Τοπία ρευστά, αφηρημένα, εσωτερικά και με μια έντονη πάντα πνευματικότητα εκθέτει ο Γιάννης Αδαμάκος στον Πόρο, από αύριο Σάββατο μέχρι τις 12 Σεπτεμβρίου. Πρόκειται για την τρίτη έκθεση της φετινής καλοκαιρινής περιόδου της γκαλερί "Citronne" που διατηρεί η ιστορικός τέχνης Τατιάνα Σπινάρη-Πολλάλη στο όμορφο νησί του Αργοσαρωνικού. Η τωρινή, με τίτλο "The space between us", είναι η 20ή ατομική έκθεση του 59χρονου σήμερα Γιάννη Αδαμάκου, ενός καλλιτέχνη συνεπή σε μια γραφή και στο όραμα που αντιστοιχεί στη ζωγραφική του τελάρου. Ποτέ δεν έπαψε να μελετά τη φύση και τους ανθρώπινους τόπους. Δεν αγαπά τη σαφήνεια, γιατί αυτή περιορίζει τη φαντασία του θεατή. Ο τελευταίος καλείται να διακρίνει την υπαινικτική ανθρώπινη παρουσία μέσα στις γραμμές που "σχίζουν" τις μεγάλες συνήθως ζωγραφικές επιφάνειες του Αδαμάκου, καθώς και στα κίτρινα και κόκκινα χρώματα, "παρμένα ζωντανά από το ανθρώπινο πάθος", που δίνουν τη λάμψη στις συνήθως μουντές τοπογραφίες του. Η ανθρώπινη παρουσία στο έργο του ζωγράφου υπόκειται σε μια συνεχή διαδικασία αφαίρεσης και μετάλλαξης. Κάποτε έγινε Εσταυρωμένος, μετά Κένταυρος, αργότερα δέντρα με μολύβι έμοιαζαν με φιγούρες, σήμερα μικρές λαμπερές χρωματικές αναφορές πάνω σε σκούρες περιοχές δίνουν την αίσθηση της ανθρώπινης παρουσίας που συγκινεί και φορτίζει τη μνήμη.

Από τοπιογραφίες, τα έργα του Αδαμάκου έγιναν τοπογραφίες, γράφει στον κατάλογο της έκθεσης η Ολγα Δανιηλοπούλου, εξηγώντας: "Τοπογραφία που εννοείται ως γραφή, περιγραφή και απεικόνιση κάποιου χώρου. Και ο τόπος λειτουργεί αρχικά σαν μνήμη κάποιου που γνωρίζουμε ήδη είτε από τη φαντασία μας είτε από τη νόησή μας, είναι δηλαδή κατασκεύασμα μιας πνευματικής διεργασίας".

Ξεκινώντας το 1978, με την πρώτη ατομική του έκθεση στις "Νέες Μορφές", ο Γιάννης Αδαμάκος τοποθετήθηκε στον ελληνικό νεοεξπρεσιονισμό της δεκαετίας του '80. Η εξέλιξη της εξπρεσιονιστικής του γραφής δείχνει το πόσο πλατιά μπορεί να είναι και σήμερα η ανάπτυξη εξπρεσιονιστικών μοτίβων, όπως παρατηρεί και η Ολγα Δανιηλοπούλου.

Ο Γ. Αδαμάκος έχει συμμετάσχει και σε δεκάδες ομαδικές εκθέσεις εντός και εκτός συνόρων.















Πηγή: ethnos.gr