Άνοιξε τις πύλες της στους επισκέπτες και η τρίτη αίθουσα του νέου Αρχαιολογικού Μουσείου της Πάτρας, στην οποία παρουσιάζεται διαχρονικά ο δημόσιος βίος των Πατρέων από τα μυκηναϊκά χρόνια έως και τις αρχές της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Στην αίθουσα του Δημοσίου Βίου παρουσιάζονται μέσα από κάνθαρους, αγάλματα, νομίσματα, αμφορείς, μουσικά όργανα και άλλα, συνήθειες και δραστηριότητες από την μυκηναϊκή περίοδο έως την ελληνιστική και τη ρωμαϊκή. Παράλληλα, τα ψηφιδωτά αποκαλύπτουν μία πλούσια πόλη και μία κοινωνία ανοικτή. Υπάρχουν, ακόμη, ψηφιδωτά που συνηθίζονταν στα σπίτια και τα δημόσια κτίρια, αλλά και διακοσμητικά, τα οποία, μάλιστα, καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος της αίθουσας. Ανάμεσα στα ψηφιδωτά είναι αυτά των αθλητικών αγώνων, το ψηφιδωτό του Νείλου, αλλά και το ψηφιδωτό του Κύκλωπα.

Ακόμη, πολλά εκθέματα στην αίθουσα του Δημοσίου Βίου, χαρακτηρίζονται ως εισαγόμενα, όπως νομίσματα, κοσμήματα, αγγεία, ξίφη και αμφορείς.

Επίσης, ο επισκέπτης, εκτός από τα αγάλματα των θεών του ελληνικού δωδεκάθεου, μπορεί να δει αγάλματα άλλων θεοτήτων, όπως η Ίσιδα και ο Νείλος αλλά και το άγαλμα του Σέραπι. Η λατρεία άλλων θεοτήτων, δείχνει πως οι κάτοικοι της Πάτρας δέχονταν ξένες επιρροές, ενώ, λόγω της ρωμαϊκής κυριαρχίας, κάτοικοι άλλων περιοχών εγκαταστάθηκαν στην πόλη φέρνοντας μαζί τις συνήθειες και τους θεούς τους.

Στην αίθουσα του Δημοσίου Βίου υπάρχουν, ακόμα, το άγαλμα της θεάς Αθηνάς αντίγραφο του έργου του Φειδία, ο Ηρακλής, ο Διόνυσος και μάλιστα σε πολλές παραλλαγές, διότι η λατρεία του στην Πάτρα ήταν διαδεδομένη λόγω της αμπέλου, καθώς επίσης και ανδριάντες Ρωμαίων
TAGS