη Σγούρου πραγματοποιείται στο πλαίσιο του εορτασμού των 20 χρόνων λειτουργίας του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών .