Η ταινία της Λιλιάνα Καβάνι «Ο θυρωρός της νύχτας», μαζί με τους «Καταραμένους» του Λουκίνο Βισκόντι, είναι οι πρώτες ταινίες που ασχολήθηκαν με τη σεξουαλική - σαδομαζοχιστική διάσταση του ναζισμού, εισάγοντας τα ναζιστικά σύμβολα στην ερωτική σκηνογραφία του σύγχρονου σινεμά. Η μεγάλη επιτυχία της ταινίας, πέρα από την καθιέρωση της σαγηνευτικής 28χρονης τότε Σαρλότ Ράμπλινγκ ως σύμβολο του σεξ και την εκτόξευσή της στην πρώτη γραμμή των κινηματογραφικών σταρ, αποτέλεσε και τον πυροκροτητή για δεκάδες φιλμ που σπεκούλαραν με τη ναζιστική εικόνα. O Γιώργος Πανουσόπουλος, στην πρώτη του θεατρική σκηνοθεσία, παρουσιάζει τον «Θυρωρό της νύχτας» στη θεατρική του διασκευή (από τη Χαρά Τσιώλη). Η πρεμιέρα της παράστασης θα δοθεί την Τετάρτη, στο «Μπλακ Μποξ» του Ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης» (παραστάσεις έως 5/6).

Ο Μαξ, πρώην Ες-Ες με θητεία σε στρατόπεδο συγκέντρωσης, έχει καταφέρει να αποφύγει την τιμωρία και ζει στη Βιέννη, δουλεύοντας ως «Θυρωρός της νύχτας» σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο. Κάνει παρέα με τον Μπερτ, επίσης πρώην Ες-Ες, συνένοχό του στις φρικωδίες του στρατοπέδου και ανομολόγητα ερωτευμένο μαζί του. Και οι δύο είναι μέλη ενός ευρύτερου δικτύου πρώην ναζί. Μια μέρα έρχεται στο ξενοδοχείο η Αννα, θύμα και ερωμένη του Μαξ στο στρατόπεδο, συνοδεύοντας τον σύζυγό της, διάσημο μαέστρο.

Η συνάντηση των πρώην εραστών, που θεωρούσαν ο ένας τον άλλο νεκρό, αναζωπυρώνει τη σαδομαζοχιστική σχέση τους, πυροδοτεί τη ζήλια και τους φόβους του Μπερτ και «ανοίγει» τον δρόμο για να ολοκληρώσουν την κάθοδο στην προσωπική τους κόλαση.











Πηγή: ethnos.gr