Στη μάχη των ειδήσεων, νικητής το γιουβέτσι

Στη μάχη των ειδήσεων, νικητής το γιουβέτσι

Aπό τη Χριστίνα Κατσαντώνη

Την πλάτη στις πολιτικές εξελίξεις των τελευταίων ημερών έστρεψαν οι τηλεθεατές, με χαρακτηριστικό παράδειγμα, τα μειωμένα ποσοστά που σημείωσαν οι ενημερωτικές εκπομπές και οι ειδήσεις που ακολούθησαν την πρόταση μομφής της κυβέρνησης (η «Ανατροπή» του Γιάννη Πρετεντέρη σημείωσε -σε 15λεπτο- αρνητικό ρεκόρ, χάνοντας με 45 ποσοστιαίες μονάδες διαφορά από το «Ράδιο Αρβύλα»).

Γεγονός, που προσθέτει ένα επιπλέον στοιχείο στη γενικότερη τάση της σεζόν -σημείο των καιρών-, που θέλει τον τηλεθεατή να σνομπάρει οδυνηρά την ενημέρωση, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από τα παραδοσιακά ή ενισχυμένα, ευθέως ανταγωνιστικά κεντρικά δελτία ειδήσεων.

Ενώ οι προβλέψεις του καλοκαιριού, έφερναν τη «μάχη» των 8 μ.μ. σε πρώτο πλάνο δεδομένης της ενίσχυσης του τηλεοπτικού ανταγωνισμού, το κοινό δεν επέδειξε ανάλογο ενδιαφέρον -με τις μιντιακές στήλες. Η καθημερινή παρακολούθηση των μετρήσεων τηλεθέασης δείχνει ότι τα κεντρικά δελτία, κατ' επέκταση και οι μεγάλοι σταρ των ειδήσεων, υφίστανται μια συστηματική, όσο και ταπεινωτική ήττα.

Ο μεγάλος νικητής, ουδεμία σχέση φέρει με πολιτική ή άλλη επικαιρότητα. Δεν ασχολείται με προτάσεις μομφής ή με ψηφοφορίες βουλευτών, ούτε με μελλοντικές συμμαχίες κομμάτων, αλλά με πέντε ανθρώπους που μαγειρεύουν, τρώνε και ύστερα κράζουν ο ένας το φαγητό του άλλου - «το κυρίως ήταν σκληρό, δεν τρωγόταν, το γλυκό ήταν πολύ γλυκό, κι είχε σοκολάτα, που εγώ δεν την τρώω, το πρώτο το έφαγα, αλλά ήταν στεγνό και κρύο, θα βάλω επιεικώς ένα 3, γιατί εκτιμώ την προσπάθεια...».

Το «Κάτι ψήνεται» του Alpha, είναι το τηλεοπτικό πρόγραμμα που... καθηλώνει την πλειοψηφία των τηλεθεατών στη ζώνη της μητέρας των μαχών, συγκεντρώνοντας σταθερά τα υψηλότερα ποσοστά τηλεθέασης ιδίως στα νεανικά κοινά, χωρίς να χρειάζεται καν τη βοήθεια υψηλού lead in. Όχι πως υπολείπεται στο σύνολο του κοινού, όπου επίσης κερδίζει επίσης πρωτιές. Χθες (Τρίτη) για παράδειγμα, μεταξύ 8 και 9 μ.μ., ήταν πρώτο πρόγραμμα και στο σύνολο του κοινού, με 21,4%, και στις ηλικίες 15-44, με 25,6%.

Στην Ελλάδα της κρίσης και των μνημονίων, σε μια χρονική στιγμή που υπάρχουν σοβαρές εξελίξεις σε όλα τα επίπεδα και η αγωνία για την καθημερινότητα απασχολεί το μέσο πολίτη, ο τηλεθεατής παγιώνει μια σταθερή άρνηση, ακόμα και απέναντι σε ενισχυμένα δελτία ειδήσεων, όχι υπέρ μιας ακριβής ή πρωτότυπης παραγωγής, αλλά για ένα ριάλιτι οικονομικού προϋπολογισμού και μαγειρικού περιεχομένου.

Γεγονός που καταδεικνύει μια γενικότερη άρνηση απέναντι στις ναυαρχίδες των ιδιωτικών καναλιών, τα κεντρικά δελτία ειδήσεων, τα οποία αν και αναμένονταν ως πρωταγωνιστές του τηλεοπτικού ανταγωνισμού, εξελίσσονται σε ηττημένους κομπάρσους, που σταθερά χάνουν σε δυναμική, άρα και παρεμβατικότητα.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο