Περιοδικό Άρδην: «Πέραν της Παρακμής»- 12 διαλέξεις στις 20 Ιανουαρίου

Περιοδικό Άρδην: «Πέραν της Παρακμής»- 12 διαλέξεις στις 20 Ιανουαρίου

Στα πλαίσια των διαλέξεων, “Πέραν της Παρακμής” – δώδεκα διαλέξεις την Τρίτη 20  Ιανουαρίου στις 19.00 ακριβώς θα πραγματοποιηθεί η όγδοη διάλεξη με εισηγητή τον καθ. Παιδαγωγικής στη Φιλοσοφική Σχολή Ιωαννίνων, Θανάση Γκότοβο.

Η διάλεξη έχει τίτλο: «Η παιδεία ως κριτική σκέψη: η ελληνική νεολαία και τα κυρίαρχα αφηγήματα της κρίσης χρέους» 

Οι διαλέξεις γίνονται στον χώρο πολιτισμού & πολιτικής “Ρήγας Βελεστινλής”, 6ος όροφος, Ξενοφώντος 4, πλ. Συντάγματος.
Είσοδος Ελεύθερη 

Το πλήρες πρόγραμμα των διαλέξεων θα το βρείτε εδώ

Λίγα λόγια για τον Θανάση Γκότοβο

Ο Αθανάσιος Ε. Γκότοβος γεννήθηκε το 1951. Τελείωσε το Ιεροδιδασκαλείο Βελλάς, σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου. Δίδαξε Παιδαγωγικά στο Κεντρικό Ινστιτούτο Επιστήμης της Διδασκαλίας και Ανάπτυξης Προγραμμάτων του Ελεύθερου Πανεπιστημίου του Βερολίνου (1980-1981). Από το 1981 εργάζεται στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και σήμερα είναι Καθηγητής στον Τομέα Παιδαγωγικής του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ιδίου πανεπιστημίου. Στο πεδίο ειδίκευσής του ανήκουν οι Θεωρίες του Σχολείου, η Διδακτική της Γλώσσας, οι Θεωρίες Κοινωνικοποίησης και η Διαπολιτισμική Παιδαγωγική. Έχει συγγράψει βιβλία και έχει δημοσιεύσει, σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά, άρθρα πάνω στις παραπάνω θεματικές περιοχές.

Βιβλία του είναι τα εξής:

(i) Sprache und Interaktion griechisher Migrantenkinder in der Bundesrepublik Deutschland  bzw. Berlin-West, FU Berlin, Berlin 1979 (Diss.)

(ii) Kριτική Παιδαγωγική και Eκπαιδευτική Πράξη (σε συνεργασία με Γ. Mαυρογιώργο και Π. Παπακωνσταντίνου), Αθήνα, Σύγχρονη Εκπαίδευση/Gutenberg, 1984.

(iii) Παιδαγωγική Aλληλεπίδραση: Eπικοινωνία και κοινωνική μάθηση στο σχολείο, Αθήνα, Σύγχρονη Εκπαίδευση/Gutenberg, 1985.

(iv) H λογική του υπαρκτού σχολείου, Αθήνα, Σύγχρονη Εκπαίδευση/Gutenberg,  1986.

(v) H εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας στους μετανάστες της δεύτερης γενιάς, Ιωάννινα, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, 1988.

(vi) Aπόκλιση και παρέμβαση στην εκπαίδευση, Αθήνα, Σύγχρονη Εκπαίδευση/Gutenberg, 1988.

(vii) Παράδοση και γλώσσα στο σχολείο, Αθήνα, Δωδώνη, 1991.

(viii) Oρθογραφική μάθηση στο Δημοτικό, Αθήνα, Gutenberg, 1992.

(ix) Pατσισμός. Kοινωνικές, ψυχολογικές και παιδαγωγικές όψεις μιας ιδεολογίας και μιας πρακτικής, Aθήνα, ΥΠΕΠΘ/ Γ.Γ.Λ.E,  1996.

(x) Kαταλήψεις. Aνορθόδοξες μορφές μαθητικής διαμαρτυρίας, Aθήνα, Gutenberg, 1996.

(xi) Nεολαία και κοινωνική μεταβολή, Αθήνα, Gutenberg, 1996.

(xii) Οικουμενικότητα, ετερότητα και ταυτότητα. Η επαναδιαπραγμάτευση του νοήματος της παιδείας. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιωάννινα 2000.

(xiii) Εκπαίδευση και ετερότητα. Ζητήματα Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής, Αθήνα, Μεταίχμιο, 2002.

(xiv)         (σε συνεργασία με τον Γ. Μάρκου) Παλιννοστούντες και αλλοδαποί μαθητές στην ελληνική εκπαίδευση. Μέρος Α΄, Γενική περιγραφή, Ινστιτούτο Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Αθήνα 2003.

(xv)            (σε συνεργασία με τον Γ. Μάρκου) Παλιννοστούντες και αλλοδαποί μαθητές στην ελληνική εκπαίδευση. Μέρος Β΄, Αναλυτικά στοιχεία, Ινστιτούτο Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Αθήνα 2004.

(xvi)         Η Παραμυθιά στο στόχαστρο: νέα στοιχεία για τον μαύρο Σεπτέμβρη του 43. Φιλοπρόοδος Όμιλος Παραμυθιάς (ΦΟΠ), Παραμυθιά, 2007.

(xvii)          Βιογραφικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία της Ιστορίας. Αθήνα, Εναλλακτικές εκδόσεις, 2013.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο