H Bild σκέφτεται πλέον... ψηφιακά

H Bild σκέφτεται πλέον... ψηφιακά

To γερμανικό εκδοτικό συγκρότημα Springer επιχειρεί με συνέπεια μια ψηφιακή στροφή. Με επιτυχία όπως φαίνεται και με τη στρατηγική να γίνει ένας όμιλος online ΜΜΕ, επενδύοντας στις νέες τεχνολογίες.

Στον αιώνα της μαζικότητας πρέπει και τα μέσα ενημέρωσης να είναι διαφορετικά διαμορφωμένα για να αγγίξουν το μεγάλο κοινό» υποστηρίζει ο Άξελ Σπρίνγκερ, γιος της δυναστείας εντύπων Springer από το Αμβούργο. Το αποτέλεσμα αυτής της φιλοσοφίας το βλέπουμε στην εφημερίδα Bild, η οποία πουλά τα περισσότερα φύλλα στην Ευρώπη, περί τα 2,5 εκατομμύρια ημερησίως.

Θέλει να γίνει ψηφιακή επιχείρηση

Το ίδιο οραματικός φαίνεται να είναι και ο Ματίας Ντέπφνερ, διευθύνων σύμβουλος του συγκροτήματος Springer. «Έχουμε την πεποίθηση ότι η δημοσιογραφία, η διαφήμιση και οι ρουμπρίκες έχουν χώρο και ρόλο και στον ψηφιακό κόσμο». Το αποτέλεσμα της προσέγγισής του είναι το σύνθημα «online first». Εδώ και μια δεκαετία περίπου το συγκρότημα Springer προσπαθεί να επεκτείνει την ψηφιακή του προσφορά με επενδύσεις στις διεθνείς αγορές. Για φέτος οι προτεραιότητές του είναι τρεις: ψηφιακή μεταρρύθμιση, ψηφιακές συνδρομές και σχετική επιχειρησιακή κουλτούρα. Με λίγα λόγια ο Springer θέλει να γίνει ψηφιακή μιντιακή επιχείρηση. Ο τζίρος του πέρυσι ανήλθε στα 3,3 δισ. ευρώ και περισσότερο από το 1/3 προήλθε από τον τομέα των ψηφιακών μέσων. Ενώ σε αυτόν τον τομέα τα νούμερα ανεβαίνουν συνεχώς, στις εφημερίδες και στα περιοδικά κατεβαίνουν. Η στρατηγική του ονομάζεται «ψηφιοποίηση» και στη Γερμανία ο Springer διαδραματίζει πρωτοποριακό ρόλο. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τη συνεπή εφαρμογή αυτής της στρατηγικής στο πρόσφατο παράδειγμα πώλησης μιας σειράς από έντυπα έναντι σχεδόν ενός δισ. ευρώ.

Συστηματική διεθνοποίηση

«Ο εκδοτικός οίκος προσπαθεί να κάνει ολοκληρωτική στροφή στη ψηφιοποίηση», λέει ο Μπερντ Λάμελ, μέλος του ΔΣ του Συνδέσμου Γερμανών Δημοσιογράφων στο Βερολίνο. «Οι εφημερίδες δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τα ψηφιακά μέσα, ούτε τις δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο. Τα μεγάλα εκδοτικά συγκροτήματα, όπως ο Springer, δεν κερδίζουν μόνο με τις εφημερίδες και τις μικρές αγγελίες αλλά και με τις εκδόσεις. Το Spiegel για παράδειγμα τυπωνόταν επί χρόνια στον Springer, όπως κι άλλες περιφερειακές εφημερίδες».

Το 2012, το συγκρότημα έκανε τζίρο ενός δισ. ευρώ μόνο από ψηφιακές προσφορές. Μέσα σε αυτές περιλαμβάνεται η μεταφορά των μικρών αγγελιών στο διαδίκτυο. «Παλαιότερα, το πράγμα ήταν πολύπλοκο, όταν κάποιος ήθελε να έρθει σε επαφή με τον πωλητή ή ενοικιαστή μέσω αριθμού σε μικρές αγγελίες στις εφημερίδες, με τηλεφωνήματα ή ανταλλαγή επιστολών» θυμάται ο Μπερν Λάμελ. «Το διαδίκτυο με τις πλατφόρμες πωλήσεων, που διαχειρίζονται πλέον και εκδοτικά συγκροτήματα, και στη Γερμανία κυρίως ο Springer, προσφέρει άμεση πρόσβαση στη διαδικασία αγοραπωλησιών».

Το σύνθημα online first απετέλεσε και αντίδραση του Ντέπφνερ σε μια επιχειρηματική ήττα του Springer: στην αγορά ενός μεγάλου ιδιωτικού καναλιού του τηλεοπτικού ομίλου Pro7-Sat1, την οποία σταμάτησε η υπηρεσία κατά των καρτέλ για να μην αποκτήσει το μονοπώλιο στο μιντιακό χώρο. Ο νέος στόχος του συγκροτήματος είναι η συστηματική διεθνοποίηση των εφημερίδων, των περιοδικών και των προσφορών μέσω διαδικτύου.

Πηγή: Deutsche Welle

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο