«Η Πηνελόπη Δέλτα συναντά τον Μάγκα»: Μια παράσταση για όλη την οικογένεια!

«Η Πηνελόπη Δέλτα συναντά τον Μάγκα»: Μια παράσταση για όλη την οικογένεια!

Από την Αλεξάνδρα Τσόλκα

Το έργο της Μιμής Ντενίση «Η Πηνελόπη Δέλτα συναντά τον Μάγκα» παρουσιάζεται στο ξεχωριστό, εξαιρετικά σχεδιασμένο κέντρο πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος, σε μια αίθουσα σύγχρονη, με όλα τα μέσα για να φιλοξενούνται μεγάλες παραστάσεις.

Μεγάλες παραστάσεις, όπως αυτή που ετοίμασε η Μιμή Ντενίση, με επίκεντρο μια σπουδαία ιστορική μορφή, μια σημαντική γυναίκα και μια εξέχουσα συγγραφέα, την Πηνελόπη Δέλτα. Ο μύθος της ξεκινά από τον πυρήνα της ανησυχίας των συγγραφέων: οι ήρωες αυτονομούνται από τους δημιουργούς τους και σε ένα παράλληλο σύμπαν διάλογοι εξουσίας και «θέλω» δημιουργούν συγκρούσεις μεταξύ τους; Αυτός ο εντελώς εγκεφαλικός προβληματισμός στη σκηνή δίνεται με απλότητα ρέουσα, σαν παλιές φωτογραφίες που ζωντανεύουν ή σαν κιτρινισμένα χειρόγραφα που διαβάζονται ξανά. Η Πηνελόπη Δέλτα έχει διάλογο ουσίας με τον ηρώα της, τον Μάγκα, το φοξ τεριέ μιας οικογενείας της διασποράς, στην Αίγυπτο. Διαφωνούν, παρασύρονται, συμφωνούν. Αληθοφανώς δίνεται μια κανονικότητα στη σχέση την εκ των πραγμάτων σουρεαλιστική, όπου η Πηνελόπη Δέλτα – Ντενίση στη σκηνή είναι ένας πόταμος τρυφερότητας, ευαισθησίας, ανθρωπιάς και μιας κρυφής πληγής. Είναι ίσως ο καλύτερος ρόλος της στη σκηνή, ίσως γιατί αναδεικνύει την επικοινωνικότητά της ή ίσως γιατί η Ντενίση βρίσκει στην προσωπικότητα της Δέλτα, τη δύναμη στα όσο δε λέγονται, στη σιωπή, στις μυστικές, καλά κρυμμένες πληγές του ανθρώπου.

Ως Πηνελόπη Δέλτα, η Μιμή Ντενίση πλέον, παρεμβαίνει, αφήνει ήρωες στη μοίρα τους, μιλεί για ένα κυνήγι ποντίκων ή έναν ενοχλητικό ξάδελφο σε σκηνές κανονικότητας, ενώ στον απόηχο των λέξεων τα όσα δε λέγονται υπονοούν τον βασανισμό, τους αγώνες, τα πάθη, τις συμφορές, τις αδικίες, τις αδυναμίες και την τεράστια δύναμη του δικαίου, του ελληνισμού ανά τις εποχές. Το Μεσολόγγι και η πολιορκία του και ο εθνικός διχασμός. Η απελευθέρωση από τους Τούρκους. Η Κρήτη και η αγωνιστικότητά της. Όλα οδηγούν στο θέμα του Μακεδονικού Αγώνα και σε κοινά τα κομμάτια της Ιστορίας, που ακόμα και σήμερα ζητούν λύσεις, ενώ δεν μας είναι γνωστά. Ο Ίων Δραγούμης και ο ρόλος του στα εθνικά θέματα, ο Παύλος Μελάς, με την αστική καταγωγή και τον μαρτυρικό του θάνατο στα βουνά της Μακεδονίας, με το κεφάλι του να θάβεται κάτω από ένα δέντρο, στον περίβολο μιας ερημικής εκκλησιάς, ο αρπακτικός και υστερόβουλος ρόλος πάντα των ξένων δυνάμεων. Όλα αυτά θα μπορούσαν να είναι απαγορευτικά, κουραστικά, ακατανόητα για το παιδικό κοινό. Μόνο που η Μιμή Ντενίση ως συγγραφέας εδώ, τα περνά όλα μέσα από το πανέξυπνο της εύρημα να τα βλέπει, να τα διηγείται, να τα αισθάνεται ένα κουταβάκι, ο Μάγκας!

Την μαεστρική σκηνοθεσία υπογράφει κιόλας η Μιμή Ντενίση, με β’ σκηνοθέτη τον πρόσφατα χαμένο Χρήστο Καρχαδάκη. Την κινησιολογία, που κατορθώνει μέσα από τα σώματα μόνο των ηθοποιών να σου δίνει την αίσθηση του τρένου, του πλοίου, της ερήμου, αλλά ακόμη και των σκυλιών, του Μάγκα και του αδέσποτου φίλου του, έφερε σε πέρας εξαιρετικά η Μάρω Μαρμαρινού. Να σταθούμε στα σκηνικά και στα κοστούμια που για άλλη μια φορά η Φωτεινή Δήμου είναι αξιοθαύμαστη και εντυπωσιακή για το πώς μπορεί να αναπαραστήσει στη λεπτομέρεια εποχές, αλλά και να ντύνει χαρακτήρες με κοστούμια – σκηνικούς λειτουργούς, που αποκτούν δική τους υπόσταση. Θαυμασμό αξίζει και ο Αντρέας Μπέλλης που με τους φωτισμούς του, φτιάχνει κόσμους, ηπείρους, εποχές.

Στις ερμηνείες να σταθούμε στον Δημήτρη Μακαλιά που κάθε του εμφάνιση στη σκηνή είναι έκπληξη αλλά και στην παρουσία της Όλγας Πολίτου με τον εντυπωσιασμό της μεγάλης πρωταγωνίστριας. Οι Αντρέας Κωνσταντινίδης, Αναστασία Σκοπελίτη, Δημήτρης Νικολόπουλος, Νατάσσα Φαβιάνου, Νέλλη Αλκάδη, Γιώργος Σκουφής, Άννα - Μαρία Μπούτνιοκ, Αντρέας Κωνσταντινίδης, Ελευθερία Παρασκευά, Φίλιππος Ζαρφειάδης, Άγγελος Μπέσσας τόσο δουλεμένοι, σχεδόν με καμία αγωνία, που όλη την ώρα βρίσκονται στη σκηνή, χωρίς να χάνουν στο ελάχιστο τη σύμβαση των ρόλων τους, σαν ζωή που κυλάει μπροστά στα μάτια σου.

Το δίωρο λοιπόν, κύλησε ευχαρίστα σε ένα θέμα, που προσωπικά αμφέβαλα αν θα κρατήσει τοσο έμενα όσο και το εξάχρονο παιδί μου. Ευχάριστη και ξαφνική η ικανοποίηση του να παρακολουθείς δουλειά τόσο προσεγμένη και πολυδάπανη σε εποχές κρίσης και γενικώς φτήνιας. Ακόμη πιο ευχάριστη και ξαφνική η θεματολογία βέβαια του έργου και η μνήμη στους ήρωές μας αλλά και στην μορφή της Πηνελόπης της Δέλτα. Όλοι εμείς που αγοράσαμε στα παιδιά μας βιβλία μοντέρνα, τα πήγαμε σε θεάματα «προχωρημένα», πόσο αλήθεια νέο πνεύμα συναντάμε στον Μάγκα, στα Μυστικά Βάλτου, στον Τρελαντώνη και πόση ουσία στα θέματα της Ιστορίας μας. Ίσως γι' αυτό το κοινό χειροκρότησε για πολλά πολλά λεπτά τον θίασο και την προσπάθειά του, την περασμένη Κυριακή. Ανάμεσά τους και ο δισέγγονος της Πηνελόπης Δέλτα, ο αδελφός του πρωθυπουργού, κ. Αλέξανδρος Σαμαράς, που με μεγάλη συγκίνηση παρακολούθησε την πρόγονό του να ζωντανεύει στην σκηνή. Εκεί η διακριτική, προσηλωμένη στο θέαμα και το θέμα, κα. Ρούλα Κορομηλά, που συζήταγε φιλικά με τους δημοσιογράφους, για την παράσταση αλλά και τον προβληματισμό της για την 5χρονη Μαρία που βρέθηκε στον καταυλισμό των τσιγγάνων. Διακρίναμε ακόμη τον Χάρη Ρώμα, που επαινούσε ιδιαίτερα την σκηνική εφυία της Μίμης Ντενίση και το συγγραφικό της κείμενο. Χωρίς φαντασμαγορίες, κοσμικότητες και διάθεση πάρτυ, σοβαρά και μετρημένα η πρεμιέρα ολοκληρώθηκε, όπως ταιριάζει στις εποχή.

Παραστάσεις: Κάθε Κυριακή στις 11:30 - Από 20/10 έως 24/11/13
Τιμές εισιτηρίων: Πλατεία: 13€, Εξώστης: 11€, Οικογενειακό εισιτήριο  4 ατόμων: 45€
Προπώληση εισιτηρίων: «ΘΕΑΤΡΟΝ», Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», Πειραιώς 254 - Ταύρος  (Διατίθεται ΔΩΡΕΑΝ PARKING)

Τηλεφωνικά στο 212 2540300 με χρέωση πιστωτικής κάρτας

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο