Παραιτήθηκαν δημοσιογράφοι για λογοκρισία

Παραιτήθηκαν δημοσιογράφοι για λογοκρισία

Δεκατρείς δημοσιογράφοι της έκδοσης του περιοδικού Forbes στην Ουκρανία υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους διαμαρτυρόμενοι για τη "λογοκρισία" που, όπως υποστηρίζουν, τους επέβαλε ο νέος ιδιοκτήτης, ο οποίος πρόσκειται στον πρόεδρο της χώρας Βίκτορ Γιανουκόβιτς.

"Μας έδωσε να καταλάβουμε ότι υπάρχουν θέματα τα οποία δεν μπορούμε να γράψουμε", δήλωσε ο Αλεξάντρ Ρούμπαν, ο υπεύθυνος του ιστοτόπου του περιοδικού, που εκδίδεται στην Ουκρανία με την άδεια του "μητρικού", αμερικανικού εκδοτικού οίκου.

"Κάτι τέτοιο μοιάζει με λογοκρισία", πρόσθεσε.

Οι 13 δημοσιογράφοι, συμπεριλαμβανομένου και του Ρούμπαν, εξήγησαν ότι η παραίτησή τους οφείλεται στις "προσπάθειες αλλαγής της πολιτικής σύνταξης" του περιοδικού. Παραιτήθηκαν αφού ένας από τους αρχισυντάκτες, ο Μιχαήλο Κότοφ, τους απαγόρευσε να ερευνήσουν ένα θέμα που αφορούσε τον πανίσχυρο αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, τον Σεργκέι Αρμπούζοφ, ο οποίος θεωρείται ότι ανήκει στον κύκλο των στενών συνεργατών του Γιανουκόβιτς.

"Υπήρχαν και άλλες περιπτώσεις που αρνούνταν να δημοσιεύσουν τα άρθρα μας χωρίς καμία εξήγηση", υπογράμμισε ο Ρούμπαν.

Ο Forbes Media, ο αμερικανικός εκδοτικός οίκος, αντέδρασε σημειώνοντας ότι "παρακολουθεί από κοντά την κατάσταση" και επισημαίνοντας ότι "όλες οι εκδόσεις μας στο εξωτερικό θα πρέπει να τηρούν τους δημοσιογραφικούς κανόνες του Forbes".

Ο Κότοφ από την πλευρά του, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα Κομερσάντ της Ουκρανίας είπε ότι έχει το δικαίωμα να επαληθεύει τα ρεπορτάζ και αρνήθηκε ότι ασκεί λογοκρισία κατ' εντολή του ιδιοκτήτη. "Αυτό δεν αληθεύει, δεν συνδέονται τα δύο αυτά πράγματα. Οφείλω να ελέγχω την προετοιμασία των άρθρων", είπε, σχολιάζοντας ότι δεν θεωρούσε ότι ήταν "ουσιώδες" το θέμα που πρότειναν να κάνουν οι δημοσιογράφοι για τον Αρμπούζοφ. "Το Forbes ήταν και θα παραμείνει ανεξάρτητο", διαβεβαίωσε.

Τον Ιούνιο, όταν το Forbes πέρασε στα χέρια του μεγιστάνα Σεργκέι Κουρτσένκο, ο τότε διευθυντής σύνταξης Βολοντίμιρ Φεντόριν, παραιτήθηκε με το σκεπτικό ότι η αλλαγή ιδιοκτήτη είχε ως στόχο "να φιμώσει τους δημοσιογράφους πριν από τις προεδρικές εκλογές του 2015".

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο