Αυτοδιαχειριζόμενο καλλιτεχνικό στέκι το ιστορικό θέατρο Εμπρός; Επιτέλους!
Ένα από τα περιβόητα ακίνητα της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου, αντί να πωληθεί κοψοχρονιά σε ξένους επενδυτές, περνάει στα χέρια των πιο δραστήριων ομάδων του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου.

Η Κίνηση Μαβίλη, γύρω από την οποία συσπειρώνονται ορισμένες από τις πιο ενδιαφέρουσες καλλιτεχνικές φωνές του παραμελημένου, παρεξηγημένου και «άστεγου» ερευνητικού θεάτρου,  έκανε το μεγάλο βήμα.

Οι Ανέστης Αζας, Γκίγκη Αργυροπούλου, Γιώργος Κολλιός, Κώστας Κουτσολέλος, Γεωργία Μαυραγάνη, Βασίλης Νούλας και Αργυρώ Χιώτη «μπούκαραν» στο εγκαταλειμμένο, από το 2007, θέατρο Εμπρός (Ρήγα Παλαμήδου 2, Ψυρρή) και το ενεργοποίησαν ξανά με ένα εντατικό 12ήμερο καλλιτεχνικής δραστηριότητας.

Συζητήσεις, ανοιχτά σεμινάρια, πρόβες, εικαστικές παρεμβάσεις, περφόρμανς αλλά και απροσδόκητες καλλιτεχνικές συμπράξεις θα συμβαίνουν στο Εμπρός καθημερινά, από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τα μεσάνυχτα και έως τις 23/11.
 
Μέσω του πιλοτικού αυτού προγράμματος δράσεων, επιδιώκουν να ασκηθεί πίεση στην πολιτεία, ούτως ώστε να παραχωρήσει το Εμπρός νόμιμα για να γίνει εκείνο που εδώ και χρόνια απαιτούν οι καλλιτέχνες αυτής της πόλης: ένας χώρος για πρόβες και παραστάσεις των σύγχρονων ελλήνων καλλιτεχνών που δεν έχουν μόνιμη στέγη ούτε σταθερή επιχορήγηση.

Σύμφωνα με τις προγραμματικές δηλώσεις της Κίνησης Μαβίλη, στόχος τους είναι «η συλλογική παραγωγή ενός χώρου (μιας κοινότητας) συνάντησης και ανταλλαγής που να ανταποκρίνεται και να συνομιλεί με το σύγχρονο μεταβαλλόμενο πολιτιστικό τοπίο».

Ανεξάρτητα από το πώς θα εξελιχθεί η τωρινή κατάληψη του Εμπρός, δεν μπορούμε παρά να χαιρετίσουμε εγκάρδια αυτήν την πρωτοβουλία. Κάτι τέτοιο έχει να συμβεί από τη δεκαετία του ’90 όταν η Άντζελα Μπρούσκου και ο Δημήτρης Παπαϊωάννου πρωτοστάτησαν στην κατάληψη του παλιού εργοστασίου Φιξ από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών…



πηγή: athinorama.gr