«Στην αρχή νόμιζα ότι ήμουν εβραίος. Ύστερα ανακάλυψα ότι ήμουν ναζί. Καταλαβαίνω τον Χίτλερ. Συμπάσχω μαζί του λιγάκι» δήλωσε ο -πάντα προκλητικός- Δανός σκηνοθέτης Λαρς Φον Τρίερ στη συνέντευξη Τύπου για την ταινία Melancholia, η οποία προβλήθηκε και εντυπωσίασε στο 64ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών. Την ίδια ώρα οι δύο πρωταγωνίστριές του, Κίρστεν Ντανστ και Σαρλότ Γκενσμπούργκ τον κοιτούσαν αποσβολωμένες μη μπορώντας να καταλάβουν αν αστειεύεται ή αν μιλάει σοβαρά. Το ίδιο, βέβαια, και όλοι οι δημοσιογράφοι που είχαν συγκεντρωθεί για να τον ακούσουν.

Αν και, όπως αναφέρει το Hollywood Reporter, ο Δανός σκηνοθέτης ακολουθεί πάντα μια σκοτεινή κωμική ρουτίνα -ένα είδος «stand up comedy»-, η συνέντευξη Τύπου της Τετάρτης ανήλθε σε ένα άλλο επίπεδο, πετώντας λεκτικές «χειροβομβίδες» σε κάθε αίσθημα δημόσιας ευπρέπειας.

Ερωτηθείς για τις γερμανικές του ρίζες, είπε: «Για πολύ καιρό πίστευα ότι ήμουν εβραίος και ήμουν ευτυχισμένος που ήμουν εβραίος». «Έπειτα συνάντησα την (Δανοεβραία σκηνοθέτιδα) Σούζαν Μπίερ και δεν ήμουν τόσο ευτυχισμένος. Αλλά έπειτα ανακάλυψα ότι ήμουν στην πραγματικότητα ναζί. Η οικογένειά μου προέρχεται από τη Γερμανία. Και αυτό μου έδωσε και κάποια ικανοποίηση. Τι να πω; Καταλαβαίνω τον Χίτλερ. Συμπάσχω μαζί του».

«Δεν εννοώ ότι είμαι υπέρ του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου και δεν είμαι κατά των εβραίων, ούτε καν κατά της Σούζαν Μπίερ» συνέχισε. «Στην πραγματικότητα είμαι πολύ υπέρ τους. Όλων των εβραίων. Καλά, το Ισραήλ είναι μπελάς» είπε. Σταμάτησε για λίγο και έπειτα συνέχισε: «Πώς να το πω αυτό; Οκ. Είμαι ναζί».

Πολλοί άκουσαν τη δήλωση, λίγοι κατάλαβαν τι εννοεί ο προκλητικός σκηνοθέτης. Παρ' όλα αυτά, όπως επισημαίνει το Hollywood Reporter- ευτυχώς που έκανε αυτά τα σχόλια στην Ευρώπη και όχι στην πιο συντηρητική Αμερική, όπου κάτι τέτοιο θα σήμαινε «επαγγελματική αυτοκτονία».

Ερωτηθείς εάν η ταινία του τού άρεσε, ο Τρίερ είπε ότι μπορεί «να είναι χάλια. Υπάρχει μια πολύ μεγάλη πιθανότητα ότι δεν αξίζει να την δει κανείς».

Νωρίτερα, είχε σπεύσει να στραφεί εναντίον του Melancholia, λέγοντας: «Αισθάνομαι έτοιμος να απορρίψω την ταινία, σαν ένα αποτυχημένα μεταμοσχευμένο όργανο».

Δήλωσε ότι η επόμενη ταινία του θα είναι ένα «πορνό τετράωρης διάρκειας». «Δεν το ήθελα εγώ. Η Κίρστεν επέμεινε. Βλέπετε, γυρίσαμε μια σκηνή σεξ που δεν την έβαλα στην ταινία. Της άρεσε τόσο πολύ της Κίρστεν και τώρα θέλει κι άλλο» είπε.

Και συνέχισε: «Ένα από τα κεφάλαια (του πορνό) θα λέγεται "Καθολική Εκκλησία εναντίον Ορθόδοξης". Ιδιαίτερα η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι πολύ κοντά στο πορνό».

Η Μελαγχολία του Τρίερ

«Έχω ζήσει αρκετές μελαγχολικές περιόδους στη ζωή μου. Μου αρέσει η ιδέα του πόνου και της ενοχής και της μελαγχολίας που σε οδηγεί κάπου» είπε ο Δανός σκηνοθέτης.

Η πρωταγωνίστριά του, Κίρστεν Ντανστ, η οποία έχει παραδεχθεί ότι έχει περάσει από φάση κατάθλιψης, δήλωσε: «Η κατάθλιψη είναι το να ανακαλύπτεις ποιος είσαι. Οι άνθρωποι που έχουν περάσει κατάθλιψη βγαίνουν πάντα πιο δυνατοί».

Εντυπωσίασε η ταινία

Αν και κάποιοι κριτικοί έκαναν λόγο για «πυροτέχνημα», μια πολυαναμενόμενη ταινία που τελικά αποδεικνύεται αδιάφορη, στους περισσότερους φαίνεται ότι άρεσε το Melancholia. Δεν είναι, μάλιστα, λίγοι εκείνοι που επιμένουν ότι πρόκειται να κατακτήσει και το Χρυσό Φοίνικα.

Το ίδιο πιστεύει, φυσικά και ο ίδιος ο σκηνοθέτης που ερωτηθείς εάν θεωρεί ότι έχει ελπίδες για το μεγάλο βραβείο, δήλωσε: «Ω ναι, ω ναι, ω ναι, ναι, ω ναι».

Τα πρώτα σχόλια κάνουν λόγο για ένα «οικογενειακό δράμα» με πολύ δυνατές εικόνες.

Στο Melancholia δύο αδελφές βρίσκουν τη σχέση τους να περνάει κρίση, καθώς ένας κοντινός πλανήτης απειλεί να συγκρουστεί με την Γη. Η ζωή τους αποσυντίθενται, την ώρα που το σύμπαν αποκαλύπτεται θεαματικά όταν πλησιάζει το τέλος του κόσμου.











Πηγή: in.gr