«Δεν υπάρχει τέτοιο μουσείο στον κόσμο, που να δείχνει κάτω από τα πόδια μας τα στρώματα της ιστορίας», δήλωσε για το Μούσειο της Ακρόπολης ο Γερμανός Βολφ Ντίφερ Χάϊλμεγιερ (Wolf Diefer Heilmeyer), ομότιμος καθηγητής Αρχαιολογίας στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, κατά τη διάρκεια του Συμποσίου με τίτλο «Μουσείο Ακρόπολης, ιδεολογία, μουσειολογία, αρχιτεκτονική», που διεξάγεται στο Μουσείο Μπενάκη. Στην κατηγορία Μουσειολογία: Εύρημα και Έκθεμα συζητήθηκε ο σχεδιασμός της έκθεσης του Μουσείου της Ακρόπολης από τη δημιουργία του, αλλά και οι αλλαγές, οι βελτιώσεις και οι προβληματικές «ενός από τα πιο σύγχρονα μουσεία του κόσμου».

«Καθημερινά συζητάμε μεταξύ μας. Αναρωτιόμαστε μήπως κάτι άλλο το κάνουμε διαφορετικά. Γίνονται αλλαγές. Δεν είναι λάθος αν στήσεις ένα κεφάλι και μετά το σκεφτείς με άλλες συναρτήσεις και το στήσεις από την αρχή. Η ζωή μέσα στο μουσείο, η καθημερινή επαφή και η ζωντανή σχέση με τα εκθέματα είναι ο στόχος. Και μια ζωντανή σχέση έχει αλλαγές», εξήγησε ο διευθυντής του Μουσείου της Ακρόπολης, Δημήτρης Παντερμαλής, στον δεύτερο όροφο του Μπενάκη, όπου πραγματοποιείται το τριήμερο Συμπόσιο.

«Η έκθεση του Μουσείου Ακρόπολης συμπληρώνεται διαρκώς. Αν δεν δουλεύαμε νυχθημερόν, δεν θα είχε στηθεί η έκθεση του βόρειου τμήματος του πρώτου επιπέδου, ούτε με την επάρκεια, που στήθηκαν τα έργα», ανέφερε η αρχαιολόγος της Α’ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων, Χριστίνα Βλασσοπούλου.

Όπως έκανε γνωστό, στην έκθεση του μουσείου της Ακρόπολης αναμένεται να προστεθούν έξι ακόμα μετώπες από τις αποξηλώσεις του Παρθενώνα, που τώρα αντικαθιστώνται από εκμαγεία, ενώ θα προστεθούν και νέα γλυπτά στο πρώτο επίπεδο της έκθεσης από τις συλλογές της ελληνιστικής και της ρωμαϊκής τέχνης.

«Ένα άλλο μουσείο θα έκανε πολύ περισσότερα χρόνια να πάρει αυτό τον σχετικά ολοκληρωμένο χαρακτήρα», τόνισε η κ. Βλασσοπούλου.

«Τα πρώτα μουσεία ήταν σχεδιασμένα από λίγους για λίγους. Ήταν ιδιωτικές συλλογές. Σήμερα, τα μουσεία ανήκουν σε όλους», ανέφερε ο καθηγητής Αρχιτεκτονικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Μανόλης Κορρές και πρόσθεσ«Αυτός που πηγαίνει σε ένα μουσείο, αν δεν ξέρει τίποτα από πριν για τα αντικείμενα που πάει να δει, δεν θα σωθεί με τις καλύτερες, ή τις λιγότερο καλές επεξηγήσεις. Ενδιαφέρον έχει, όμως, να τον κερδίσουν τα εκθέματα, με την αίγλη που τα περιβάλλει».

Στη συζήτηση συμμετείχε, επίσης, η προϊσταμένη της Α’ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων.