«Ενέδρες της Ζωής – Λούλα Αναγνωστάκη mixage» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

«Ενέδρες της Ζωής – Λούλα Αναγνωστάκη mixage» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Mια θεατρική σύνθεση πάνω στη δραματουργία της Λούλας Αναγνωστάκη, με τίτλο «Ενέδρες της Ζωής - Λούλα Αναγνωστάκη mixage», σε κείμενο και σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη, παρουσιάζει το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (ΔΠΘ) στις 2 και 3 Ιουνίου (22.15).

Η παράσταση καταπιάνεται με το συγγραφικό έργο της Λούλας Αναγνωστάκη, που διατρέχει πέντε δεκαετίες, από τα μέσα του 1960 μέχρι τις αρχές του 2000. Κι ενώ αρχικά είχε γίνει γνωστό πως θα πραγματοποιηθεί στο Σιδηροδρομικό Σταθμό στον Αγ. Διονύση, τελικά θα λάβει χώρα στα Προπύλαια του θεάτρου και μάλιστα με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Οι ηθοποιοί Κώστας Βασαρδάνης, Μάνος Καρατζογιάννης, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Λουκία Μιχαλοπούλου, Γιώργος Ντούσης, Σοφία Ολυμπίου, Λένα Παπαληγούρα και Νικόλας Στραβοπόδης αναμετριούνται με το έργο της Αναγνωστάκη σε μια παράσταση που καταλαμβάνει τον προαύλιο χώρο του ΔΘΠ, ανοίγοντας το δρόμο και σε άλλες ανάλογες θεατρικές δράσεις.
Οι «Ενέδρες της Ζωής - Λούλα Αναγνωστάκη mixage» προσεγγίζει με ευαισθησία το έργο της Αναγνωστάκη κι αντλεί το περιεχόμενό της από μερικά από τα πιο σημαντικά έργα της δραματουργίας της. Ο τίτλος της είναι δανεισμένος από το ποίημα του Μανόλη Αναγνωστάκη «Εσύ μόνο το ξέρεις».

Με αφετηρία τη φωνή της συγγραφέως να απαγγέλει μέρος του μονολόγου της «Ο Ουρανός Κατακόκκινος» - ανέκδοτο ηχητικό ντοκουμέντο, που παραχωρεί η ίδια για την παράσταση - και όχημα το τελευταίο έργο της «Σε σας που με ακούτε», που είχε παρουσιαστεί το 2003 από τη Νέα Σκηνή του Λευτέρη Βογιατζή η παράσταση επιχειρεί να αναδείξει τη διαχρονικότητα του έργου της συγγραφέως.

Σύμφωνα με τον Μάνο Καρατζογιάννη, η μεταπολεμική Ελλάδα («Νίκη», «Συναναστροφή»), η Ελλάδα της Μεταπολίτευσης («Το ταξίδι μακριά», «Ο Ήχος του Όπλου» και η «Κασέτα») και η σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα («Σε σας που με ακούτε») αποτελούν τις τρεις θεματικές ενότητες του κειμένου μαζί με μια ξεχωριστή ενότητα για τον Κάρολο Κουν και το Γιώργο Χειμωνά, τις δύο βασικότερες επιρροές της Αναγνωστάκη στη δραματική της γραφή.

«Νέοι ηθοποιοί, που έχουμε συνεργαστεί ξανά μεταξύ μας θελήσαμε να πραγματοποιήσουμε ένα αφιέρωμα στη δραματουργική μας ρίζα, στο θέατρο της Αναγνωστάκη, αλλά και να ερευνήσουμε το πολιτικό περίγραμμα, που διατρέχει το έργο της τα τελευταία πενήντα χρόνια σε μια προσπάθεια να καταλάβουμε πως φτάσαμε ως εδώ», σημειώνει ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής για να προσθέσει:

«Προσωπικές ιστορίες που ξεχωρίζουν μέσα από το πλήθος σε ένα διαρκώς απειλούμενο δημόσιο χώρο υπογραμμίζουν την αξία της ατομικότητας και της χειραφέτησης, όπως αυτή ορίζεται από την αξία της φαντασμαγορίας, της δυνατότητας δηλαδή να μπορεί κανείς να αφηγηθεί το δικό του βίωμα».

Ξεχωριστή χαρά για όλους τις συντελεστές αποτελεί η άδεια που δίνει η ίδια η συγγραφέας για τη σύνθεση των έργων της καθώς και η συμμετοχή της Σοφίας Ολυμπίου, πρωταγωνίστρια της «Κασέτας» τόσο στο ανέβασμα του Κουν το 1982, όσο και στο ανέβασμα του Αρμένη είκοσι χρόνια μετά.

Την κινησιολογία επιμελείται η Ζωή Χατζηαντωνίου, τη μουσική η Χριστίνα Καρποδίνη, τα κουστούμια η Βασιλική Σύρμα και την διαμόρφωση του σκηνικού χώρου η Μαργαρίτα Χατζηιωάννου.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο