Σε μια εντυπωσιακή γλυπτοθήκη θα μετατραπεί το σαββατοκύριακο, το υπαίθριο εργαστήρι γλυπτικής που λειτούργησε το προηγούμενο διάστημα, στο πλαίσιο του 1ου συμποσίου γλυπτών μαρμάρου, σε οικόπεδο της Φιλοπτώχου Αδελφότητος Ανδρών Θεσσαλονίκης (ΦΑΑΘ), στο δημοτικό διαμέρισμα Αγίου Παύλου, του δήμου Συκεών - Νεάπολης. Πέντε γνωστοί καλλιτέχνες της πόλης, οι γλύπτες Γ. Ηλιόπουλος, Θ. Καρώνης, Γ. Κεσίδης, Ο. Τοσουνίδης και Γ. Χρισοστομίδης συναγωνίστηκαν με τον χρόνο για να δώσουν ζωή σε ισάριθμα μαρμάρινα γλυπτά, που θα εκτεθούν αύριο παραμονή της γιορτής του Αγίου Παύλου, στις επτά το βράδυ, στο προαύλιο του ομώνυμου Ιερού Ναού, εντός του χώρου της ΦΑΑΘ.

  
Η συλλογική καλλιτεχνική προσπάθεια ξεκίνησε στις δύο Ιουνίου στο πλαίσιο του 1ου συμποσίου γλυπτικής, που διήρκεσε ως τις 22 Ιουνίου. Οι καλλιτέχνες αντάλλαξαν εμπειρίες, δούλεψαν μαζί και θα εκθέσουν από κοινού, στο πλαίσιο των διήμερων εκδηλώσεων για τον εορτασμό του «Αποστόλου των εθνών» που έχει προγραμματίσει η ΦΑΑΘ.

Το φιλόπτωχο σωματείο χορήγησε το μάρμαρο στους καλλιτέχνες και το χώρο της και τους προσκάλεσε να του δώσουν μορφή και σχήμα. Η πρωτοβουλία της ΦΑΑΘ, όπως σημειώνει ο πρόεδρός της, καθηγητής Ιατρικής, Θόδωρος

Δαρδαβέσης, αναλήφθηκε με κίνητρο την υποστήριξη και την ενθάρρυνση της δημιουργικότητας καλλιτεχνών της πόλης, μέσα στην οικονομική κρίση.

«Στις προτεραιότητες της ΦΑΑΘ είναι η άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων. Σε περίοδο κρίσης, όμως, εκείνοι που θίγονται πρώτοι είναι οι άνθρωποι της τέχνης και ο πολιτισμός. Θεωρήσαμε, λοιπόν, ότι σε αυτή τη φάση θα έπρεπε να στηρίξουμε τη δημιουργική εργασία, τον πολιτισμό και τους ανθρώπους του, που με το έργο τους συμβάλουν στην άνοδο του πολιτιστικού επιπέδου της πόλης» δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο κ. Δαρδαβέσης.

Οι γλύπτες δούλευαν καθημερινά από την ανατολή του ηλίου και για δέκα με δώδεκα ώρες. Η δουλειά ήταν επίπονη, βασανιστική, αλλά το αποτέλεσμα εκπληκτικό, σαγηνευτικό. Οι τέσσερεις επέλεξαν θέματα δικής τους έμπνευσης, που τεχνοτροπικά παραπέμπουν στην μοντέρνα τέχνη, ενώ ο Γ. Χρισοστομίδης φιλοτέχνησε τον ανδριάντα ενός μουσικού, σε φυσικό μέγεθος.

«Η μεγάλη ικανοποίησή μας είναι όταν αρχίζει να ξεχωρίζει το έργο μέσα από το μάρμαρο, να παίρνει μορφή και φυσικά όταν ολοκληρώνεται και είναι επιτυχημένο» δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο Γ. Χρισοστομίδης.

Οι καλλιτέχνες λάξευσαν το λευκό μάρμαρο με ηλεκτρικούς τροχούς και το σμίλευσαν για να πάρει την τελική του γραμμή. Για λεπτεπίλεπτες παρεμβάσεις χρησιμοποίησαν τα παραδοσιακά εργαλεία του γλύπτη : το σκαρπέλο και το σφυρί. Για να μορφοποιήσουν τους όγκους χρησιμοποίησαν ως πρότυπα πολύ μικρότερα προπλάσματα, που τους βοηθούν να «μετρούν» τις αναλογίες στη μεγάλη επιφάνεια.

Κατά τη διάρκεια της εργασίας τους ήταν δυνατή η επίσκεψη του κοινού στο χώρο, ώστε να εξοικειωθεί με τη διαδικασία της γλυπτικής σε μάρμαρο. Η εξωτερική εμφάνιση των καλλιτεχνών επί το έργω καταρρίπτει το στερεότυπο του μη χειρώνακτα καλλιτέχνη, αφού το πρόσωπο και τα ρουθούνια τους είναι συνήθως, την ώρα της δουλειάς, καλυμμένα από μαρμαρόσκονη.

«Η δική μας τέχνη είναι χειρωνακτική. Εχει τις δυσκολίες της και αρκετή σκόνη. Το μάρμαρο είναι ένα δύσκολο υλικό. Έχουμε σαν «οδηγό» το μικρό πρόπλασμα, που φτιάχνεται και από άλλα υλικά, αλλά στη συνέχεια κάνουμε τις διορθώσεις πάνω στο μεγαλύτερο μαρμάρινο γλυπτό γιατί πολλές φορές τα «νερά» δεν ταιριάζουν. Πολλές φορές μας «οδηγεί» και το υλικό, το μάρμαρο…» λέει ο Θάνος Καρώνης.

Οι καλλιτέχνες θα εκθέσουν τα έργα τους στο ίδιο σημείο που τα φιλοτέχνησαν, στο προαύλιο του Ι. Ναού. Στη συνέχεια τα έργα θα κοσμήσουν διάφορα σημεία της πόλης.