Το πορτρέτο, όχι ως ένα τυχαίο στιγμιότυπο, αλλά ως απεικόνιση μιας πολυεπίπεδης κατάστασης, παρουσιάζει η έκθεση "Απέναντι στον καθρέφτη", με 130 έργα φωτογράφων, που φιλοξενείται στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο των δράσεων της 3ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης, αλλά και του προγράμματος "Θεσσαλονίκη - Σταυροδρόμι Πολιτισμών", του υπουργείου Πολιτισμού. Οι φωτογράφοι Γ. Αλουάν (Ιράκ), Γκ. Χέιτζ (Λίβανος), Γ. Ναμπίλ (Αίγυπτος), Χρ. Σαρκισιάν (Συρία) και Ρ. Γιασίν (Λίβανος), επιχειρούν να εξετάσουν τις διαφορετικές προσεγγίσεις στην απεικόνιση ενός προσώπου σε ένα πορτρέτο.

Παράλληλα προσκαλούν τους επισκέπτες της έκθεσης να αντικρίσουν έναν καθρέφτη και να δουν το πρόσωπο που φωτογραφίζεται, τον ίδιο τους τον εαυτό, τη ματιά της Δύσης απέναντι στη Μέση Ανατολή ή και το αντίστροφο.

"Παίζοντας" με τις έννοιες του καθρέφτη και του αντικατοπτρισμού, ο Γ. Αλουάν ενώνει στις ασπρόμαυρες εικόνες του, πορτρέτα διαφορετικών ανθρώπων, διαφορετικές στιγμές της καθημερινότητας, τυχαία και σκηνοθετημένα στιγμιότυπα, για να δημιουργήσει ένα ιδιαίτερο καθρέφτισμα.

Ασπρόμαυρα πορτρέτα αντρών, ηλικίας 25-70 χρόνων, χωρίς όνομα, χωρίς προσδιορισμό του χώρου στον οποίο βρίσκονται τα πρόσωπα και όλα με σκούρο φόντο, είναι η δουλειά του Γκ. Χέιτζ, ενώ ο Γ. Ναμπίλ παρουσιάζει πορτρέτα αντρών και γυναικών της Μέσης Ανατολής, με την τεχνική της επιχρωμάτωσης των φωτογραφιών.

Την ανωνυμία της θρησκείας επιχειρεί να προσεγγίσει ο Χρ. Σαρκισιάν, ο οποίος φωτογραφίζει θεοσεβούμενους ανθρώπους στην Αίγυπτο, ενώ ο Ρ. Γιασίν αποτυπώνει στιγμιότυπα αιγυπτιακών ταινιών της δεκαετίας του 1970 με πρωταγωνιστή τον αδικοχαμένο πατέρα του, διάσημο ηθοποιό Μαχμούντ Γιασίν.







Πηγή: ethnos.gr