Δύο εκθέσεις φωτογραφίας εγκαινιάζονται τη Δευτέρα στην Ελληνοαμερικανική Ένωση στο πλαίσιο του Athens Photo Festival. Πρόκειται για την έκθεση του Βίκτωρ Κόεν με τίτλο «Πολεμικές Τέχνες» και την ομαδική έκθεση «Χωρογραφία: Αναζητώντας το Νέο Αμερικανικό Τοπίο».  
Η έκθεση «Πολεμικές Τέχνες» του Βίκτωρ Κόεν είναι ο συνδυασμός της εικαστικής γραμματοσειράς «Αλφάβητος Πολέμου» και του τρίπτυχου «Πολεμικές Κεφαλές».   


Οι δύο ενότητες καλύπτουν το θέμα από διαφορετικές οπτικές γωνίες και συμπληρώνουν την αποκρουστική εικόνα κάθε ένοπλης σύγκρουσης.   


Η «Αλφάβητος Πολέμου» δεν αποτελείται από εικόνες που αφορούν την αίγλη των όπλων, αλλά είναι ένα σχόλιο για τις χρήσεις, τα αποτελέσματα, την πώληση και τη διανομή τους.   


Γι' αυτό τον λόγο η σειρά φέρει τον τίτλο «Αλφάβητος Πολέμου» («Warphabet») και όχι «Αλφάβητος Όπλων» («Gunphabet»), όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί.   
Η χρήση του οπλισμού στις εικόνες καλύπτει μια ευρεία αλλά τυχαία χρονολόγηση του αλληλοσκοτωμού των ανθρώπων.   


Οι «Πολεμικές Κεφαλές» αφορούν την άλλη πλευρά του πολέμου, όπου προϋπολογισμοί και κέρδη αντικαθιστούν το θάρρος και τη δόξα.   


Οι καλοντυμένοι χαρακτήρες αντιπροσωπεύουν το γεγονός ότι πίσω από κάθε σύγκρουση βρίσκεται ένας πολύπλοκος συνδυασμός εξοπλισμών και εμπορίου που τις περισσότερες φορές προκαθορίζει το αποτέλεσμα στο πεδίο, αντί της ανδρείας των συμμετεχόντων.  
Χωρογραφία  


Ο όρος χωρογραφία πρωτοεμφανίστηκε στην «Γεωγραφία» του Πτολεμαίου, και πιο πρόσφατα αποκαταστάθηκε από τον Γερμανό γεωγράφο Φέρντιναντ φον Ρίχτχοφεν.   


Ο κατ'εξοχήν σκοπός της χωρογραφίας είναι η παροχή συστηματικής, λεπτομερής περιγραφής και ανάλυσης μιας δεδομένης περιοχής. Καταγράφοντας στοιχεία μη τοπολογικού χαρακτήρα, η χωρογραφία συνωθεί τα παραδοσιακά όρια της γεωγραφικής επιστήμης.  
Στο βιβλίο «Tooth for an Eye», η Ντέπορα Λάστερ αναπροσδιορίζει την χωρογραφία ως «μια μορφή της γεωγραφίας, που περιγράφει τα εγγενή χαρακτηριστικά ενός τόπου. Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορεί να είναι σωματικά, κοινωνιολογικά, εννοιολογικά, αισθητικά ή μεταφυσικά».  


Η έντονη επιρροή ποικίλων γεωγραφικών παραγόντων στη διαμόρφωση του κοινωνιο-πολιτικού τοπίου της Αμερικής οδήγησε στη δημιουργία βαθύτατων πολιτιστικών ρηγμάτων - από το ιδεολογικό χάσμα μεταξύ Βορρά και Νότου, μέχρι τον «τραχύ ατομικισμό" της Δυτικής Αμερικής - που συνεχίζουν να επηρεάζουν τις κοινωνικές συμπεριφορές κάθε περιοχής.  
Μεταξύ αναλογικών και ψηφιακών διαστάσεων, μεταξύ ξηράς και θάλασσας, μεταξύ φυλετικών διαιρέσεων, μεταξύ φορτίων - μεθοριακά πεδία ύπαρξης στο σταυροδρόμι της γεωγραφίας και της ανθρώπινης εμπειρίας. Κατά μήκος αυτών των πολιτιστικών ρηγμάτων κατοικούν οι πρωταγωνιστές αυτής της έκθεσης.   


Παρέχοντας μια οπτική εξερεύνηση του μετατοπιζόμενου κοινωνικού τοπίου στην Αμερική - σε μια εποχή αυξημένης οικονομικής αβεβαιότητας και κοινωνικής αποξένωσης - η έκθεση «Χωρογραφία: Αναζητώντας το Νέο Αμερικάνικο Τοπίο» παρουσιάζει φωτογραφικές εργασίες των καλλιτεχνών Τζόνι Στέρνμπαχ, Νέιτ Λάρσον και Μάρνι Σίντελμαν, Ματ Άιχ, Τρίμπλ και Μαντσενίντο.  


Την επιμέλεια έχει αναλάβει ο Σαμ Μπαρτσιλέι.  


Οι εκθέσεις διαρκούν έως τις 25 Νοεμβρίου. Ώρες λειτουργίας: Δευτ.-Παρ. 18.00-21.00 και Σαβ. 11.30-14.30.


Πηγή: in.gr