Σύμπραξη του Google με Ευρωπαίους εκδότες

Σύμπραξη του Google με Ευρωπαίους εκδότες

Έρχεται η Digital News Initiative από τον αμερικάνικο κολοσσό σε συνεργασία με εκδοτικούς οργανισμούς της γηραιάς ηπείρου

Την ώρα που η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί απεγνωσμένα να βάλει στο κλουβί το θηρίο του Google, η αμερικάνικη εταιρεία προχωράει σε έναν ελιγμό με σημασία. Επενδύει 150.000.000 δολάρια για να συγκροτήσει σε συνεργασία με σημαντικούς Ευρωπαίους εκδότες την Digital News Initiative. Μια Πρωτοβουλία Ψηφιακής Ειδησεογραφίας, ας πούμε, που θα έχει ως κύριο αντικείμενο την καινοτομία στον τομέα των ειδήσεων. Η συγκεκριμένη καινοτομία θα επικεντρώσει στη βελτίωση των πάσης φύσεως ειδησεογραφικών «προϊόντων» και των κάθε είδους «πλατφορμών». Από κοντά το Google θα χρηματοδοτήσει και το Reuters, για να διενεργήσει μια σειρά ερευνών που θα αφορούν στα νέα και στις παραφυάδες τους.

Το τάϊμνγκ δεν είναι τυχαίο μιας και πριν από δύο εβδομάδες βγήκε η επίτροπος ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ και κατηγόρησε το Google ότι χρησιμοποιεί με τρόπο αθέμιτο και παράνομο την κυριαρχία του στην ευρωπαϊκή αγορά. Και μην λησμονούμε ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει ξεκινήσει ιερό αγώνα εδώ και αρκετά έτη, προσπαθώντας να περιορίσει το μονοπώλιο της αμερικανικής εταιρείας. Με περιορισμένη επιτυχία για την ώρα, μιας και δεν είναι τόσο εύκολο από τη μία να υποστηρίζεις το απόλυτο άνοιγμα της αγοράς και από την άλλη να προσπαθείς να κλείσεις παράθυρα και παραθυράκια…

Όπως έγινε γνωστό, τουλάχιστον 7 εκδοτικοί οργανισμοί της γηραιάς ηπείρου θα συμμετάσχουν αρχικώς στην πρωτοβουλία του Google: από την Βρετανία οι Financial Times και η Guardian, από την Ιταλία η Stampa, από τη Γαλλία η Echoes, από τη Γερμανία η Zeit, από την Ισπανία η El Païs και από την Ολλανδία η N.R.C. Όπως αναφέρουν πηγές των διεθνών ειδησεογραφικών πρακτορείων, η σύμπραξη των εκδοτών με το Google είναι «ανοιχτή», πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να λάβουν μέρος (και να επωφεληθούν αναλόγως…) εκδότες και από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αν φιλοτιμηθούν βεβαίως και δεν συνεχίσουν να ασχολούνται με εσωτερικούς καυγάδες στις μικρές, μικρούτσικες αγορές τους.

Όσο για το αποτέλεσμα της σύμπραξης, οι απόψεις διχάζονται. Στη μία πλευρά στοιχίζονται οι απαισιόδοξοι που ισχυρίζονται ότι με αυτό τον τρόπο το Google  θα ξεγελάσει για μία ακόμη φορά τις ρυθμιστικές αρχές διχάζοντας παράλληλα τους παραδοσιακούς εκδότες. Κι από την άλλη οι αισιόδοξοι υποστηρίζουν ότι ενδέχεται να προκύψουν πολύ χρήσιμα δεδομένα που θα βοηθήσουν τους εκδότες να εκμεταλλευτούν καλύτερα το χρυσωρυχείο των ιντερνετικών διαφημίσεων. Το οποίο χρυσωρυχείο για την ώρα, το κουμαντάρει όπως θέλει το Google.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο