Το... Λένινγκραντ βάζει λουκέτο σε αντιπολιτευόμενο ρωσικό τηλεοπτικό δίκτυο

Το... Λένινγκραντ βάζει λουκέτο σε αντιπολιτευόμενο ρωσικό τηλεοπτικό δίκτυο

Το μεγαλύτερο τηλεοπτικό δίκτυο της αντιπολίτευσης στη Ρωσία, το Ντοζντ, δήλωσε σήμερα απειλείται με κλείσιμο μετά την απόφαση των κυριότερων αναμεταδοτών καλωδιακής τηλεόρασης να μην το μεταδίδουν, εξαιτίας μιας δημοσκόπησης που προκάλεσε σάλο, σχετικά με την πολιορκία του Λένινγκραντ.

Το τηλεοπτικό δίκτυο δέχεται έντονες επικρίσεις, μετά την ερώτησή του προς τους θεατές του και τους χρήστες του Διαδικτύου, αν οι σοβιετικές αρχές θα έπρεπε να παραδώσουν την πόλη —που σήμερα ονομάζεται Αγία Πετρούπολη— στη ναζιστική Γερμανία «για να σωθούν εκατοντάδες χιλιάδες ζωές».

Μετά τις εταιρείες αναμετάδοσης Akado, το Rostelecom, το Beeline, και η TriColor TV ανακοίνωσε χθες βράδυ ότι θα αποσύρει το Ντοζντ από το μπουκέτο του, από τις 10 Φεβρουαρίου.

«Είναι μια μεγάλη εταιρεία αναμετάδοσης, η μεγαλύτερη που μας απέμενε. Αρχικά δεν είχε υποχωρήσει στις πιέσεις και είχαμε μεγάλες ελπίδες», δήλωσε ο Μιχαήλ Ζιγκάρ, διευθυντής Σύνταξης του Ντοζντ, ενός από τα λιγοστά μέσα ενημέρωσης που τηρούν επικριτικό τόνο απέναντι στον πρόεδρο Πούτιν. 

«Η διακοπή της μετάδοσής του αποτελεί μια στροφή. Είναι μια κόκκινη γραμμή που δείχνει ότι ένας πραγματικός πόλεμος μαίνεται εναντίον μας».

Με εκατομμύρια συνδρομητές, το TriColor TV είναι ο πρώτος αναμεταδότης του Ντοζντ, ο οποίος κυρίως πρόσφατα αφιέρωσε αρκετό τηλεοπτικό χρόνο στο θέμα της απελευθέρωσης του συγκροτήματος Pussy Riot.

Διευκρίνισε ότι μετά την απόφαση του TriColor TV, το Ντζοντ θα μεταδίδεται μόνο από περιφερειακούς αναμεταδότες.

«Πράγματι, κλείνει το Ντζοντ», σχολίασε το τηλεοπτικό δίκτυο χθες βράδυ σε ανακοίνωσή του.

Η ερώτηση που προκάλεσε το σκάνδαλο δημοσιεύτηκε με αφορμή τα 70 χρόνια από το τέλος της πολιορκίας του Λένινγκραντ που διήρκεσε από τον Σεπτέμβριο του 1941 έως τον Ιανουάριο του 1944, κατά την οποία η πόλη έχασε τα δύο τρίτα των κατοίκων της που πέθαναν από την πείνα, το κρύο, την εξάντληση ή ήταν θύματα των βομβαρδισμών.

Η ερώτηση αφαιρέθηκε γρήγορα από την ηλεκτρονική σελίδα του Ντζοντ και η διεύθυνσή του ζήτησε συγνώμη.

Οι κοινοβουλευτικές ομάδες στη Δούμα (κάτω βουλή του ρωσικού κοινοβουλίου) καταδίκασαν ομόφωνα την ερώτηση αυτή στο πλαίσιο της δημοσκόπησης εκτιμώντας ότι συνιστά προσβολή στη μνήμη των βετεράνων.

Πολλοί φιλελεύθεροι σχολιαστές κατήγγειλαν την απόφαση αυτή λέγοντας ότι πρόκειται για πολιτική επίθεση κατά του επικριτικού αυτού τηλεοπτικού δικτύου απέναντι στο Κρεμλίνο.

Ο υπεύθυνος του Κρεμλίνου για τα ανθρώπινα δικαιώματα Βλαντίμιρ Λούκιν καταδίκασε τη διακοπή της μετάδοσης του Ντζοντ από ορισμένες εταιρίες. «Είναι ένα τηλεοπτικό δίκτυο με λαμπρή επιτυχία» δήλωσε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Interfax, επικρίνοντας ωστόσο τη δημοσκόπηση.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο