Ο Μάιος μας... φτάνει και αποδεικνύεται θεατρικότατος. Κόντρα στην κρίση και τις ζοφερές προβλέψεις για το μέλλον, οι θεατρικές ομάδες δεν το βάζουν κάτω και φροντίζουν να γεμίζουν τις νύχτες μας με παραστάσεις. Αμέσως μετά το Πάσχα, η ανοιξιάτικη αυλαία σηκώνεται και μας φέρνει πολλλές πρεμιέρες. Καταγράψαμε αυτές, 14 στον αριθμό (!) που αρχίζουν την πρώτη εβδομάδα μετά το Πάσχα. «Κυρίες και κύριοι καλησπέρα. Σε λίγες μέρες θα πέσει στο κεφάλι σας το σύμπαν. Γι' αυτό πρέπει να μάθετε την ιστορία σας». Ο δυναμικός θίασος Κανιγκούντα συναρπάζει και προβληματίζει με το «Πόλη-Κράτος», ένα κείμενο αιχμηρό, διεισδυτικό και χιουμοριστικό, σε σκηνοθεσία Γιάννη Λεοντάρη, στη «Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών» (Μικρή Σκηνή, 26/4). Ενας διάσημος και πλούσιος συνθέτης και μια άσημη και φτωχή στιχουργός συναντιούνται, ερωτεύονται, συγκρούονται και βγάζουν ο ένας του άλλου ό,τι όμορφο και άσχημο υπάρχει μέσα τους στο «Παίζουν το τραγούδι μας» του Νιλ Σάιμον, με τους Μ. Παπαγιάννη και Αγγ. Δαλιάνη στο «Ανεσις», Θεατρική Σκηνή «Ανδρέας Βουτσινάς» (27/4).


«Προς Κορινθίους και λοιπούς»

Την ταινία-ορόσημο του Ινγκμαρ Μπέργκμαν «Σκηνές από ένα γάμο» θα δούμε σε μια ιδιαίτερη θεατρική μεταφορά από τον Ιβο Βαν Χόβε και το ιστορικό Τονίλγκρουπ, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (Κεντρική Σκηνή, 27/4). Το έργο της Καταλανής Ελενα Τορνέρο, «Αντρες μετά μουσικής» είναι η ιστορία μιας γυναίκας (που είναι παρούσα), μερικών αντρών (που είναι απόντες) και των τραγουδιών που συντρόφεψαν τη ζωή τους, με τη Νικολέτα Βλαβιανού στο «Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης» (MFC, 27/4). Εννέα γυναίκες με αγάπη, πόνο και αυτοσαρκαστική διάθεση πραγματεύονται τη γυναικεία υπόσταση σε μια συρραφή τριάντα πέντε κειμένων, στο «Προς Κορινθίους και λοιπούς», σε σκηνοθεσία Μαρίας Φιλίππου (Eliart, 27/4).

Τρεις γυναίκες ερμηνεύουν αποσπάσματα από λογοτεχνικά κείμενα που αναφέρονται στον πόλεμο, στο «Η Γυναίκα και ο Πόλεμος», σε σκηνοθεσία Πέρη Μιχαηλίδη, στο BETON7 (28/4). Ηρωες παρορμητικοί και εκτός ορίων, αναζητούν την ευτυχία μέσα σε μια πολιτεία σκόνης, γεμάτη από εφήμερες απολαύσεις στο «shopping & f***ing» του Μαρκ Ρέιβενχιλ, από την πολυδραστική ομάδα τέχνης fAbricArt, στο «Βαφείο» (28/4). Δύο μονόλογοι σε ενιαία παράσταση, «Αυτός και το παντελόνι του» και «Οι δύσκολες νύχτες του κύριου Θωμά» στο «Διαλεχτή, Μάνα, Σοφία, Αγγελική», στο «Ιδιόμελο» (28/4).

Μια τετράωρη παρέλαση ανθρώπων, πραγμάτων, ιδεών, αντικειμένων, κινημάτων, εκφράσεων και λέξεων που έχουν χαθεί είναι ο «Γαλαξίας» των «Blitz» που παρουσιάζεται στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (Υπόγειος χώρος, 29/4). «Υπάρχει ζωή μετά την απόλυση;» αναρωτιέται η Μαριέτα με αγωνία, άδειο στομάχι, αλλά και αξιοπρέπεια στην «Απολυμένη» του Αντώνη Τσιπιανίτη, με τη Μαρία Γεωργιάδου (Νέο Ελληνικό Θέατρο «Γιώργου Αρμένη», 29/4). Τι κοινό μπορεί να έχουν ένα μοχίτο, ένας κουκουλοφόρος και... η Λέλα Καραγιάννη; Η απάντηση στο «Πράσινο Λεμόνι» της Μέτης Καρατζά στο «Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης» (Μπαρ, MCF 29/4).

Ο μεγαλοεκδότης Μπροσάν και οι φίλοι του, μια παρέα κυνικών πλουσίων, οργανώνουν κάθε Τετάρτη βράδυ ένα... «Δείπνο Ηλιθίων» στο θέατρο «Αθηνά», σε σκηνοθεσία Φώτη Σπύρου (29/4). Το φιλοσοφικό έργο του Νίκου Καζαντζάκη «Ασκητική», ένα από τα σημαντικότερα κείμενά του, μέσα από το οποίο προσπαθεί να εκφράσει τα μεταφυσικά του πιστεύω, ενώ τη θεωρούσε ως «τον σπόρο απ' όπου βλάστησε όλο το έργο του», παρουσιάζεται στο «Θέατρο της Ημέρας» (29/4). Τέλος, για τέταρτη χρονιά στο «Υπόγειο» του «Θεάτρου Τέχνης» επαναλαμβάνεται η «Μέθοδος Γκρόνχολμ» του Τζόρντι Γκαλθεράν, σε σκηνοθεσία Διαγόρα Χρονόπουλου (27/4).

Πηγή: ethnos.gr