Η Ακρόπολη και το Νέο Μουσείο της κρατούν ζωντανή τη λάμψη της πρωτεύουσας, αλλά μια σειρά από προβλήματα και δυσλειτουργίες κρατούν μακριά εκατομμύρια δυνητικούς επισκέπτες. Αυτό είναι το συμπέρασμα της νέας έρευνας που παρουσιάσθηκε στη διάρκεια της γενικής συνέλευσης της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής, η οποία αποτυπώνει τόσο τις εντυπώσεις των ξένων που ήρθαν στην Αθήνα την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου φέτος όσο και τις εκτιμήσεις των ίδιων των ξενοδόχων της πόλης για τις προοπτικές ανάπτυξης που φαίνεται να απουσιάζουν. 

Ο πρόεδρος της Ένωσης, Γιάννης Ρέτσος, σύμφωνα με δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου», αναφέρθηκε στις επικίνδυνες για τη βιωσιμότητα των αθηναϊκών ξενοδοχείων και για την απασχόληση απώλειες που καταγράφονται από τη μείωση ζήτησης ή από τις ακυρώσεις κρατήσεων, συνεδρίων και προγραμματισμένων ταξιδιών.

Παρατήρησε ότι υπάρχει κλιμάκωση της απαξίωσης του προορισμού Αθήνα-Αττική από τον Οκτώβριο του 2008 μέχρι σήμερα και συστηματική υποβάθμιση του ιστορικού και εμπορικού κέντρου.

Όσον αφορά στο προφίλ των ξένων που έρχονται στην Αθήνα, τα βασικά συμπεράσματα της GBR Consulting δείχνουν ότι η Κωνσταντινούπολη και οι ιταλικές πόλεις (Ρώμη, Φλωρεντία, Βενετία) είναι ευθέως ανταγωνιστικές με την Αθήνα, ακολουθούν οι ισπανικοί προορισμοί (κυρίως Βαρκελώνη και Κανάριοι Νήσοι), ενώ λιγότερο δημοφιλείς στους τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα είναι το Κάιρο, η Νότια Γαλλία κ.ά.

Η ημερήσια δαπάνη το 2011 των ξένων τουριστών της Αθήνας διαμορφώνεται στα 181 ευρώ. Η Ακρόπολη, στο συντριπτικό ποσοστό 87%, είναι το ισχυρό όπλο της τουριστικής Αθήνας, καθώς έρχεται πρώτη στις προτιμήσεις των ξένων.

Το Μουσείο της Ακρόπολης είναι το δεύτερο κατά σειρά προτίμησης αξιοθέατο για το οποίο ενδιαφέρονται οι ξένοι επισκέπτες (69%) ενώ ακολουθεί με μεγάλη διαφορά το Αρχαιολογικό Μουσείο (31%), όπως δημοσιεύει ο «Ελεύθερος Τύπος». Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι οι τουρίστες φεύγουν ευχαριστημένοι από την Αθήνα: ο ένας στους τρεις μάλιστα, δηλώνει ότι «έχει ξανάρθει και του αρέσει». Η πλειοψηφία κάνει κράτηση του ταξιδιού μέσω του Διαδικτύου, με το ποσοστό των online κρατήσεων να έχει αυξηθεί από το 34% πέρυσι στο 51% εφέτος.