Η Huffington Post θα «μιλάει» και γερμανικά

Η Huffington Post θα «μιλάει» και γερμανικά

Η διάσημη ειδησεογραφική και ενημερωτική ιστοσελίδα Huffington Post συνεχίζει από το 2011 την εξάπλωσή της από τις ΗΠΑ προς το εξωτερικό. Όγδοος σταθμός της είναι η Γερμανία.

Η ειδησεογραφική και ενημερωτική διαδικτυακή πλατφόρμα κάνει την Πέμπτη πρεμιέρα στη Γερμανία υπό τη διεύθυνση huffington.de. Αυτό θα είναι το όγδοο παράρτημα της μητρικής Huffington Post των ΗΠΑ στο εξωτερικό. Μέχρι το τέλος του 2014 μάλιστα, αναμένεται να ακολουθήσουν άλλες έξι εκδόσεις εκτός αμερικανικών συνόρων.

Η Huffington Post ιδρύθηκε το 2005 από μία Ελληνίδα, την Αριάννα Στασινοπούλου (ευρέως γνωστή με το αμερικανικό της επώνυμο, Huffington), σημερινή αρχισυντάκτρια και πρόεδρο της επιτυχημένης επιχείρησης. Η ιδιαιτερότητα της ιστοσελίδας είναι ότι συνδυάζει δημοσιογραφικά κείμενα με μπλογκς και σχόλια χρηστών. Μεταξύ άλλων έχει φιλοξενήσει άρθρα του αμερικανού προέδρου Μπαράκ Ομπάμα και της σταρ της ποπ Μαντόνα. Αυτό το μοντέλο θα υιοθετηθεί τώρα και από τη γερμανική εκδοχή της, όπως εξηγεί ο Όλιβερ Έκερτ, γενικός διευθυντής του ομίλου Tomorrow Focus Content & Services GmbH, που εκδίδει τη huffington.de.

Στόχος η εδραίωση στην παγκόσμια αγορά

Τα δημοσιογραφικά περιεχόμενα της Huffington Post δεν αποτελούν όλα προϊόν έρευνας των δημοσιογράφων της, αλλά και επεξεργασμένες αναδημοσιεύσεις από άλλα διαδικτυακά ΜΜΕ. Αυτό το είδος δημοσιογραφίας δέχεται δριμεία κριτική στο χώρο των μίντια. «Δεν κλέβουμε τα περιεχόμενά μας και δεν δημοσιεύουμε δουλειά άλλων σαν δική μας. Η σωστή ταξινόμηση και αξιολόγηση των πηγών αποτελεί προτεραιότητα» υπογραμμίζει από την πλευρά του ο Όλιβερ Έκερτ.

Η αμερικανική Huffington Post τιμήθηκε το 2012 με το βραβείο Πούλιτζερ, μία από τις κορυφαίες διακρίσεις στην αμερικανική δημοσιογραφία. Σήμερα αριθμεί μηνιαίως, σύμφωνα με δικά της στοιχεία, 47,8 εκ. μοναδικούς χρήστες στις ΗΠΑ και πάνω από 77 εκ. παγκοσμίως. Το πόσο συχνά επισκέπτονται αυτοί οι χρήστες την ιστοσελίδα δεν είναι γνωστό. Ενδεικτικά, το μεγαλύτερο γερμανικό ειδησεογραφικό πόρταλ Bild.de δέχεται 250 εκ. επισκέψεις το μήνα, με το Spiegel Online να ακολουθεί με 187 εκ. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι άγνωστος ο αριθμός των χρηστών που κρύβονται πίσω από τις επισκέψεις.

Η Huffington Post επιχειρεί τώρα να κατακτήσει μία θέση στην παγκόσμια αγορά των μίντια. Για την έκδοσή της στο εξωτερικό συνεργάζεται με κατά τόπους δημοσιογραφικές επιχειρήσεις. Στη Γαλλία, για παράδειγμα, είναι ο μιντιακός όμιλος Le Monde, ενώ στη Γερμανία, όπως προαναφέρθηκε, ο όμιλος Tomorrow Focus Content & Services GmbH, που εκδίδει και το γερμανικό περιοδικό Focus. Στόχος της huffington.de και της συντακτικής της ομάδας στο Μόναχο είναι οι χρήστες να φτάσουν εντός πενταετίας τα 9 εκατομμύρια, αριθμός που θα την κατέτασσε ανάμεσα στις πέντε πιο επιτυχημένες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες της χώρας. «Κυνηγούμε την ψηφιακή εξέλιξη, χωρίς να κλείνουμε τα μάτια μπροστά στα προβλήματα. Η ψηφιοποίηση καλύπτει όλο το φάσμα της ζωής: την οικονομία, την κοινωνία, τα μίντια, τον πολιτισμό και την πολιτική» επισημαίνει ο Όλιβερ Έκερτ.

Απειλή για την ποιοτική δημοσιογραφία;

Η αγωνία περισσεύει στις τάξεις των γερμανών εκδοτικών ομίλων και των διαχειριστών ειδησεογραφικών ιστοσελίδων ενόψει των εγκαινίων της γερμανικής Huffington Post. Ο φόβος του ανταγωνισμού, όσον αφορά στους χρήστες αλλά και την «πίτα» των εσόδων, είναι μεγάλος. Τη στιγμή που πολλές ιστοσελίδες γερμανικών εφημερίδων εισάγουν διαφορετικά μοντέλα πληρωμής στις διαδικτυακές τους εκδόσεις, η huffington.de είναι δωρεάν και επιδιώκει τη χρηματοδότησή της αποκλειστικά μέσω διαφημίσεων. Επιπλέον, αμφιλεγόμενη είναι και η δυνατότητα του κάθε χρήστη να αναρτά κείμενα και σχόλιά, για τα οποία δεν προβλέπεται καμία αμοιβή.

Ο Ούβε Κάμαν, διευθυντής του εξειδικευμένου στον τομέα των γερμανικών μίντια ινστιτούτου Grimme, εκτιμά ότι η νέα ιστοσελίδα δεν έλειπε από το χώρο των ΜΜΕ της χώρας. «Είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν μία εισαγόμενη πλατφόρμα που ανακατεύει τα πάντα -από εξωτερικά μπλογκς μέχρι και υιοθετημένα από άλλα μέσα άρθρα- μπορεί να φτιάξει ένα ελκυστικό προφίλ». Αντιθέτως, ο Γεργκ Σαντροζίνσκι, διευθυντής της Γερμανικής Σχολής Δημοσιογραφίας στο Μόναχο, θεωρεί ότι το νέο προϊόν θα εμπλουτίσει το σημερινό φάσμα των γερμανικών ΜΜΕ. Ο Σαντροζίνσκι τονίζει ωστόσο, ότι η νέα ιστοσελίδα θα πρέπει πρώτα να κερδίσει την εμπιστοσύνη των αναγνωστών και προειδοποιεί: «Τέτοιες πλατφόρμες, στις οποίες μπορεί να γράψει ο καθένας χωρίς οποιαδήποτε αμοιβή, συμβάλουν στην απαξίωση της δημοσιογραφίας. Γιατί με αυτό τον τρόπο συγκαλύπτεται το γεγονός ότι η δημιουργία, δηλαδή το γράψιμο και το ρεπορτάζ, έχουν αξία».

Πηγή: Deutsche Welle

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο