«Η τέχνη είναι σημαντική σε κάθε περίπτωση. Σε περιόδους κρίσης, όμως, λειτουργεί σαν ενωτικός παράγων. Βοηθάει τους ανθρώπους να εδραιώσουν τις βαθύτερές τους αξίες, που είναι πάντα η αγάπη, οι ανθρώπινες σχέσεις, η οικογένεια και η ευρύτερη εξέλιξη του ανθρώπου…», δηλώνει η κορυφαία Αμερικανίδα σοπράνο, Ρενέ Φλέμινγκ που έκανε την πρώτη της εμφάνιση στην χώρα μας πριν από τρία, περίπου, χρόνια στο Ηρώδειο.

    Αύριο βράδυ, ετοιμάζεται να κάνει το ντεμπούτο της στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης», ώρα 20.30), σε ένα γκαλά όπερας όπου θα ερμηνεύσει άριες και τραγούδια των Ρίχαρντ Στράους, Μασνέ, Ντβόρζακ, Λέχαρ, Πουτσίνι και Τσαντονάι, συνοδευόμενη από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τον Κρίστιαν Γέρβι.

    Η Ρενέ Φλέμινγκ έφτασε στην Αθήνα για τη μοναδική συνάντηση που θα έχει αύριο με το κοινό του Μεγάρου και μίλησε για την τέχνη που «παρηγορεί» στις δύσκολες περιόδους και τον ρόλο της μουσικής στην ζωή της.

    «Η τέχνη ενδύεται το ρόλο του Χορού στο αρχαίο ελληνικό δράμα, που σχολιάζει τα γεγονότα, τις αιτίες τους και μιλά για τις βασικές ανθρώπινες αξίες. Αγαπώ να τραγουδώ για τους ανθρώπους σε τέτοιες δύσκολες περιόδους, αφού η τέχνη παρηγορεί…», σημειώνει η διεθνούς φήμης σοπράνο, που έχει τιμηθεί μεταξύ άλλων με τρία βραβεία Grammy.

    Σε ό, τι αφορά την όπερα, θεωρεί πως η «σκηνική εικόνα» είναι σημαντική. «Ο ρόλος της τηλεόρασης και του κινηματογράφου υπήρξε καθοριστικός σ’ αυτό - όμως δεν θα πρέπει να χάνει κανείς την ουσία της μουσικής», αναφέρει.

    «Αν οι τραγουδιστές ερμηνεύουν ωραία και πείθουν για τον χαρακτήρα που υποδύονται, τότε έτσι θα πρέπει να είναι η όπερα», συμπληρώνει.

    Μιλώντας για τη τέχνη της, δηλώνει πως δεν μπορεί να φανταστεί τη ζωή της χωρίς μουσική και πως της αρέσουν όλα τα είδη. «Βρίσκω εξαιρετικό ενδιαφέρον στο να εξερευνώ νέα μουσικά έργα και να ανιχνεύω άγνωστους θησαυρούς ελπίζοντας να βρω κάτι που ταιριάζει στη φωνή μου αλλά και θα αρέσει στο κοινό...», υποστηρίζει.

    «Εκτός από τη μουσική, μ’ αρέσουν όλες οι μορφές της τέχνης, λατρεύω τα μουσεία (επισκέφθηκε ήδη το Μουσείο της Ακρόπολης), τη ζωγραφική, το θέατρο, είμαι φανατική της τέχνης», συνεχίζει.

    Ενώ, μιλώντας για την αυριανή συναυλία, ανέφερε: «Στο Μέγαρο έχω επιλέξει να παρουσιάσω ένα πρόγραμμα που κινείται σε ένα ευρύ ρεπερτόριο, για να έχει το κοινό την εικόνα της δουλειάς μου των τελευταίων χρόνων, κυρίως έργα του Στράους αλλά και λήντερ και άριες από τη γαλλική και ιταλική όπερα την εποχή του βερισμού…. »

    Από τη σκηνή της Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης και τις σκηνές όλων των μεγάλων θεάτρων όπερας του κόσμου, η Ρενέ Φλέμινγκ έχει τραγουδήσει ένα ρεπερτόριο που εκτείνεται σε πενήντα και περισσότερες όπερες, από τον Χέντελ, τον Μότσαρτ, τον Ντβόρζακ, τον Μασνέ μέχρι τον Αντρέ Πρεβέν, που έγραψε ειδικά για εκείνην το «Λεωφορείο ο πόθος», τη δεκαετία του 90.

    Οι κριτικοί βρήκαν σε αυτήν, την ιδανική ερμηνεύτρια του Ρίχαρντ Στράους και της αναγνωρίζουν, πέρα από το μεγαλείο της φωνής της, τις πολύ προσωπικές επιλογές των ρόλων της, με τις οποίες έχει αναδείξει σπάνια και λιγότερο δημοφιλή έργα του οπερατικού ρεπερτορίου.

    Έχει ηχογραφήσει τα πάντα, από το προκλασικό, το κλασικό, το ρομαντικό ρεπερτόριο, μέχρι τη τζαζ και τη μουσική υπόκρουση του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών».

    Η Φλέμινγκ, μεταξύ άλλων, εμφανίστηκε στην τελετή ορκωμοσίας του Αμερικανού Προέδρου Μπαράκ Ομπάμα, στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου, στην τελετή απονομής του Βραβείου Νόμπελ το 2006 όπως και στα 20 χρόνια από τη Βελούδινη Επανάσταση της Πράγας.

    Το γκαλά όπερας της Αμερικανίδας ντίβας εντάσσεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Σειράς του Μεγάρου «Μεγάλες Λυρικές Φωνές της Εποχής μας».