Ενας από τους ζωντανούς θρύλους της λάτιν-τζαζ σκηνής, ο διάσημος Κουβανός τρομπετίστας Αρτούρο Σαντοβάλ, έρχεται στη χώρα μας για μία και μόνο εμφάνιση, το Σάββατο (7/5), στο «Μέγαρο Μουσικής Αθηνών». Θα τον απολαύσουμε στη σκηνή της αίθουσας «Χρήστος Λαμπράκης» μαζί με έναν επίσης κορυφαίο της σύγχρονης τζαζ, τον σαξοφωνίστα Τσίκο Φρίμαν, στο πλαίσιο μιας σπάνιας μουσικής συνάντησης με τη «δική μας» «Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής». Από τους πιο δυναμικούς και συναρπαστικούς μουσικούς του καιρού μας, ιδρυτικό μέλος των Ιρακέρε, εξαιρετικός βιρτουόζος, με μια μοναδική ερμηνευτική γκάμα, με αδιανόητη σβελτάδα στην τεχνική και με σχεδόν υπεράνθρωπο σφρίγος, με την τρομπέτα του και την απόλυτη ποίηση των ήρεμων μουσικών στοχασμών του, ο Αρτούρο Σαντοβάλ (γ.1949 Αβάνα), συγκινεί και γοητεύει το κοινό, το παρασύρει με αφροκουβανέζικους σύγχρονους ρυθμούς, το καθηλώνει με έναν σκοπό bebop, το απογειώνει με ένα κοντσέρτο του Μότσαρτ και το γαληνεύει με μια αισθησιακή μπαλάντα. Και πάντα με την ίδια δύναμη και χάρη.

 Πηγή της έμπνευσής του και μέντοράς του υπήρξε ο Ντίζι Γκιλέσπι, ο πρώτος μουσικός που άνοιξε την πόρτα της αμερικανικής τζαζ στις λατινοαμερικανικές επιρροές. Ξεκίνησε με σπουδές κλασικής μουσικής στα 12 του, αλλά πολύ γρήγορα τον συνεπήρε η έξαψη του κόσμου της τζαζ και μετά την εμπειρία με τους Ιρακέρε και τη φυγή του από την Κούβα, εξελίχθηκε σε έναν πολυπρόσωπο μουσικό, σε έναν από τους διεθνώς αναγνωρισμένους τζαζ τρομπετίστες και σε έναν σπουδαίο κλασικό καλλιτέχνη, πιανίστα και συνθέτη. Συνομήλικος του Σαντοβάλ, ο Τσίκο Φρίμαν (1949, Σικάγο), έχει εμφανιστεί αρκετές φορές στη χώρα μας, ενώ τα τελευταία τρία χρόνια μένει μόνιμα στη Θεσσαλονίκη. Μεγαλωμένος σε ένα μουσικό περιβάλλον με πατέρα τον εξαίρετο σαξοφωνίστα Βον Φρίμαν, άρχισε την περιπέτειά του με την τζαζ από την τρομπέτα και τη λατρεία του για τον Μάιλς Ντέιβις και τη συνέχισε με το σαξόφωνο. Στον ήχο του διακρίνει κανείς τις επιρροές από τη σχολή του Σικάγο, αλλά και τις δικές του εξερευνήσεις νέων τρόπων έκφρασης που συνδυάζουν την παράδοση με την καινοτομία - θεωρείται ο πρώτος που έριξε τις γέφυρες στη μέινστριμ ποπ κουλούρα ηχογραφώντας ή παίζοντας με τους «Τemptations», τους «Four Τops», τους «Ιsley Βrothers» αλλά και τους «Εurythmics».






Πηγή: ethnos.gr